Hyundai i30. Πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων αλλά και προσιτή τιμή

Hyundai i30. Πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων αλλά και προσιτή τιμή

Γιατί θέλουμε σώνει και καλά ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση στα μικρομεσαία; Είναι τόσο καλύτερη; Σίγουρα;

(8/2/2011)

Από τη στιγμή που η Ford έβαλε πολλαπλούς συνδέσμους πίσω στο Focus, η ανεξάρτητη ανάρτηση στα μικρομεσαία έχει γίνει κάτι σαν διαγωνισμός ομορφιάς. Και ενώ κάποιοι μπήκαν στον κόπο και το έξοδο να περάσουν πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση στα μικρομεσαία τους, κάποιοι άλλοι δεν έδωσαν καμία σημασία. Γιατί; Μήπως δεν είναι και τόσο σημαντική; Μήπως προέχουν άλλα; Και τελικά πόσο καλύτερη είναι, αν είναι η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση σε ένα μικρομεσαίο;

Το πρόβλημα της ανάρτησης με ημιάκαμπτο άξονα είναι πως στις εγκάρσιες ανωμαλίες, όπως τα ελληνικά σαμαράκια, αναπηδάει, μπιστάει όπως λέμε. Όλος ο πίσω άξονας κάνει μια απότομη κίνηση προς τα πάνω και μετά προς τα κάτω, και όλο του το βάρος μαζί ταλαντώνεται, κίνηση που μεταφέρεται στην καμπίνα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αντίθετα στην ανεξάρτητη ανάρτηση ο κάθε τροχός κάνει τη δική του ταλάντωση ξεχωριστά, με λιγότερο βάρος ο καθένας, και έτσι η απόσβεση είναι πιο εύκολη και εφικτή.
Από κει και πέρα, σε ότι αφορά στην οδική συμπεριφορά, μια ανεξάρτητη ελέγχει καλύτερα τη γωνία του τροχού ως προς το έδαφος, και άρα την πρόσφυση, αλλά και τη γωνία ως προς την τροχιά που κινείται το αυτοκίνητο, και άρα την κατευθυντηκότητα.
Αυτό το δεύτερο ακούγεται σημαντικό, όμως στην πράξη τα πράγματα δεν απέχουν τόσο πολύ. Ο ημιάκαμπτος άξονας κάνει σχεδόν το ίδιο καλή δουλειά με τις διαφορές να εμφανίζονται στο όριο ή και πέρα από αυτό, εκεί που κανένας οδηγός πρακτικά δεν πάει, ή αλλιώς, κανένα ESP δεν επιτρέπει πλέον στο αυτοκίνητο να κινηθεί.

&&&& ¶ρα; Ίσως στην άνεση να έχει η ανεξάρτητη ανάρτηση το προβάδισμα, όμως το τίμημα είναι μεγάλο. Ένα τέτοιο σύστημα είναι ακριβότερο, όχι μόνο γιατί απαιτεί περισσότερη σχεδίαση, μελέτη και σχεδίαση, αλλά και μέρη, αλλαγές στο σασί και την κατασκευή. Βέβαια η Kia και η Hyundai προσφέρουν ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση στα μικρομεσαία τους διατηρώντας τις τιμές τους ιδιαίτερα ανταγωνιστικές.
Όπως όμως και τα άλλα μικρομεσαία με πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση, «χάνουν» στο χώρο αποσκευών. Τέτοια μοντέλα έχουν συνήθως μικρότερα πορτ μπαγκάζ από εκείνα με ημιάκαμπτο άξονα. Έτσι 340 λίτρα έχουν τα δύο παραπάνω, αλλά και τα Seat Leon και Mazda3, και 350 το Golf. Όμως το Focus, ο πρώτος διδάξας φτάνει σχεδόν τα 400 λίτρα.
Όσα έχει και το Fiat Bravo. Με ημιάκαμπτο τα πράγματα είναι καλύτερα. Το νέο Citroen C4 έχει 380 λίτρα, το νέο Astra 370, όσα και το Renault Megane, ενώ το Peugeot 308 και το Toyota Auris είναι πιο κοντά στο μέσο όρο, στα 350 λίτρα.
Στην πράξη λοιπόν, με οριακές διαφορές στο δρόμο, ελαφρύ προβάδισμα στην άνεση υπέρ της ανεξάρτητης ανάρτησης και εμφανές προβάδισμα στο χώρο αποσκευών υπέρ του ημιάκαμπτου άξονα, αυτό που μάλλον ξεχωρίζει είναι το τελευταίο.
Εσείς πως το αξιολογείτε; Τι σας ενδιαφέρει περισσότερο; Η άνεση ή ο χώρος αποσκευών; Πιστεύετε πως υπάρχουν τόσο μεγάλες διαφορές ώστε να κυνηγάτε την πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση στα μικρομεσαία σώνει και καλά; Τι έχει μεγαλύτερη αξία για εσάς;
Toyota
test center