Παγκοσμίως η Mercedes φτιάχνει περισσότερα από 700.000 μικρομεσαία κάθε χρόνο – σε πέντε εργοστάσια και σε τρεις ηπείρους.

Ανάμεσα σε δύο κόσμους: με το μήκος στα 4,6 μέτρα, η GLB θα είναι ανάμεσα στην κανονική και τη μακριά εκδοχή του Tiguan, ή ανάμεσα στα Peugeot 3008 και 5008 ή ανάμεσα σε Skoda Karoq και Kodiaq.

Αποκλειστικό: Η νέα Mercedes GLB

11.992 Επισκέψεις στο άρθρο (26/1/2019)

Ο μικρός αδερφός τoυ G-Wagen. Kι αν το νέο επταθέσιο SUV φαίνεται πολύ μεγάλο, τότε θα μπορεί να στραφεί κανείς προς τη νέα και πιο πρακτική GLA ή τη CLA Shooting Brake. Έτσι σχεδιάζει η Mercedes τα πιο οικογενειακά μικρομεσαία της.

What is new
- Νέο μικρομεσαίο και 7θέσιο
- Πρεμιέρα τέλη του 2019
- Με μηχανικά μέρη από A-Class 
- Σχεδίαση α λα G-Class 

Η Mercedes γιγαντώθηκε φτιάχνοντας μεγάλα αυτοκίνητα. Μέχρι και στις μέρες μας, η S-Class είναι το τοπ μεγάλο και πολυτελές αυτοκίνητο. Ωστόσο, το μέγεθος της Mercedes στηρίζεται πλέον κυρίως σε μικρότερα αυτοκίνητα.  Κάθε χρόνο βγαίνουν περί τις 700.000 μονάδες της A-Class και των συγγενών της μοντέλων από πέντε συνολικά εργοστάσια σε τρεις ηπείρους. Κι έχουν μάλιστα και πολύ υψηλό ρυθμό ανάπτυξης. 

Για να παραμείνει αυτό έτσι και στο μέλλον, η Mercedes επενδύει πολλά στην ουσία της παραγωγής, στο προϊόν δηλαδή, όπως φαίνεται από τις A-Class, A-Class Sedan και B-Class που έχουν ήδη παρουσιαστεί. Παρέχουν αισθητά καλύτερους χώρους από τους προκατόχους τους αλλά και την άνεση την οποία περιμένει κανείς από μια Mercedes. Και με το πλήρως ψηφιακό εσωτερικό τους, συμπεριλαμβανομένων των φωνητικών εντολών («Hey Mercedes»), έχουν αναδειχθεί στο σημείο αναφορά της κατηγορίας, το οποίο θα πρέπει ο ανταγωνισμός από Audi και BMW να βρει τρόπο να νικήσει. Την ερχόμενη χρονιά, η οικογένεια των μικρομεσαίων Mercedes θα επεκταθεί υποδεχόμενη ένα νέο μέλος, τη GLB, με τον εσωτερικό κωδικό X247. To εν λόγω SUV θα έχει μήκος στα 4,6 μέτρα και θα μπει ουσιαστικά ανάμεσα στα μικρομεσαία και τα μεσαία SUV. Αν ήταν VW θα λέγαμε ότι θα μπει ανάμεσα στο Tiguan και το Tiguan Allspace. Kαι, όπως γίνεται συχνά στην εν λόγω κατηγορία, θα παρέχει έως και επτά θέσεις. Θα έχει όμως μια πολύ πιο συναρπαστική εμφάνιση, την οποία θα «δανείζεται»  από τη G-Class ή την επίσης θηριώδη και ομόσταυλη GLS. 

H GLB θα είναι κάτι πολύ ευπρόσδεκτο, ειδικά για αγορές όπως της Κίνας ή των ΗΠΑ, αφού εκεί τα υπόλοιπα μικρομεσαία Mercedes θεωρούνται πολύ μικρά. Αλλά και στην Ευρώπη θα βρει πρόσφορο έδαφος. Με μίνιμουμ 500 λίτρα πορτ-μπαγκάζ θα είναι σίγουρα πολύ πιο κατάλληλη για τα καθημερινά βάρη από ότι ήταν ποτέ η μέχρι σήμερα μοναδική επιλογή, η GLA. 

Οι επιλογές στο θέμα των κινητήρων θα είναι πάντως γνώριμες. Η αρχή θα γίνεται με τη GLB 140 των 136 ίππων φυσικά με το νέο μοτέρ των 1,33 λίτρων. Δεδομένη πρέπει να θεωρείται και η εκδοχή των 163 ίππων από ίδιο κυβισμό ενώ το 2020 θα ακολουθήσουν εκδόσεις με plug-in Υβριδική τεχνολογία και ηλεκτρική αυτονομία 70 χλμ. αλλά και οι πολύ δυνατές AMG 35 και 45 με έως και 408 ίππους για τη δεύτερη επιλογή. Από πλευράς ντίζελ η GLB θα έχει τρία σκαλοπάτια απόδοσης με 190 ίππους για την κορυφή. Η τετρακίνηση θα δίνει το «παρών» αλλά ως έξτρα, όπως θα είναι και το πρόσφατα εξελιγμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η πρεμιέρα έχει προγραμματιστεί για τη Φρανκφούρτη το Σεπτέμβριο και ίσως προλάβει να κάνει λανσάρισμα πριν εκπνεύσει η χρονιά.  

Σε παραπλήσιο επίπεδο τιμής θα κινηθεί και η αισθητά μικρότερη GLA η οποία θα έρθει στην αγορά την άνοιξη του 2020. Θα έχει μεταλλαχθεί βέβαια από ένα χαμηλοτάβανο όχημα σε ένα πολύ πιο ευρύχωρο crossover. H βασική οδηγία για τη σχεδίαση ήταν «δώστε περισσότερη νηφαλιότητα», μαζί με καλύτερο αέρα για τα κεφάλια στο πίσω κάθισμα αλλά και περισσότερο χώρο για αποσκευές.  Έτσι, η επόμενη GLA θα καταφέρει να ασκήσει περισσότερη πίεση στη BMW X1 και το Audi Q3. 

Φυσικά και η GLA θα επωφεληθεί από τις ίδιες καινοτομίες που επιτρέπει η πλατφόρμα MFA2: περισσότερη άνεση, λιγότερος θόρυβος, καλύτερη απόσβεση, πλήθος βοηθημάτων επιπέδου S-Class αλλά και τη δυνατότητα να σηκώσει οποιαδήποτε γραμμή κίνησης από mild-hybrid, plug-in hybrid, ηλεκτρικό ή ακόμα και με κυψέλες καυσίμου και υδρογόνο.  Κι ας μην είναι πάντα συμφέρον το κόστος για αυτό το μέγεθος οχήματος – τουλάχιστον σε αυτήν τη γενιά. Αρκεί να σκεφτούμε ότι ακόμα και η Hyundai που έχει την πρωτοπορία σε αυτόν τον κλάδο έχει 150.000 ευρώ τρύπα για κάθε Nexo που πουλάει. Και η Mercedes δεν το θέλει αυτό. 

Θα υπάρξει όμως δεύτερη γενιά και για την CLA Shooting Brake – σε αντίθεση με τη CLS, της οποίας η αντίστοιχη έκδοση έχει ήδη μπει στο μουσείο. Η CLA θεωρείται ένα κομψό μοντέλο, εναλλακτικό προς τα συμβατικά στέισον της μικρομεσαίας κλάσης. Και παίζει ρόλο κιόλας, ότι ο ανταγωνισμός από πλευράς Audi και BMW δεν έχει μια τέτοια ιδέα σε πρώτη προτεραιότητα. Όπως συμβαίνει και με την A-Class, το ντιζάιν θα είναι εδώ πολύ πιο ευχάριστο, ενώ τα διαιρούμενα πίσω φωτιστικά σώματα θα επιτρέπουν ένα πολύ πιο μεγάλο άνοιγμα για το πορτ-μπαγκάζ.  Κι επειδή η αντίστοιχη ανυψωμένη έκδοση της E-Class στέισον-βάγκον δείχνει να πηγαίνει πολύ καλά, στη Mercedes σκέφτονται να δώσουν και στη CLA μια All-Terrain παραλλαγή. 

Τότε η εταιρεία θα έχει τρία μικρομεσαία crossover στο χαρτοφυλάκιό της: από το δραστήριο στέισον, έως την πολύ πιο χρηστική GLA και από εκεί ως την επταθέσια GLB. Είναι μια ποικιλία άγνωστη μέχρι πρότινος, η οποία δεν αποκλείεται να φέρει σε δύσκολη θέση μέχρι και την ίδια την GLC ακριβώς από πάνω. 

Μόνο σε ένα σημείο δεν τα πάνε και τόσο καλά εκεί στη Daimler, αυτό της τιμής: Καθώς κανένα από τα τρία αυτά αυτοκίνητα δε θα ξεκινά με λιγότερα από 30.000 ευρώ. Η Mercedes βλέπετε είναι μεγάλη, ακόμα και στα μικρά. 

Η άποψή μας
H Mercedes έχει την πιο επιτυχημένη οικογένεια premium μικρομεσαίων στον κόσμο.  Για να διατηρηθεί αυτό θα έρθει την επόμενη χρονιά η GLB, η λίγο πιο πρακτική (από ότι σήμερα) GLA  αλλά και η δεύτερη γενιά του στέισον-κουπέ CLA Shooting Brake. Όλα θα έχουν ψηφιακό εσωτερικό και περισσότερη άνεση – για να είναι και πιο επιτυχημένα από ότι πριν. 

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
NISSAN