Όταν ο κινητήρας είναι τουρμπο, τα κυβικά ακόμη μετράνε;

Όταν ο κινητήρας είναι τουρμπο, τα κυβικά ακόμη μετράνε;

(8/1/2010)

Φυσικά η επικράτηση του τούρμπο άνοιξε το δίλημμα μεταξύ κυβισμού και υπερτροφοδότησης, γέρνοντας την πλάστιγγα προς το φορολογικά προτιμότερο. Όμως για αρκετούς ο κυβισμός είναι ακόμη αναντικατάστατος. ¶ραγε ισχύει αυτό και όταν συγκρίνουμε τούρμπο κινητήρες;

Διαλέξαμε λοιπόν τη νέα τάση, και καταλήξαμε πως θα αγοράσουμε αυτοκίνητο με τούρμπο κινητήρα. Λίγο ο χαμηλός κυβισμός, η μεγάλη απόδοση, η υπόσχεση για χαμηλή κατανάλωση και οι επιδόσεις και τελικά ποιος δεν «ψήνεται» για τούρμπο;
Μας απασχόλησε λίγο το θέμα του «πόσο πιέζεται» για να δώσει από 1,4 λίτρα όσα δίνει ένας 2λιτρος, αλλά και πάλι το ξεπεράσαμε και αυτό. Όμως τώρα που διαλέγουμε ανάμεσα σε τόσα τούρμπο, πόση σημασία έχει ο κυβισμός;
&&&& Δηλαδή με τα νέα δεδομένα, είναι καλύτερα να έχεις όσο το δυνατόν λιγότερα κυβικά με υψηλή απόδοση, ώστε να πετύχεις το μέγιστο όφελος της νέας τεχνολογίας, ή καλύτερα να κρατάς μια «πισινή» και να διαλέξεις τον μεγαλύτερο κυβισμό;

&&&& &&&& Παράδειγμα προς σκέψη: Η Opel στο Insignia δίνει 180 ίππους από 1,6 λίτρα. Η VW στο Passat δίνει 160 άλογα από 1.800 κυβικά. Μήπως τα περισσότερα κυβικά με χαμηλότερη απόδοση ακούγονται πιο «ασφαλή» από τα λιγότερα με υψηλότερη;
&&&& Με όλο και περισσότερους κατασκευαστές να έρχονται στους μεσαίους τούρμπο κινητήρες, η ψαλίδα ανάμεσα στα 1,6 και 1,8 λίτρα με παρόμοιες αποδόσεις σε ίδιας κατηγορίας αυτοκίνητα θα ανοίξει. Δεδομένου ότι φορολογικά οι δύο κυβισμοί αντιμετωπίζονται το ίδιο, στην τελική επιλογή το κόστος χρήσης επηρεάζεται από τα ασφάλιστρα και την κατανάλωση.
&&&& Όμως το κόστος χρήσης δεν είναι το ζητούμενο. Γιατί δεν απέχει ιδιαίτερα. Εδώ είναι θέμα φιλοσοφίας. Όσο περισσότεροι έρχονται στην τούρμπο τεχνολογία από τα ατμοσφαιρικά τόσο θα φέρνουν μαζί τους και τη λογική που θέλει τα περισσότερα κυβικά να είναι πάντα καλύτερα.
&&&& Αυτή η λογική είχε τη βάση της στην απόδοση ροπής του κινητήρα, που συνδέεται άμεσα με τον κυβισμό στα ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα. Είχε ξεκινήσει όταν οι μικροί κινητήρες μπόρεσαν να φτάσουν υψηλές στροφές περιστροφής αποδίδοντας υψηλές αποδόσεις, όμως υστερούσαν σε ροπή λόγω χωρητικότητας.
&&&& Τώρα η απόδοση ενός τούρμπο κινητήρα εξαρτάται από τη χαρτογράφηση και την πίεση υπερπλήρωσης. Δύο αυτοκίνητα όπως το Passat και το Insignia μπορούν να έχουν ίδια απόδοση ροπής άσχετα από το κυβισμό τους σε αντίστοιχες εκδόσεις.
&&&& Τι διαλέγουμε; Με ποια λογική και φιλοσοφία; Έχουν σημασία τη κυβικά στους τούρμπο κινητήρες ίδιας απόδοσης; Υπάρχει τώρα νέο ζήτημα με τη χωρητικότητα του κινητήρα; Εσείς τι λέτε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

OPEL NEA MONTELA
test center