Kάπως έτσι φαντάζονται οι κατάσκοποι-συνεργάτες μας το ντιζάιν του επόμενου Qashqai.

Τυπική SUV οπτική: το πίσω μέρος δεν πρόκειται να πειραχτεί σε μεγάλο βαθμό καθώς θεωρείται ότι πρεσβεύει με πολύ καλό τρόπο τo DNA του Qashqai.

Αυτό είναι το νέο Nissan Qashqai

90.513 Επισκέψεις στο άρθρο (31/7/2019)

Το πρώτο SUV των τριών λίτρων ανά 100 χλμ! H επόμενη γενιά Qashqai ετοιμάζεται με ορίζοντα το 2020. Στόχος είναι μεταξύ άλλων και η πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και κάπου εκεί μπαίνει η υβριδική τεχνολογία.

What is new
- Τρίτη γενιά Qashqai
- Έμφαση στην υβριδική τεχνολογία
- Παρουσίαση το 2020

Ακόμα και ο ιδρυτής μιας κλάσης και μιας κατηγορίας πρέπει κάποια στιγμή να αλλάζει. Μάλλον, ο ιδρυτής μιας κλάσης είναι ο πρώτος που πρέπει να αλλάζει για να δείχνει ξανά το δρόμο που θα πρέπει να ακολουθήσει ο ίδιος αλλά και οι ανταγωνιστές του. Το Nissan Qashqai βρίσκεται λοιπόν σε αυτή τη θέση: έφτιαξε την κλάση των μικρομεσαίων crossover, έδειξε το νέο, άγνωστο δρόμο που υπήρχε για τα μικρομεσαία οικογενειακά και φυσικά σάρωσε τα πάντα στο πέρασμά του. Η δεύτερη γενιά ωρίμασε, έβαλε περισσότερο αέρα πολυτέλειας στο κοκτέιλ, περισσότερη άνεση και περισσότερη ποιότητα, ενώ μετά την πρόσφατη ανανέωσή του έγινε και πιο ραφινάτο. 

Σχεδίαση: Μικρές αλλαγές στο δοκιμασμένο σχήμα 
Οι πληροφορίες από το εξωτερικό μας μεταφέρουν ότι, το τρέχον Qashqai έχει πάνω από δυο χρόνια γεμάτης εμπορικής πορείας εμπρός του. Η Nissan όμως πρέπει από τώρα να προχωρήσει την εξέλιξη και τα σχέδιά της, αφού το crossover μοντέλο οφείλει να συνεχίσει να πρωτοπορεί στην κατηγορία του. 

Σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, η δεύτερη γενιά έκανε ένα άλμα ουσιαστικά έναντι της πρώτης, οπότε στην περίπτωση της τρίτης εκδοχής η εταιρεία θα κινηθεί με διάθεση εξελιγκτική και όχι ριζοσπαστική. 

Το μήκος θα παραμείνει στα 4,40 μέτρα και το σχήμα θα γίνει λίγο πιο δυναμικό πειράζοντας ελαφρώς την οροφή, το πλάτος κλπ.. Η εξωτερική εμφάνιση θα σκληρύνει ίσως λίγο περισσότερο με πιο λεπτά εμπρός φώτα αλλά και μια μεγαλύτερη μάσκα όπως προβλέπουν οι συνεργάτες μας από το εξωτερικό. Πίσω το μοτίβο του Qashqai θεωρείται «σήμα κατατεθέν» της προσωπικότητας του μοντέλου, οπότε οι αλλαγές θα είναι ακόμα πιο προσεκτικές. Μια ανασχεδιασμένη πόρτα και ένα τρικ στην τελευταία κολώνα για να δείχνει η οροφή αιωρούμενη θα αρκούν για να κάνουν τη δουλειά. Γενικά, θεωρείται ότι το πρωτότυπο IMx το οποίο είδαμε το 2017 έχει πολλά να δώσει στην αισθητική του νέου μοντέλου παραγωγής. 

Τεχνικά: Βενζίνη και υβριδικό 
Ένα μεγάλο μέρος των αλλαγών θα εστιάζει βέβαια στο τεχνικό υπόβαθρο και στη γραμμή κίνησης. Οι Ιάπωνες σχεδιάζουν δύο υβριδικές εκδόσεις για το επόμενο Qashqai. Η μία θα είναι plug-in και θα πάρει την τεχνογνωσία από τη Mitsubishi, τη νέα σύμμαχο των Renault Nissan. Η επόμενη κίνηση θα είναι μια υβριδική εκδοχή με την ονομασία e-power. 

H λύση αυτή ανήκει στο χώρο των range extender αφού είναι μεν υβριδικό αλλά με το ηλεκτρικό μοτέρ να κινεί τις ρόδες και έναν μικρό κινητήρα εσωτερικής καύσης να αναλαμβάνει να φορτίζει τη μπαταρία. Πρόκειται για σύστημα το οποίο υπάρχει ήδη στην Ιαπωνία και κάνει θαύματα σε θέματα οικονομίας αφού για παράδειγμα σε ένα Note οι μέσες τιμές είναι κάτω από 3 λτ../100 χλμ.!

Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι δε θα έχουμε και κανονικούς, συμβατικούς κινητήρες. Ο νέος 1,33 λίτρων βενζινοκίνητήρας της Renault θεωρείται σίγουρο ότι θα βρει το δρόμο και προς το τρίτης γενιάς Qashqai με διάφορα σκαλοπάτια απόδοσης. Εκεί που δεν γνωρίζει κανείς τίποτα είναι το τι θα γίνει με τους πετρελαιοκινητήρες. Οι συνάδελφοί μας από το εξωτερικό αφήνουν το θέμα εντελώς ανοικτό προς οποιαδήποτε εξέλιξη. 

Σχετικά με το εσωτερικό, με δεδομένο ότι μιλάμε για μια πρεμιέρα του 2020 και πιθανότατα προς τα τέλη της χρονιάς εκείνης, είναι πολύ νωρίς ώστε να έχουμε στοιχεία για το πώς θα διαμορφωθεί. Μεγάλες οθόνες, ψηφιακός πίνακας οργάνων, βελτιστοποιημένη ποιότητα και ελαφρώς καλύτεροι χώροι: όλα μπορούν να είναι μέσα στο πρόγραμμα της Nissan. Νέες τεχνολογίες; Μα φυσικά! Μέχρι και ημιαυτόνομη οδήγηση σε ανώτερο επίπεδο από τα σημερινά μπορούμε να περιμένουμε. 

Toyota
moto