Υπάρχουν τέσσερις υποψήφιοι μνηστήρες για την ονομασία του επερχόμενου μεγάλου SUV της SEAT: Alboran, Αranda, Avila και Tarraco. Εσείς ποιο προτιμάτε;

Και το μικρό Mii φαίνεται πως θα αποκτήσει Crossover εκδοχή, παίρνοντας σημαντικά δάνεια από τα μεγαλύτερα «αδέλφια» του.

Αποκλειστικό: Τα νέα SUV της SEAT

12.633 Επισκέψεις στο άρθρο (11/4/2018)

Τα crossover/SUV μοντέλα γνωρίζουν στιγμές δόξας και η όρεξη της SEAT άνοιξε για τα καλά, με την ισπανική φίρμα να στοχεύει σε παρουσία σε όλα τα σκαλοπάτια της κατηγορίας, από extra small μέχρι XL!

Ήταν να μην κάνει την αρχή η SEAT με το Ateca με το πρώτο πραγματικό SUV στην ιστορία της φίρμας. Από εκεί και πέρα τα σχέδια της ισπανικής εταιρείας προβλέπουν μια πλήρη γκάμα crossover/SUV μοντέλων, όπως δείχνει και το νέο compact μοντέλο SEAT Arona αλλά και το ολόφρεσκο CUPRA Ateca, άρτι αφιχθέν από την έκθεση της Γενεύης.

To επόμενο μοντέλο, που θα παρουσιάσει η SEAT μέσα στο 2018 είναι το μεγάλο 7θέσιο SUV, που θα βασιστεί πάνω στο Skoda Kodiaq. Με το μοντέλο αυτό η SEAT στοχεύει να αυξήσει 20% τις πωλήσεις της για να ξεπεράσει τις 400.000 μονάδες. Θυμίζουμε πως για το συγκεκριμένο μοντέλο η SEAT είχε ξεκινήσει ψηφοφορία για την ονομασία του με τις 4 επικρατέστερες επιλογές να είναι τελικά οι παρακάτω: Alboran, Aranda, Avila και Tarraco, που φυσικά είναι γεωγραφικά σημεία της ισπανικής επικράτειας. Το μεγάλο SUV θα γίνει το πρώτο μοντέλο της SEAT η ονομασία του οποίου θα προκύψει από ψηφοφορία. Από τις πληροφορίες μας, αλλά και από την ηλεκτρονικά επεξεργασμένη κατασκοπευτική μας φωτογραφία, διαφαίνεται πως το μεγάλο SUV της SEAT (το πρώτο στην ιστορία της) δεν θα έχει τη γνωστή συνταγή με την υψηλή οροφή και τον μεγάλο πίσω πρόβολο, αλλά θα υιοθετεί πιο νεανικό σχεδιασμό, που θα τονίζεται από τις φαρδιές πίσω κολώνες και τη χαμηλή γραμμή της οροφής. Όπως είναι λογικό, το μεγάλο SUV της SEAT θα υιοθετεί πλήρως τη σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της φίρμας με τη γνωστή μάσκα, τα αιχμηρά φώτα και τη χαρακτηριστική νεύρωση στο πλάι. 

Η καμπίνα είναι λογικό να προσφέρει τεράστιους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, αλλά δεν είναι ακόμη σίγουρο αν θα προσφέρονται οι πρακτικές λύσεις του Kodiaq, όπως το συρόμενο πίσω κάθισμα. Το 7θέσιο SUV της SEAT, που βασίζεται στην MQB πλατφόρμα του ομίλου VW, θα είναι διαθέσιμο σε 4Χ2 και 4Χ4 εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης από 1,4 λτ και 150 ίππους και diesel από 2,0 λτ. με 150 ή 190 άλογα. Στα σχέδια της ισπανικής φίρμας είναι και μια mild υβριδική έκδοση με ηλεκτρικό μοτέρ 12 kw και δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης για μερικά χλμ.. Το 2020 αναμένεται και μια Plug-in υβριδική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία κοντά στα 60 χλμ., που θα χρησιμοποιήσει το σχετικό σύστημα κίνησης του VW Golf VIII.

Το Mii παίρνει τα βουνά…
Ακολουθώντας τα χνάρια του «αδελφού» cross up!, η SEAT έχει στα σκαριά μια «περιπετειώδη» έκδοση του Mii, η οποία και θα χαρακτηρίζεται από crossover στοιχεία, όπως η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τα πλαστικά προστατευτικά και οι ποδιές προστασίας εμπρός και πίσω. Θεωρείται δεδομένη η απουσία τετρακίνησης, όπως συμβαίνει και στο cross up!. Aπό την αποκλειστική, ηλεκτρονικά επεξεργασμένη φωτογραφία την οποία εξασφαλίσαμε, είναι εμφανείς οι επεμβάσεις στη μάσκα, που τονίζουν τον χαρακτήρα του μίνι crossover, που ετοιμάζει η SEAT. Το λανσάρισμα του μοντέλου αναμένεται μέσα στο 2018.

Η άποψή μας
H SEAT επιλέγει να κάνει επίθεση σε μια κατηγορία, που παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη. Με την παρουσία της σε όλη την κλίμακα μεγέθους, από μίνι μέχρι μεγάλο-7θέσιο είναι σίγουρο που θα αυξήσει τις πωλήσεις της, που είναι απαραίτητο στοιχείο αύξησης του μεριδίου της στην αγορά, που είναι και το ζητούμενο για την ισπανική φίρμα του VW Group.

Mercedes
test center