Το Audi SQ7 διαθέτει «2.5 turbo». Δύο συμβατικά και «μισό» ακόμα ηλεκτρικά 
κινούμενο.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το Audi SQ7 διαθέτει «2.5 turbo». Δύο συμβατικά και «μισό» ακόμα ηλεκτρικά κινούμενο.

Στην εποχή του ηλεκτρικού turbo

82.286 Επισκέψεις στο άρθρο

Το ηλεκτρικό turbo αποτελεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα turbo. Στην εκστρατεία για την εξάλειψη της υστέρησης απόκρισης, οι μηχανικοί ξέροντας ότι αυτό οφείλεται στην χαμηλή κινητική ενέργεια, αλλά και ποσότητα των καυσαερίων στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, σκέφτηκαν να παρακάμψουν εντελώς αυτόν τον σκόπελο. Το ηλεκτρικό turbo στην πραγματικότητα είναι «μισό» turbo με την έννοια ότι λείπει το κομμάτι του στροβίλου. Υπάρχει λοιπόν μόνο ένας συμπιεστής ο οποίος δεν εξαρτάται καθόλου από τα καυσαέρια της εξαγωγής, αλλά παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Η ακαριαία απόκριση του ηλεκτρικού κινητήρα συνεπάγεται και ακαριαία απόδοση της συμπίεσης από το ηλεκτρικό turbo. Αυτήν την στιγμή το ηλεκτρικό turbo χρησιμοποιείται σε έναν μόνο κινητήρα παραγωγής ο οποίος είναι diesel, εφοδιάζει το Audi SQ7 και είναι V8 με χωρητικότητα 4,0 λτ. Πλέον του ηλεκτρικού turbo, στον εν λόγω κινητήρα χρησιμοποιούνται και 2 συμβατικά turbo επιπρόσθετα, με αποτέλεσμα η συνολική ισχύς να ανέρχεται στους 435 ίππους ενώ η ροπή στρέψης είναι 900 Nm από τις 1000-3250 σ.α.λ. εξαλείφοντας στην πράξη την υστέρηση απόκρισης. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο ηλεκτρικός συμπιεστής μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα περιστροφής 70.000 σ.α.λ. σε μόλις 250 χιλιοστά του δευτερολέπτου. Στην πραγματικότητα, στην εφαρμογή της Audi, ο ηλεκτρικός συμπιεστής βοηθά το ένα turbo αυξάνοντας περαιτέρω την πίεση, που αυτό δίνει στις χαμηλές στροφές ενώ στις υψηλές, που τα καυσαέρια είναι επαρκή, απενεργοποιείται. Ας σημειωθεί εδώ όμως, ότι το εν λόγω σύστημα χρειάζεται και μια επιπλέον μπαταρία 48V στο αυτοκίνητο, η οποία είναι υπεύθυνη για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού συμπιεστή, ωστόσο η τεχνολογία αυτή υπόσχεται ακαριαία απόκριση σε επίπεδα ατμοσφαιρικού κινητήρα και κύμα ροπής λόγω της ισχυρής υπερπλήρωσης, παντρεύοντας τις καλύτερες ιδιότητες από τους δύο τύπους προαναφερθέντων κινητήρων. 


Ο ηλεκτρικά κινούμενος συμπιεστής του Audi SQ7.

Ο ηλεκτρικά κινούμενος συμπιεστής του Audi SQ7.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
4green