Μπορεί να αντέξει το δημόσιο τη χασούρα από τους φόρους, ώστε να αποκτήσουμε σύγχρονα αυτοκίνητα στην Ελλάδα;

Ανανέωση στόλου: Θα αντέξει το κράτος τη χασούρα;

24.332 Επισκέψεις στο άρθρο (26/4/2019)

Ο μόνος τρόπος να ανανεωθεί ο στόλος των αυτοκινήτων στην χώρα μας, είναι το κράτος να ρίξει την φορολογία. Μπορεί όμως το δημόσιο να αντέξει τη χασούρα;

Η ανανέωση του στόλου, το τέλος της σακαράκας και η εναρμόνιση των ελληνικών δρόμων με τον υπόλοιπο πλανήτη εξαρτάται από ένα μόνο πράγμα: Πόση χασούρα μπορεί να αντέξει το δημόσιο;
 
Το αυτοκίνητο είναι το περισσότερο φορολογημένο καταναλωτικό αγαθό στην αγορά. Είναι επίσης το περισσότερο ελεγχόμενο, είτε αυτό έχει να κάνει με νόρμες και προδιαγραφές, είτε έχει να κάνει με τη χρήση και τη φορολόγησή του. Το δημόσιο έχει αρμέξει στις καλές εποχές δισεκατομμύρια από την αγορά αυτοκινήτου, μέσω του ΦΠΑ αλλά κυρίως μέσω της ελληνικής παγκόσμιας πρωτοτυπίας, του Ειδικού Τέλους Ταξινόμησης, ένα χαράτσι που φτάνει μέχρι και το 50% της αξίας του αυτοκινήτου, και βάσει του οποίου υπολογίζεται και ο ΦΠΑ.
 
Η επιμονή των κυβερνήσεων να φορολογούν το αυτοκίνητο τόσο πολύ, κατέστρεψε την αγορά, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να έχει πλέον τον αρχαιότερο στόλο αυτοκινήτων στο δρόμο, με ότι αυτό σημαίνει κυρίως για το περιβάλλον, την ασφάλειά μας, την ιδιωτική μας οικονομία αλλά και τις ανάγκες σε εισαγωγές καυσίμων και τις θέσεις εργασίας που χάθηκαν.
 
Με την αγορά συρρικνωμένη μέχρι και στο ένα τέταρτο, το ελληνικό δημόσιο δεν έδειξε αλλαγή στάσης. Δεν πτοήθηκε, δεν έδωσε κανένα δείγμα διορατικότητας στο πως θα αυξήσει τη κέρδη του ωφελώντας όλη την αγορά. 10 χρόνια η αγορά αυτοκινήτου δεν είδε καμία αλλαγή. Είναι δυνατόν τώρα να περιμένουμε πως κάτι θα αλλάξει;
 
Αν όμως μέχρι τώρα η χασούρα σήμαινε παλιά αυτοκίνητα, αν το δημόσιο δεν αλλάξει ρότα, τα πράγματα είναι δύσκολα. Μέχρι το 2025 η υπόλοιπη Ευρώπη αναμένεται να περάσει στην ηλεκτροκίνηση, και ήδη οι κυβερνήσεις ετοιμάζονται να χάσουν λίγα τώρα για να κερδίσουν όλοι πολλά αργότερα.
 
Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν μπορεί να προχωρήσει χωρίς φορολογικές υποχωρήσεις από τις κυβερνήσεις, έτσι ώστε οι τιμές αγοράς να μειωθούν, και να γίνουν επενδύσεις στην υποδομή και το δίκτυο φόρτισης. Ποιός μπορεί να πείσει το ελληνικό δημόσιο να “φάει” άλλα 7 χρόνια χασούρας από φόρους κάνοντας τέτοιες υποχωρήσεις; Πως μπορεί να περιμένει κανείς να δείξει το ελληνικό δημόσιο τη διορατικότητα που δείχνουν στο εξωτερικό ώστε να μην μείνουμε στην Ελλάδα στην εποχή των σπηλαίων σε ότι αφορά το αυτοκίνητο, το περιβάλλον, την ασφάλεια και την τσέπη μας;
 
Εσείς πόσο πιθανό το βλέπετε το ελληνικό δημόσιο που δεν άλλαξε τίποτε εδώ και δέκα χρόνια χασούρας, να αλλάξει τώρα και να χάσει φόρους τουλάχιστον άλλα 7, ώστε να μπορέσει η Ελλάδα να μπει στη νέα εποχή του αυτοκινήτου με τον υπόλοιπο κόσμο; Πιστεύετε πως υπάρχει βούληση, ή έστω σκέψη από κάποιον πολιτικό φορέα που αντιλαμβάνεται το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί; Υπάρχει ελπίδα;

Toyota
moto