Το δεύτερο μικρομεσαίο crossover της Mercedes θα λέγεται GLB. Εξωτερικά θα έχει αρκετό οπτικό «παιχνίδι». Χαρακτηριστικός είναι ο κυματισμός που κάνει η γραμμή των παραθύρων προς το πίσω μέρος.

Έτοιμη για πρεμιέρα πρέπει να θεωρείται και η B-Class: οι νεότερες φωτογραφίες που έχουμε δείχνουν πιο απαλές καμπύλες. Η πολυχρηστική εκδοχή θα λάβει την ίδια plug-in υβριδική τεχνολογία με τη GLB.

Στο αμέσως επόμενο διάστημα θα δούμε τη νέα GLA. Η εμφάνιση εδώ θα είναι πολύ πιο σπορ από ότι στην εμφανώς πιο τετραγωνισμένη GLB.

Αποκλειστικό: Nέα Mercedes GLB

17.643 Επισκέψεις στο άρθρο (30/3/2019)

H μικρή G-Class: Η Mercedes ετοιμάζει δεύτερο SUV στη μικρομεσαία κατηγορία, πέρα από τη GLA. Η αισθητική θα θυμίζει λίγο τη μεγάλη G-Class ενώ ο προσανατολισμός θα είναι λίγο πιο χωμάτινος και αισθητά πιο πρακτικός. Ας δούμε τα νεότερα στοιχεία που έχουμε αποκλειστικά στο Auto Τρίτη.

What is new
- Νέο μικρομεσαίο SUV 
- Aνάμεσα σε GLA και GLC 
- Και επταθέσια 
- Έρχεται το 2019 

Η GLB δεν είναι καινούριο σχέδιο. Ήδη από τη προηγούμενη γενιά της Α-Class, το σχέδιο της Mercedes προέβλεπε να υπάρχει και δεύτερο Crossover πέραν της GLA. Σε εκείνη τη γενιά, δεν προχώρησε το σκέλος αυτό, κάτι που θα γίνει όμως τώρα, με τη νέα γενιά της A-Class. Το 2019, λίγο μετά το λανσάρισμα της νέας GLA, την οποία δεν έχουμε δει ακόμη επίσημα, θα παρουσιαστεί και η GLB. 

Ντιζάιν: Κλείνοντας ένα μικρό κενό
Στόχος για τη GLB είναι να τοποθετηθεί ανάμεσα στη GLA και στη GLC και να κλείσει το κενό για όσους θεωρούν ότι η πρώτη ίσως να μην τους καλύψει σε χώρους, αλλά ταυτόχρονα θεωρούν τη δεύτερη περισσότερο μεγάλη από όσο χρειάζονται. 

Οι νεότερες φωτογραφίες που έχουμε στη διάθεσή μας σχετικά με τη GLB δείχνουν ότι το ντιζάιν θα συνεχίσει να επηρεάζεται από τη μεγάλη G-Class, ωστόσο φαίνεται ότι οι γραμμές θα είναι λιγότερο τετραγωνισμένες από ότι πιστεύαμε αρχικά, διατηρώντας ένα ρουστίκ στιλ, αλλά πιο μοντέρνο. Για το όχημα αυτό, συνεχίζει να ισχύει ότι, οι σχεδιαστές εργάστηκαν πιο ελεύθερα από ότι σε άλλες περιπτώσεις. Το μεταξόνιο θα είναι σημαντικά μεγαλύτερο από ότι στη GLA αν και από κάτω θα κρύβεται η ίδια πλατφόρμα MFA-2 (Modular Front Architecture), το δάπεδο της νέας A-Class δηλαδή. Στη GLB ωστόσο θα έχουμε και τα ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, την τετρακίνηση, ελαστικά τεσσάρων εποχών, προστασία του πατώματος με ποδιές και ελαφρώς ανυψωμένη ανάρτηση. 

Εσωτερικό: Επτά με μια κίνηση 
Σε συνδυασμό με την υψηλή οροφή και το κάθετο πίσω άκρο, στην πέμπτη πόρτα, η GLB θα μπορεί να κρύβει μια έκπληξη. Με το μήκος να αγγίζει τα 4,6 μέτρα, το νέο μικρομεσαίο θα μπορεί να εξασφαλίζει χώρο για μια έξτρα σειρά καθισμάτων. Η επιπλέον αυτή «κερκίδα» θα μπορεί να είναι αναδιπλούμενη ή και αφαιρούμενη, χωρίς να έχουν ληφθεί ακόμη αποφάσεις. Έτσι, η GLB θα μπορεί να ζητηθεί ως επταθέσια και να αποκτά έναν αυθεντικό οικογενειακό χαρακτήρα, για τον οποίο αντίστοιχα δε θα μπορεί να καυχιέται με άνεση η GLA. 

Σε ό,τι αφορά το ντιζάιν του εσωτερικού, η επαφή με την A-Class θα είναι πολύ πιο στενή αφού από εκεί θα επηρεάζεται όλη η αισθητική. Η φιλοσοφία χειρισμού των διαφόρων λειτουργιών και συστημάτων θα είναι ίδια, συμπεριλαμβανομένου και του MBUX (Mercedes-Benz User Experience). To νέο σύστημα ελέγχου του εσωτερικού, η εξέλιξη ουσιαστικά των φωνητικών εντολών με το κλασικό πια «Hey, Mercedes!» να ανοίγει κάθε φορά τη συζήτηση με το αυτοκίνητο, θα πλαισιώνεται από μία έως δύο οθόνες στο ταμπλό καθώς και ειδικό χειριστήριο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. 

Τεχνικά: με λύσεις από το μέλλον 
Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό στοιχείο της GLB θα είναι ότι τηρουμένων κάποιων αναλογιών, η περιπετειωδης και «χωμάτινη» εμφάνιση δε θα είναι μια στεγνή διακόσμηση αλλά θα έχει και ουσία. Οι μεγάλοι τροχοί, το προαιρετικό πακέτο off-road χρήσης με ενισχυμένη ανάρτηση δείχνουν το δρόμο που θέλει να ακολουθήσει εδώ η Mercedes, στοχεύοντας σε ελαφριάς ή μέτριας δυσκολίας εκτός δρόμου διαδρομές. Αυτό που θα λείπει για να θεωρηθεί πολύ σκληρό το μοντέλο, θα είναι τα κλειδώματα των διαφορικών και οι μεγάλες γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας. Η δε τετρακίνηση θα είναι συνήθως στα έξτρα.

Η ασφάλτινες αρετές φυσικά και θα βρίσκονται στο επίκεντρο. Η νέα πλατφόρμα εστιάζει πολύ στην καλή οδική συμπεριφορά και είναι ήδη – από πλευράς διαστάσεων κιόλας- πολύ ευέλικτη και, ταυτόχρονα, ελαφριά, πιο άκαμπτη και στο μέγιστο βαθμό προετοιμασμένη για μελλοντικές τεχνολογίες. Σε αυτές ανήκουν τα επόμενα βήματα στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, το διπλού συμπλέκτη κιβώτιο με εννέα σχέσεις αλλά και μια νέα δομή για τον πίσω άξονα. 

Κινητήρες: Το υβριδικό στο προσκήνιο 
Σε ό,τι αφορά τα βασικά μηχανικά μέρα, είναι κρίσιμο ότι ετοιμάζεται και plug–in υβριδική έκδοση. Η έκδοση που σχεδιάζεται έχει κωδικό H 243 και θα συνδυάζει δίλιτρο κινητήρα και ηλεκτρικό μοτέρ 50 kW (σχεδόν 70 ίππους), με στόχο την κίνηση του εμπρός άξονα. Επιπλέον δύναμη θα παρέχει ένας ηλεκτρικός πίσω άξονας τον οποία προμηθεύει η ZF. Εκεί θα υπάρχει έξτρα μπαταρία 35 kWh και αποκλειστικός κινητήρας 136 ίππων (100 kW). Έτσι θα δημιουργείται μια εναλλακτική τετρακίνηση, η οποία δε θα απευθύνεται φυσικά σε εκτός δρόμου «εξερευνητές», αλλά περισσότερο θα βοηθά στις εκκινήσεις ενώ θα φροντίζει για την άμεση και ακριβή κατανομή της ροπής, ανάμεσα στους πίσω τροχούς.

Η ηλεκτρική αυτονομία θα ανέρχεται στα 100 χλμ., ενώ αργότερα προβλέπεται αύξηση στα 150. Είναι σημαντικό ότι για τη GLB, η Mercedes εξετάζει και μια ηλεκτρική παραλλαγή. Η μπαταρία εδώ θα είναι ισχύος 60 kWh αλλά θα προσθέτει και 600 κιλά βάρους στο σύνολο. Η πιο αδύναμη έκδοση θα έχει κινητήρα 150 kW (200+ ίππων).

Τώρα, για το τι προτίθεται να ζητήσει η Mercedes για την ηλεκτρική έκδοση, είναι άγνωστο ακόμη. Για τις συμβατικές εκδόσεις πάντως, οι τιμές ακούγεται στο εξωτερικό ότι θα ξεκινούν από 33.000 ευρώ περίπου, με κάθε επιφύλαξη φυσικά. Κι όταν λέμε συμβατικές εκδόσεις εννοούμε εκείνες τα μηχανικά μέρη της A-Class, τον κινητήρα βενζίνης των 1,33 λίτρων με 136 και 163 ίππους αλλά και έκδοση ντίζελ από 116 ίππους. 

ALL SEASON FALKEN VS GOODYEAR
skoda