Επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση υπόσχεται το Seat Ibiza 1,2 TSI.

Επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση υπόσχεται το Seat Ibiza 1,2 TSI.

Μπορεί πραγματικά τα τούρμπο μοντέλα να έχουν και περισσότερη δύναμη και να καίνε λιγότερη βενζίνη; Γίνεται;

(3/11/2010)

Όταν κάτι είναι πολύ καλό για να είναι αληθινό συνήθως δεν είναι κάτι από τα δύο. Και ερχόμαστε στα αυτοκίνητα με κινητήρες τούρμπο. Μεγάλη ισχύς, μικρή κατανάλωση. Μα αυτό ακούγεται ιδανικό, γίνεται όμως να είναι και πραγματικό; Τι λέτε;

Οι καταναλώσεις που ανακοινώνουν όλοι οι κατασκευαστές προκύπτουν από μία τυποποιημένη διαδικασία. Τα αποτελέσματα μάλλον απέχουν από την πραγματικότητα, είναι όμως συγκρίσιμα μεταξύ τους. Μπορεί δηλαδή ένα αυτοκίνητο που «λέει» πως καίει 6,1 λτ./100 χλμ. στην πράξη να καίει παραπάνω, όμως θα καίει αναλογικά λιγότερο από ένα άλλο που «λέει» πως καίει 7,1 λτ./100 χλμ. ¶ρα υπάρχει ένα σαφές μέτρο σύγκρισης.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Υπάρχει όμως ένα θεματάκι. Γιατί η απόκλιση από την μετρημένη κατανάλωση στην πραγματική δε μπορεί να είναι πάντοτε σταθερή. Έχει να κάνει το πόσο «βαρύ πόδι» έχει ο οδηγός, πόσο απότομα οδηγεί, πόσο προβλέπει την κίνηση εμπρός και κρατάει τις αποστάσεις, και πόσο βρίσκει «γαργαλιστικό» το να σανιδώνει το γκάζι από φανάρι σε φανάρι.
Γιατί άλλο να έχεις ένα αυτοκίνητο με 80 άλογα και 100 Νm ροπής, που γενικά δεν σε προκαλεί να το πηγαίνεις του σκοτωμού, και άλλο να έχεις 110 άλογα και σχεδόν 200 Nm ροπής. Το πολύ γκάζι είναι γλυκό. Και τα τούρπο αυτοκίνητα έχουν μπόλικο. Που θα πάει λοιπόν η κατανάλωση; Και πόσο εύκολο είναι να την κρατήσεις χαμηλά;

&&&& Υπάρχουν βέβαια και τα σενάρια συνομωσίας πως οι κατασκευαστές γνωρίζοντας τη διαδικασία μέτρησης κατανάλωσης (και ρύπων) ρυθμίζουν τους κινητήρες ώστε να τα πάνε καλά στη μέτρηση, και έτσι η πραγματικότητα απέχει πολύ από τη θεωρία. Όμως αυτό και πάλι θα ίσχυε για όλους.
¶ρα γυρίζουμε στην πράξη. Ένα Opel Corsa θέλει 5,5 λτ./100χλμ. για να δώσει 100 ίππους από τα 1,4 λίτρα του, 0,2 λτ./100χλμ. περισσότερα από το 1,2TSI του ομίλου VW στα Polo, Skoda Fabia και Seat Ibiza. Τουλάχιστον η Renault για το Clio 1,2TCe λέει πως η κατανάλωση είναι στα 5,8 λτ./100χλμ, πιο ρεαλιστικό νούμερο δεδομένης της πολύ υψηλότερης απόδοσης. Κατανάλωση 5,7 λτ./100χλμ. ανακοινώνει όμως και η Ford για το Fiesta 1,4 με τους 96 ίππους και 5,6 λτ./100χλμ. η Hyundai για το i20 1,4 των 100. Δεν είναι όμως λίγο χαμηλά τα νούμερα για τα τούρμπο;
Εσείς τι λέτε λοιπόν; Είναι δυνατόν τα τούρμπο να είναι και ισχυρά και ταυτόχρονα οικονομικά; Εμπιστεύεστε τα νούμερα των κατασκευαστών ή ξέρετε πως στην πράξη το γκάζι θα παρασύρει την κατανάλωση στα ύψη; Και τελικά είναι δυνατόν αυτοί οι κινητήρες να είναι τόσο περισσότερο αποδοτικοί ή είναι μάλλον πολύ καλό για να είναι αληθινό; Τι λέτε;
Toyota
test center