Γεια σου παλιόφιλε! Το νέο Golf δε θα διαφέρει πολύ από το τωρινό. Η εικόνα δείχνει παραπλήσια, απλώς πιο «σφικτοδεμένη» και δυναμική στις λεπτομέρειες.

Καινούριο αλλά και γνώριμο: οι αναλογίες δε θα αλλάξουν πολύ, οι χώροι ίσως βελτιωθούν οριακά ενώ το αμάξωμα θα είναι αποκλειστικά πεντάθυρο.

Καλώς ήρθες μέλλον! Στο εσωτερικό του νέου Golf όλα είναι εντελώς νέα και ο ψηφιακός πίνακας αναμένεται να στάνταρ.

Αποκλειστικό: Νέο VW Golf

14.683 Επισκέψεις στο άρθρο (27/11/2018)

Ένα βήμα πιο κοντά: Το VW Golf όγδοης γενιάς πλησιάζει όλο και πιο πολύ στην πρεμιέρα του. Κάποια πρωτότυπα με μηδαμινό καμουφλάζ δίνουν μια πρώτη γεύση κι εμείς –όπως πάντα- το πάμε ένα βήμα παρακάτω.

H αλήθεια είναι ότι υπήρξαν και καλύτερες περίοδοι για να κάνει πρεμιέρα ένα Golf. Την τρέχουσα περίοδο η VW έχει πάρα πολλά μέτωπα ανοιχτά: Η κρίση του ντίζελ, οι απαγορεύσεις σε κάποιες πόλεις, οι ολοένα και πιο σκληρές νόρμες για ρύπους έχουν φέρει τους κατασκευαστές στα όρια των δυνατοτήτων τους. Και από του χρόνου θα γίνει και το μεγάλο λανσάρισμα των ηλεκτρικών για τη VW.

Μέσα σε όλα αυτά, η ομάδα εξέλιξης της VW υπό τις οδηγίες του Φρανκ Βελς, πρέπει να ανεβάσει στη ράμπα την όγδοη γενιά του σημαντικότερου VW: του Golf. Mόνο πέρυσι η παραγωγή έφτασε σχεδόν το 1 εκ. οχήματα, αυτό σημαίνει γύρω στα 2.700 αυτοκίνητα την ημέρα.

Οπότε και η σχεδιαστική ομάδα κινήθηκε με μεγάλη προσοχή απέναντι στις αλλαγές. Ο πήχης είναι εξάλλου αρκετά ψηλά τοποθετημένος, αφού το σημερινό, έβδομο κατά σειρά Golf, θεωρείται και αειθαλές και ελκυστικό.

Στο εμπρός μέρος θα μικρύνουν οι αεραγωγοί, τα φώτα θα κατεβαίνουν πιο χαμηλά, ενώ τα φλας θα φεύγουν πιο πολύ προς τα πίσω, σαν φρύδια. Όλα θα είναι γνώριμα αλλά πιο δυναμικά και πιο φρέσκα. Και οι αναλογίες αλλά και το πίσω μέρος θα μοιάζουν γνώριμα αλλά αυτό δεν αποτελεί έκπληξη αφού το νέο Golf θα βασιστεί σε μια εξέλιξη της υπάρχουσας πλατφόρμας MQB. To όνομά της θα είναι MQB Evo. 

Φυσικά έχουν θεμελιωθεί και οι προδιαγραφές για την καμπίνα και όπως είναι λογικό δεν πρόκειται να γίνουν ριζικές αλλαγές στις διαστάσεις εξωτερικά. Στο εσωτερικό θα γίνουν κάποιες αναβαθμίσεις στο χώρο πίσω, ενώ κάποια λίτρα θα κερδίσει και το πορτ-μπαγκάζ. Επίσης είναι κρίσιμο να πούμε ότι το επόμενο Golf θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά ως πεντάθυρο. Κι αν το κλασικό χάτσμπακ δεν είναι αρκετό, οι πιο απαιτητικοί σε χώρους ας στραφούν προς το κάπως πιο ευρύχωρο Variant (στέισον βάγκον). 

Προκειμένου όμως να προστεθεί κι άλλη γοητεία στο Golf και να είναι επίκαιρο με την ψηφιακή εποχή του, οι μηχανικοί ετοίμασαν όντως μια επανάσταση αλλά τη φύλαξαν για το εσωτερικό. Εντάξει, θα υπάρχει ακόμη και τιμόνι και κάθισμα… αλλά όλα τα υπόλοιπα θα είναι εντελώς καινούρια. Όπως έχει δείξει ήδη η Mercedes A-Class, με τις τεράστιες οθόνες της, οι αλλαγές στη βιομηχανία μπαίνουν πια στην αγορά με μεγάλη ταχύτητα. 

ΓιΆαυτό και το Golf θα αποκτήσει μια πολύ μεγάλη επιφάνεια προβολής ενδείξεων, η οποία θα ξεκινά από την εμπρός κολώνα αριστερά και θα φτάνει σχεδόν μέχρι το συνοδηγό. Ανάλογα με τον εξοπλισμό θα διαφέρουν φυσικά τα μεγέθη των οθονών, ωστόσο το αρχικό πρότυπο θα είναι το Touareg. Αλλά και η Tesla: οι αμερικανοί έχουν κλείσει ήδη στο χρονοντούλαπο όλα τα κουμπιά και τους διακόπτες. 

Η VW όμως έχει σκοπό να πάει ένα βήμα πιο μακριά από τον Ίλον Μάσκ και τα «στρατεύματά» του. Στο σχέδιο που βλέπετε σχετικά με το εσωτερικό είναι σαφές ότι το Head-up Display έχει μεγαλώσει σε εντυπωσιακό μέγεθος και θα πιάνει όλο σχεδόν το τμήμα του παρμπρίζ εμπρός από τον οδηγό. Έτσι, όταν θα έχει επιλεχθεί η προβολή στοιχείων της πλοήγησης, μεγάλα βέλη κατεύθυνσης θα εμφανίζονται σχεδόν πάνω στο δρόμο. Αν όλα αυτά σας θυμίζουν λίγο… τάμπλετ δεν έχετε άδικο. Και η VW όμως θα υιοθετήσει φωνητικές εντολές, όπως αυτές που έχουν λανσάρει η Mercedes και η BMW. Ένα «Hey VW» θα είναι αρκετό για να ξεκινήσει κανείς τον έλεγχο όλων των λειτουργιών του οχήματος. 

Μήπως το παραπήγαμε στο μέλλον; Ας επανέλθουμε σε πιο γήινα στοιχεία – αφού η VW και σε πιο κλασικά κριτήρια δείχνει ότι έχει κάνει καλά τη δουλειά της. Η VW δείχνει να έχει πάρει το μάθημά της από σκάνδαλο των ντίζελ και σκοπεύει να κάνει τους πετρελαιοκινητήρες της τόσο καθαρούς όσο και τους βενζίνης, αλλά και τους τελευταίους σχεδόν τόσο οικονομικούς όσο τους πρώτους. Αυτό θα αντανακλά και τις νέες συνήθειες των αγοραστών αφού το μερίδιο των ντίζελ μειώνεται και φτάνει μέχρι και στο 30% σε αγορές όπου παλαιότερα ήταν έως και 70%. Και η τάση είναι να συνεχιστεί αυτό. Για να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι στόχοι περί ρύπων οι βενζινοκινητήρες θα πρέπει να «καίνε» λιγότερο. 

ΓιΆαυτό και θα είναι στάνταρ η ηλεκτρική βοήθεια σε όλες τις εκδόσεις του Golf, το οποίο θα υποστηρίζεται από έξτρα δίκτυο 48 Volt και έναν ηλεκτρικό κινητήρα, ο οποίος θα βοηθά σε λειτουργία «sailing», θα εξαφανίζει ανομοιομορφίες στην απόδοση της ροπής ενώ θα αντικαθιστά ουσιαστικά και τη μίζα. Η επιθυμητή εξοικονόμηση φτάνει το 10% σε καθημερινή χρήση. Ηλεκτροδότηση θα υπάρξει και για τους ντίζελ, οι οποίοι θα λάβουν διπλό σύστημα επιλεκτικής κατάλυσης. Ταυτόχρονα, η VW θα ποντάρει πολλά και στο φυσικό αέριο με τις ανάλογες εκδοχές του Golf. 

Η άποψή μας
Όλα περιστρέφονται γύρω από την ηλεκτροκίνηση αυτήν την περίοδο και η VW δεν αποτελεί εξαίρεση. Το νέο μικρομεσαίο θα βγει στην αγορά το 2019 παράλληλα με το ηλεκτρικό I.D.. To ντιζάιν είναι πολύ πιο δυναμικό, οι κινητήρες πολύ καθαροί ενώ το ψηφιακό εσωτερικό στέλνει το νέο Golf κατευθείαν στο μέλλον. 

Hyundai
4green