Οι μηχανικοί στη Στουτγάρδη θέλουν να μικρύνουν την A-Class και να φτιάξουν ένα όμορφο τρίθυρο αυτοκίνητο στο στιλ του πρωτότυπου EQA από την περσινή Φρανκφούρτη.

Πάνω σε μια μικρότερη και τεχνικά λιγότερο σοφιστικέ εκδοχή της πλατφόρμας της A-Class, θα χτιστεί ένας σχεδόν τετράμετρος αντίπαλος για τα Mini και Audi A1.

Η Mercedes A Adventure θα μπορούσε να παρουσιαστεί ως το μικρό αδερφάκι της GLA και να στηρίξει τη γέννηση της νέας μικρής Mercedes. Kι αυτό γιατί μόνο με υψηλά νούμερα παραγωγής θα έχει εμπορικό νόημα το όλο πρότζεκτ.

Το αργότερο έως το 2020 η Smart θα γίνει μια ηλεκτρική φίρμα. Το ForMore θα βασιστεί στο A City και θα ανοίξει τη γκάμα προς τα πάνω.

Αποκλειστικό: Mercedes A-City

48.808 Επισκέψεις στο άρθρο (7/2/2019)

H αληθινή Baby-Benz! Μια μικρή A-Class στα 20.000 ευρώ; Η Mercedes τη θέλει πολύ και φαίνεται ότι βρίσκεται πιο κοντά στο στόχο της από ποτε. Το ζήτημα πάντως κάθε άλλο παρά εύκολο είναι, διότι μπαίνει και η Smart στην εξίσωση.

Aς πούμε ότι είμαστε πια στο 2020: η βενζίνη έχει καβαλήσει γερά τα 2 ευρώ/λίτρο, ενώ σταθμοί φόρτισης εμφανίζονται πια σε πολλά πρατήρια καυσίμων με τα ηλεκτρικά μοντέλα να κάνουν ουρά ακόμα και τα βράδια τις καθημερινές. Την ίδια ώρα, ο Όλα Κελένιους, ο οποίος σίγουρα θα έχει αναλάβει μέχρι τότε τα ηνία της Daimler από τον Ντίτερ Τσέτσε, θα πρέπει να πάρει σημαντικές αποφάσεις. Για παράδειγμα το ότι η Smart σε δύο χρόνια από σήμερα θα είναι μια εταιρεία η οποία θα φτιάχνει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα είναι κάτι δεδομένο. Το ζήτημα είναι, θα συνεχίσει τότε ως αυτόνομη εταιρεία ή θα μπει κάτω από την ομπρέλα της Mercedes σε ένα καθεστώς όπως αυτό της Maybach; Προς αυτήν την κατεύθυνση σίγουρα δεν είναι ασύνδετη και η πρόσφατη αποχώρηση της Ανέτ Βίνκλερ από την τοπ θεση στην ιεραρχία της Smart. 

Mε τον έναν ή τον άλλο τρόπο πάντως, η Mercedes θέλει ένα νέο αυτοκίνητο για το χώρο κάτω από την A-Class. Ένα νέο βασικό μοντέλο, μια νέα αληθινή «Baby-Benz» με τιμή στα 20.000 ευρώ! 

Πώς μικραίνεις μια A-Class; 
Για το λόγο αυτό οι μηχανικοί στη Στουτγάρδη θέλουν να μικρύνουν την A-Class και να φτιάξουν ένα όμορφο τρίθυρο αυτοκίνητο στο στιλ του πρωτότυπου EQA από την περσινή Φρανκφούρτη. Έτσι θα γεμίσει με τον καλύτερο τρόπο η τρύπα που χωρίζει τη γκάμα της Mercedes με την αντίστοιχη της Smart. Ποιο πρόβλημα σας έρχεται όμως κατευθείαν στο μυαλό; Μα φυσικά τα κόστη! Με την A-Class η Mercedes βγάζει καλά χρήματα έτσι όπως είναι – ακριβώς επειδή και η παραγωγή της είναι σε πολύ υψηλό αριθμό μονάδων, με εργοστάσια σε τρεις ηπείρους και σχεδόν 700.000 κομμάτια το χρόνο. ΠαρΆόλα αυτά η σημερινή πλατφόρμα πρέπει να δεχτεί αλλαγές και συγκεκριμένα να απλοποιηθεί, ούτως ώστε να μπορεί να λογίζεται ως βασικό μοντέλο. Η τωρινή A-Class κοστίζει 30.000 ευρώ και θα χρειαστεί φοβερή «μαγεία» ώστε να βγει ένα δεύτερο όχημα πάνω στην ίδια βάση και να κοστίζει και 10.000 λιγότερο. Μια βοήθεια θα μπορούσε να έρθει μέσω της δημιουργίας περισσότερων εκδόσεων. Στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο φαίνεται ότι προκρίνονται οι εξής τρεις παραλλαγές: 

- Α City: με μικρό μεταξόνιο, μεγάλη τρίτη πόρτα πίσω, πόρτες που δε θα κόβουν πολύ χώρο. Τo A City θα μπορούσε να σχεδιαστεί και ως ένα μεγάλο μοντέλο για το επίπεδο πάνω από το Smart Forfour. 

- A Open Air: μικρό μεταξόνιο, συρόμενη πάνινη οροφή με αναδιπλούμενο πίσω παρμπρίζ, πιο χαμηλό από ένα κλασσικό χάτσμπακ, θα μπορούσε να λειτουργεί και ως εναλλακτική του Smart. 

- A Adventure: Μίνι-SUV πάνω στην ίδια βάση, θα μπορούσε να είναι και Smart. 

Σε κάθε περίπτωση παραμένει ανοικτό το ενδεχόμενο για κάποια συνεργασία. Θυμίζουμε ότι αυτό είναι αρχικά το σχέδιο για το οποίο ετοιμαζόταν μια από κοινού δουλειά με τη BMW. Ωστόσο από αυτό δε βγήκε κάτι, οπότε έχουν ήδη ξεκινήσει οι προσομοιώσεις στα excel για να δει η Mercedes αν είναι καλύτερα να προχωρήσει με τη συμμαχία Renault-Nissan. 

Επιστρέφουμε όμως στο 2018: στη Daimler κάνει ακόμη κουμάντο ο Ντίτερ Τσέτσε και ο κόσμος συζητά για το diesel και την ψηφιακή εποχή στα εσωτερικά των αυτοκινήτων. Και στη Mercedes υπάρχει μια καινούρια λέξη: η «πλατφόρμα της ενοποίησης». Πίσω από αυτόν τον όρο κρύβεται μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική η οποία θα εξυπηρετήσει από κινητήρες εσωτερικής καύσης έως plug-in υβριδικά μοντέλα και από τα ηλεκτρικά οχήματα έως οτιδήποτε άλλο προκύψει. Κι αυτό σχεδόν χωρίς μειονεκτήματα σε ό,τι αφορά το εξωτερικό περιτύλιγμα: το δάπεδο αυτό θα μπορέσει να στηρίξει κάθε είδους οχήματα εκεί κοντά στα τεσσεράμιση μέτρα με κίνηση εμπρός ή σε όλους τους τροχούς και για αμαξώματα από το χαμηλό και επίπεδο κουπέ έως το «ψηλοτάβανο» SUV. Τα plug-in υβριδικά θα μπορούν να κινηθούν αμιγώς ηλεκτρικά για έως 150 χλμ., τα δε αμιγώς ηλεκτρικά θα φτάνουν άνετα τα 500 χλμ.. 

Όλα αυτά ακούγονται καλά, αλλά υπάρχει και κάτι κρίσιμο: αυτή η αναδιάρθρωση δεν είναι πια στα χέρια του Τσέτσε να την αποφασίσει. Αυτές τις αλλαγές θα τις κάνει ο διάδοχος, Κελένιους. 

Η άποψή μας
Τα μικρά αυτοκίνητα, ειδικά στην Ευρώπη, έχουν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης. Οπότε, από τη στιγμή που η Mercedes έμαθε πώς να βγάζει χρήματα από την A-Class, η απόφαση της να επεκτείνει το χαρτοφυλάκιο προς τη βάση της αγοράς αποτελεί απλώς μια λογική εξέλιξη. 

OPEL NEA MONTELA
test center