• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Στοιχεία από το παρελθόν: τα πλατιά φτερά με επιρροές από τα παλιά Quattro τα γνωρίζουμε ήδη από τα νέα Α7 και Α6. Στο νέο Α3 η σχεδίαση θα είναι τόσο φρέσκια όσο και η τεχνολογία του.

Εργασία στα χιλιοστά: το νέο Α3 θα μεγαλώσει οριακά ενώ θα διατίθεται μόνο ως πεντάθυρο (Sportback) ή σεντάν.

Αποκλειστικό: Nέο Audi A3

Διαβάστηκε από 16474 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/10/2018
 

Μία κλάση πάνω: H νέα γενιά της Mercedes A-Class έδειξε πώς πρέπει να είναι η εμφάνιση ενός άξιου premium μικομεσαίου. Και η Audi είναι έτοιμη να απαντήσει.

What is new
- Παρουσίαση το 2019 
- Εντελώς νέα εμφάνιση 
- Nέες υβριδικές εκδόσεις
- Δίκτυο 48 Volt

Αν θέλει να δει κανείς γιατί διατηρείται η διαφορά ανάμεσα σε Mercedes και Audi αξίζει να ρίξει μια πιο προσεκτική ματιά στο Α3. Δεν τίθεται θέμα ότι είναι κορυφαίο ανάμεσα στα premium μικρομεσαία, αλλά η «συσκευασία» του είναι τέτοια, ώστε θα έλεγε κανείς ότι σχεδόν σαμποτάρει τον εαυτό του. 

Το πώς μπορεί να γίνει καλύτερο, το δείχνει η νέα A-Class. Αν η προηγούμενη γενιά της μικρομεσαίας Mercedes κατηγορήθηκε ότι ήταν υπερβολική εμφανισιακά, η νέα εκδοχή που λανσαρίστηκε πρόσφατα, βρήκε ξανά τη φόρμα της και μαζί μια νέα οπτική ισορροπία. Τονισμένη, μοντέρνα και γενικά δείχνει λίγο ανώτερη. 

Ωστόσο, η Audi δεν θα το αφήσει έτσι το θέμα και έχει κάνει καλή προετοιμασία σε ό,τι αφορά το νέο A3. Συγκεκριμένοι «insiders» αναφέρουν ότι σε πρόσφατη έρευνα πελατών που έγινε και στην οποία παρουσιάστηκαν οι επόμενες γενιές όλων των μικρομεσαίων του ομίλου VW, η Audi με το A3 ήταν με διαφορά στην πρώτη θέση και μάλιστα με βαθμό στην περιοχή του «άριστα». 

Κυρίως η φρέσκια πλαϊνή γραμμή με τα τονισμένα φτερά και το πολύ ξεχωριστό πλέον πρόσωπο είχαν πολύ μεγάλη αποδοχή. «Τονισμένο»; Αυτή η λέξη έμοιαζε να είναι άγνωστη μέχρι πρόσφατα για τα δεδομένα της Audi. 

Kαι τεχνικά όμως, η Audi θα κινηθεί αισθητά προς τα εμπρός. Το πρόβλημα εδώ είναι το εξής: οι κινητήρες βενζίνης θα πρέπει να γίνουν τόσο οικονομικοί όσο οι ντίζελ και οι ντίζελ να γίνουν τόσο καθαροί όσο οι βενζίνης. ΓιΆαυτό και ο όμιλος VW έχει επενδύσει με μεγάλη ταχύτητα στην επόμενη οικογένεια κινητήρων.

Στάνταρ με όλες τις εκδόσεις βενζίνης θα είναι το έξτρα ηλεκτρικό δίκτυο 48 Volt. Αυτό θα φροντίσει για την επέκταση του μετώπου των εκδόσεων με ηλεκτρική υποβοήθηση. Για παράδειγμα: οι κινητήρες, σε κάθε ευκαιρία θα σβήνουν, ώστε να εξοικονομείται καύσιμο. Ταυτόχρονα, ένας μικρός ηλεκτρικός κινητήρας θα δίνει έξτρα δύναμη στις επιταχύνσεις. Τα mild-hybrid δε θα μπορούν αν φορτίζουν από πρίζα, κάτι που θα παραμείνει προνόμιο για τα e-tron. 

Kαι οι πετρελαιοκινητήρες όμως θα δεχτούν έξτρα… ηλεκτροδότηση, με τη διαφορά ότι εδώ θα έχουμε έναν κλασσικό συνδυασμό μίζας-γεννήτριας και έξτρα σύστημα 12 Volt. Να σημειωθεί ότι στο άμεσο κιόλας μέλλον, οι ντίζελ κινητήρες του A3 θα είναι όλοι δίλιτροι με απόδοση από 136 έως 204 ίππους. Κι ενώ η απόδοση θα είναι αυξημένη συνολικά, η κατανάλωση θα είναι μειωμένη κατά 10% περίπου, γεγονός που για τη βασική έκδοση θα συνεπάγεται μέση τιμή ελάχιστα μόνο πάνω από τα 4 λτ./100 χλμ.. Kι αυτή είναι μια τιμή υπολογισμένη με το νέο κύκλο μετρήσεων WLTP. 

Kι όμως, αυτό δε φτάνει για να γίνουν οι ντίζελ τόσο καθαροί όσο πρέπει. Θα υπάρχει φυσικά και φίλτρο σωματιδίων αλλά και σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης, κάτι που μέχρι τώρα, στα μικρά «πετρέλαια» της Audi, δεν ήταν ο κανόνας. Η Audi όμως θέλει να αναλάβει ηγετικό ρόλο στον τομέα του ντίζελ, ειδικά μετά το σκάνδαλο κι έτσι θα τοποθετήσει διπλό σύστημα καταλύτη SCR. Με τα σημερινά δεδομένα δε μπορεί να προσφερθεί κάτι πιο καθαρό. 

Για τους ντίζελ τουλάχιστον. ΓιΆαυτό και η Audi επενδύει πολλά στο φυσικό αέριο και για τη γκάμα του Α3. Το καύσιμο αυτό, σε πολλές αγορές μεταξύ άλλων και της ίδιας της γερμανικής, αναπτύσσεται πολύ. Ο νέος κινητήρας θα είναι στα 1,5 λίτρα, με απόδοση 130 ίππων και θα μπορεί να καίει και συνθετικό φυσικό αέριο με συνολικά χαμηλότερες εκπομπές CO2. Εδώ, το πλεονέκτημα σε σχέση με τα ηλεκτρικά που θέλει να λανσάρει μαζικά ο όμιλος από το 2020 και μετά, είναι η προσαρμογή στην καθημερινότητα και η αυτονομία έως 700 χλμ.. 

Εξωτερικά και τεχνικά υπάρχει λοιπόν ενθουσιασμός. Μέσα; Και για το εσωτερικό υπάρχει φρέσκια διάθεση. Κι ας μην παίρνει το Α3 το πλήρως ψηφιακό ταμπλό του επόμενου Golf. Στην Audi έχουν επιλέξει για το Α3, το ταμπλό του Q3. H δομή εδώ θα είναι λίγο πιο κλασική, με ψηφιακό πίνακα οργάνων βέβαια. 

Το κάτι παραπάνω ίσως ήταν πραγματικά υπερβολή. 

Η άποψή μας
Με αυτή τη γενιά, το Α3 ξαναβρίσκει τη φόρμα του. Το νέο σχέδιο είναι πολύ φρέσκο και σηματοδοτεί ουσιαστικά ένα άλμα εμπρός για λογαριασμό της Audi σε σχέση με τα πολύ συγκρατημένα σημερινά μοντέλα. Οι νέοι πιο καθαροί κινητήρες και η πλήρης διάδοση της υβριδικής τεχνολογίας, αποτελούν επιπλέον εγγυήσεις για το μέλλον. 

 

AUDI A3 - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • ARIS

    Να την βρασω την ομορφια της alfa romeo,που λετε σε καποια σχολια.Αγορα την brera και μετα απο 2 μηνες δεν λειτουργουσε τιποτα!!! Ηταν μονιμα στο συνεργειο με αναμενα ολα τα λαμπακια στο καντραν ,δειχναν διαφορεες βλαβες.Μου την αγορασαν πισω,αλλα ετρεχα σε δικηγορους για κανενα 2μηνο.Ποτε ξανα ομορφο Ιταλικο αμαξι.

      22
  • george

    Καλή και χρυσή η Alfa Romeo, αλλά πως δείχνει μετά από μια δεκαετία; Ειδικά στο εσωτερικό της

      21
  • barboutogatos

    Μαλιστα!Θα δουμε και το Αudi A3 με πισω φωτιστικά σωματα σε παρομοιες γραμμες με την Giulietta....Αλλη μια αντιγραφη των Γερμανων απο Ιταλικο αυτοκινητο....Οταν λεγαμε το 2010 οτι η Giulietta ειναι σχεδιαστικά 10 χρονια μπροστα απο τον ανταγωνισμο...σημερα βλεπουμε και την αποδειξη.

      19
  • John

    Το Α3 ακόμη και τώρα είναι το καλύτερο στην κατηγορία του. Σκεφτείτε το επόμενο πόσο μπροστά θα είναι από τον ανταγωνισμό.

      14
  • Tasos

    Που την είδες την ομοιότητα με τη Giullietta δεν το καταλαβαίνω.Το ότι σου αρέσει η Alfa δε σημαίνει πως θα πρέπει να τα ισοπεδώνεις όλα και να λες ανακρίβειες.

      14
  • barboutogatos

    @tasos Αν αφαιρεσεις τις παρωπιδες τοτε θα δεις αυτο που βλεπουν ολοι,οτι τα πισω φωτιστικά σωματα του Audi στην φωτο που βλεπεις ειναι στις ιδιες γραμμες με την Giulietta.Η ισοπεδωση ειναι προνομιο των Γερμανοφιλων που εθελοτυφλουν λες και παιρνουν μισθο....Οσο για το φιλο john ειλικρινα τι να πει κανεις...Απο που και ως που ειναι το καλυτερο στην κατηγορια του,με ημιακαμπτο αξονα,παροχυμενους κινητηρες και κοινους με Seat- Skoda και σαν κλασσικο Audi με την γνωστη υποστροφικη συμπεριφορα....

      10
  • Κωνσταντίνος

    @ barboutogatos aka Giorgios - Alfa 75 America: Καμία σχέση με Alfa τα πίσω φώτα του Α3, πιο πολύ φέρνουν σε BMW. Έτσι κι αλλιώς, ελάχιστη σημασία έχει. Αυτό που μετράει είναι αν πρόκειται για καλό αυτοκίνητο. Οι προδιαγραφές του πάντως υπόσχονται πολλά... Υπογραφή: Ένας κάθε άλλο παρά γερμανόφιλος!

      1
  • St

    τα τελευταία 50 χρόνια, ακούμε για βλάβες στα Ιταλικά αυτοκίνητα.... λες και τα άλλα αυτοκίνητα δεν τα βλέπουμε στα συνεργεία!! μόνο ιταλικά βλέπουμε σε αυτά...!!! Όταν..σήμερα ολοι οι κατασκευαστές έχουν κοινούς προμηθευτές...ακόμη και κοινούς κινητήρες μοιράζονται!! μάθαμε ο να λέμε το παραμύθι με την αξιοπιστία των αυτοκινήτων!!!Τέλος..οποιος δεν ξέρει να οδηγεί ..σε αυτόν και μόνο εμφανίζονται αναξιόπιστα..ότι αυτοκίνητα και αν εχει..τελεια και παυλα!....