Το νέο Toyota Yaris GRMN διαθέτει κινητήρα 1.8 λτ. με μηχανικό συμπιεστή. Το σύνολο αποδίδει 210 ίππους.
Ο συμπιεστής Roots
82.283 Επισκέψεις στο άρθρο
Ο πρώτος και πιο δημοφιλής μηχανικός συμπιεστής είναι ο τύπου Roots. Συμπιεστή Roots, σε σύγχρονα οχήματα συναντούμε στον διβάθμια υπερπληρωμένο 2,0 λτ. κινητήρα της Volvo, ο οποίος συνεργάζεται στην συγκεκριμένη περίπτωση και με συμβατικό turbo, στην Chevrolet Corvette Z06 κ.α. Ο λόγος, που αυτός ο τύπος του συμπιεστή είναι ο πιο ευρέως χρησιμοποιούμενος, είναι το γεγονός ότι έχει εξαιρετική συμπεριφορά στις χαμηλές σ.α.λ. και καλύτερο βαθμό απόδοσης από τους άλλους τύπους συμπιεστών. Όπως προείπαμε, ο συμπιεστής με τον στροφαλοφόρο άξονα, περιστρέφονται με διαφορετικούς ρυθμούς. Μια τυπική σχέση μετάδοσης μεταξύ τους είναι 2.5:1, δηλαδή αν ο κινητήρας περιστρέφεται για παράδειγμα στις 2.000 σ.α.λ., ο συμπιεστής περιστρέφεται στις 5.000 σ.α.λ. Το μειονέκτημά του είναι ο μέτριος βαθμός υπερπληρώσεως αλλά και η υψηλή μηχανική πολυπλοκότητα των ροτόρων που διαθέτει.