Για πρώτη φορά στην ιστορία της η BMW κατασκεύασε ένα πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, με το i3 να προσφέρεται και στη χώρα μας.

Οι μπαταρίες απαιτούν 8 ώρες για να φορτιστούν από μια απλή πρίζα μέσω καλωδίου, που παρέχεται. Μια πλήρης φόρτιση κοστίζει μόλις 1,66 ευρώ.

BMW i3

93.941 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/1/2015

Ο ηλεκτροκινητήρας του i3 είναι εξαιρετικά compact και με χαμηλό βάρος (51 κιλά), ενώ εδράζεται ακριβώς πίσω από τις μπαταρίες λιθίου και κάτω από το πορτ-μπαγκάζ. Η απόδοσή του (170 ίπποι ισχύος και 250 Nm ροπής) είναι συνεχής, ιδιαίτερα εκρηκτική από τα 0 κιόλας χιλιόμετρα, ενώ η όλη λειτουργία του είναι φυσικά αθόρυβη. Η δύναμη στέλνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης στον πίσω άξονα και οι επιδόσεις, ιδίως από στάση, είναι εκρηκτικές.


Την απαιτούμενη ενέργεια, παρέχουν συνεχώς στον κινητήρα οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 18,8 kWh, που φορτίζουν μέχρι και το 80% της χωρητικότητάς τους, είτε μέσω μιας απλής παροχής ρεύματος (πρίζα) σε 8 ώρες (σε 6 ώρες με την πρίζα τοίχου BMW i Wallbox), είτε μέσω ειδικών ταχυφορτιστών σε κάτω από 30 λεπτά. Ενέργεια παρέχεται στις μπαταρίες και τη στιγμή που οδηγός αφήσει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, οπότε και το αυτοκίνητο αυτόματα φρενάρει, με τον ηλεκτροκινητήρα να στέλνει πίσω την ενέργεια στις μπαταρίες.

Πόσο θα με πάει και πόσο καίει;
Η ερώτηση που κάνουν όλοι μόλις αντιληφθούν ότι το i3 κινείται με ηλεκτρισμό, είναι «για πόσο;». Η απάντηση εδώ δεν είναι τόσο απλή, αφού η αυτονομία κίνησης του i3 με full μπαταρίες εξαρτάται από το οδηγικό πρόγραμμα που θα επιλεγεί, τον τρόπο που χειρίζεται το πεντάλ του γκαζιού ο οδηγός του, αλλά και το πόση ενέργεια χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για τις διάφορες λειτουργίες του (π.χ. air condition). Επίσημα, η BMW ανακοινώνει μέση ηλεκτρική αυτονομία 130-160 χλμ. και μέγιστη 190 χλμ., εμείς στην πράξη επιτύχαμε με συντηρητική οδήγηση, πρόγραμμα κίνησης ECO Pro+ (ταχύτητες έως 90 χλμ./ώρα) και χωρίς air condition ή καλοριφέρ, περί τα 150 χιλιόμετρα αυτονομίας. Το θέμα είναι βέβαια, ότι οποιαδήποτε κίνηση που ξεφεύγει του… επιτρεπτού (π.χ. γρήγορη επιτάχυνση-προσπέρασμα) μειώνει αυτόματα αυτό το νούμερο και σπρώχνει αμέσως τον οδηγό προς την… πρίζα του ρεύματος. Στο κομμάτι της οικονομίας από την άλλη, εδώ το BMW i3 αποδεικνύεται σε απόλυτο Πρωταθλητή, αφού στην πράξη η κατανάλωση των 13,2 kWh ανά 100 χλμ. που είδαμε, αντιστοιχεί σε μόνο 1,16 ευρώ (τιμή kWh: 0,07793 ευρώ +13% ΦΠΑ)! Aρα, για ένα πλήρες γέμισμα των μπαταριών του, το i3 απαιτεί μόλις 1,66 ευρώ!

 
  • Δημήτρης

    Είμαι κάτοχος του Qashqai και είμαι πολύ ευχαριστημένος, ειδικά στο θέμα της κατανάλωσης και της οδικής συμπεριφοράς. Αυτό που δεν περίμενα να έχει χαμηλή κατανάλωση είναι το Α160, με εξέπληξε ευχάριστα.

      3
  • Papagian

    Ευχάριστες εκπλήξεις το Mercedes και το Nissan Qashqai. Η μεν Μερσεντες γιατί είναι Μερσεντες! Κατι το qq λόγω μεγέθους, σε προδιαθέτει για πιο σπάταλο "χαρακτήρα".

      2