Oι ξένοι συνάδελφοι-κατάσκοποι του Auto Τρίτη φαντάζονται το νέο μεγάλο SUV της Αlfa ως μία XL Stelvio με επταθέσιο εσωτερικό.

Ο μακρύτερος πίσω πρόβολος επιτρέπει την τοποθέτηση τρίτης σειράς καθισμάτων όπως στα Audi Q7 και BMW X5.

Το νέο μεγάλο SUV της Alfa Romeo

30.438 Επισκέψεις στο άρθρο (8/8/2019)

Έρχεται ο μεγάλος αδελφός της Stelvio, το μεγαλύτερο μοντέλο που έφτιαξε ποτέ η Alfa Romeo.

What is new
- Παρουσίαση στα μέσα του 2019 
- Λανσάρισμα αρχές 2020 
- Έως επτά θέσεις 
- Πιθανή ονομασία Castello 

To μεγαλύτερο της αυτοκίνητο ετοιμάζει η Alfa Romeo για να προσθέσει στη γκάμα της μια ναυαρχίδα. Κατά πολλούς μάλιστα, αυτό λέγεται ότι θα είναι το μεγαλύτερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει η Alfa Romeo στην υπεραιωνόβια ιστορία της. Τι αυτοκίνητο θα είναι όμως αυτό; 

Οι περισσότεροι θα βιάζονταν να πουν ότι πρόκειται για κάποια λιμουζίνα. Ένα τετράθυρο σπορ σεντάν με επιβλητικές αναλογίες και φιλοδοξίες να χτυπήσει το κατεστημένο στο χώρο των πολυτελών μοντέλων. Αυτό θα ίσχυε μερικά χρόνια πίσω. Όμως η βιομηχανία έχει πια ένα νέο «θεό» κι αυτός δεν είναι άλλος από τα SUV μοντέλα. Και οι Ιταλοί λοιπόν θα αναθέσουν σε τέτοιου είδους όχημα την «αρχηγία» της γκάμας τους. 

Ντιζάιν: Νέες αναλογίες – γνώριμα εκφραστικά μέσα
To μήκος του νέου SUV θα είναι στα 4,90 μέτρα, ίσως και λίγο περισσότερο, όπως αναφέρουν άλλες πηγές από την Ευρώπη. Νέες αναλογίες λοιπόν για ένα όχημα Alfa Romeo κι ας έχουμε ήδη συνηθίσει την εικόνα ενός SUV με το θυρεό και το ερπετό στο σήμα της. Η εικόνα δε θα ξεφύγει πολύ από τα σημερινά πρότυπα αλλά στόχος για τους σχεδιαστές είναι να διατηρηθεί ένας σπορ αισθητικός χαρακτήρας παρόλο το μεγάλο μέγεθος του αυτοκινήτου. Μεγάλα, μακρόστενα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, ένας θηριώδης αεραγωγός στον εμπρός προφυλακτήρα και το κλασσικό τριγωνικό «μενταγιόν» εν είδη μάσκας θα δίνουν το στίγμα του... «Castello», ονομασία εμπνευσμένη από το πέρασμα των Aλπεων Passo di Castello.. Ο πίσω πρόβολος θα είναι ιδιαίτερα επιμηκυμένος διότι το νέο SUV θα μπορεί να ζητηθεί και ως επταθέσιο. Με ειδική σχεδίαση της οροφής οι σχεδιαστές θα επιχειρήσουν να κρύψουν το αυξημένο μήκος και να κάνουν το όχημα να δείχνει πολύ δυναμικό αλλά και ισορροπημένο. Ωστόσο, εκεί δεν τους φοβόμαστε τους Ιταλούς, θα κάνουν τα «μαγικά» τους και το αυτοκίνητο θα βγει όπως πρέπει. 

Tεχνικά: Στο δάπεδο της Stelvio – με προσεκτική δίαιτα
Σαφώς μεγαλύτερες είναι οι προκλήσεις σε τεχνικό επίπεδο. Κάτω από το αμάξωμα του νέου SUV θα βρίσκεται το δάπεδο της Stelvio το οποίο όμως, για τις ανάγκες του νέου ρόλου του, θα πρέπει να μεγαλώσει αισθητά και να υιοθετήσει κι ένα σαφώς μεγαλύτερο μεταξόνιο. Αυτό σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς αναμένεται να αυξάνει το βάρος του νέου αυτοκινήτου έως και κατά 200 κιλά έναντι της Stelvio, σε εκδόσεις με τον ίδιο κινητήρα. Εδώ είναι που θα χρειαστεί προσοχή. Οι ιταλοί θα πρέπει να ασχοληθούν με το mix των υλικών προκειμένου να κρατηθεί η μάζα σε λογικά επίπεδα. Δημοσιεύματα από τη Γερμανία αναφέρουν ότι ακόμα και με τετρακύλινδρο μοτέρ, η νέα Alfa θα είναι κοντά στο επίπεδο των 2,0 τόννων. 

Σε ό,τι αφορά τα μηχανικά μέρη, όλα θα είναι λίγο πολύ γνώριμα από τη Stelvio. Δεν πρόκειται να υπάρξει δικίνητη έκδοση καθώς η τετρακίνηση θα είναι στάνταρ από τη βάση. Οι δε κινητήρες θα προέλθουν από τη Stelvio, με μια μικρή διαφοροποίηση όμως. Αυτή έγκειται στην πρόθεση των Ιταλών να τοποθετήσουν ηλεκτρικό δίκτυο 48 Volt στο νέο SUV. Στόχος είναι να βρεθεί το Castello στο πιο επίκαιρο επίπεδο της τεχνολογίας και το 48βολτο δίκτυο θα εξυπηρετεί κυρίως την τοποθέτηση ενός ηλεκτρικού υπερσυμπιεστή. Με σχεδόν εξαφανισμένη την υστέρηση, η Alfa εκτιμάται ότι θα δώσει πολύ δυνατές προτάσεις στην αγορά, με σημείο εκκίνησης τους 350-400 ίππους για τα 2,0 λίτρα! Το ισχυρό αυτό ηλεκτρικό δίκτυο όμως θα εξυπηρετήσει και τις οικολογικές ανησυχίες καθώς πάνω σε αυτό θα χτιστεί η υβριδική έκδοση του μεγάλου SUV. To πιθανότερο είναι ότι θα πρόκειται για plug-in υβριδική έκδοση, αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση, αλλά μόνο φήμες. 

Τέλος, να αναφέρουμε ότι το πρώτο SUV της Alfa Romeo, η Stelvio, μπορεί να άργησε να βγει στην αγορά, ωστόσο το σχέδιο για το μεγάλο αδελφό της είναι διαφορετικό και πιο άμεσα εφαρμόσιμο. Έτσι, αναμένεται να δούμε από το καλοκαίρι του 2019 τη νέα Alfa και από τις αρχές του 2020 να μπορούμε να την παραγγείλουμε. 

Η άποψή μας
Δεν είναι τίποτα περισσότερο από την εφαρμογή του αρχικού σχεδίου αναμόρφωσης της Alfa Romeo που είχε παρουσιάσει πριν μερικά χρόνια ο τότε επικεφαλής του Ιταλικού ομίλου, Σέρτζιο Μαρκιόνε. Οι χρόνοι φαίνεται ότι θα τηρηθούν ενώ και τεχνικά υπάρχει διάθεση για να δημιουργηθεί ένα πολύ σύγχρονο προφίλ. Αν θεωρήσουμε βέβαιο ότι όλα αυτά θα ντυθούν με κάτι πολύ όμορφα σχεδιασμένο από τις ιταλικές πένες, τότε η «μεγάλη Stelvio» δείχνει έτοιμη να πετύχει. 

Toyota
test center