Σχεδόν όπως παλιά: φαρδιά φτερά στους τροχούς και μια μικρή εισαγωγή αέρα πάνω από τη μάσκα θυμίζουν έντονα το παλιό Coupe quattro.

Το A3 Cityhopper γεμίζει το κενό ανάμεσα στο Q2 και το νέο Q3.

Εξωτερικά μοιάζει με SUV, αλλά δεν είναι απόλυτα: το A3 Cityhopper θα έχει στάνταρ τετρακίνηση και ένα ασυνήθιστα σπορτίφ παρουσιαστικό.

Αudi CityHopper: Το SUV A3

20.296 Επισκέψεις στο άρθρο (10/10/2019)

Aνάμεσα στο Q2 και το Q3 θα μπει μελλοντικά ένα SUV με βάση τη νέα γενιά του A3. H συνταγή είναι γνωστή από τα Allroad μοντέλα: Διακριτική αύξηση ύψους και πιο ανθεκτικό «ντύσιμο» του αμαξώματος. Το Cityhopper έρχεται το 2020.

Μεγαλώνoυν, μεγαλώνουν και πάλι μεγαλώνουν. Στην εποχή μας τα μεγέθη των αυτοκινήτων ξέρουν μόνο μια κατεύθυνση – ψηλότερα, φαρδύτερα και μακρύτερα.

Συχνά όμως υπάρχουν και μοντέλα τα οποία μεγαλώνουν ακόμα και για τα γούστα των πελατών. Για παράδειγμα το Q3: στην πρώτη του γενιά, με μήκος στα 4,39 μέτρα, έμοιαζε τέλεια ραμμένη στα γούστα πολλών αγοραστών – καλοί χώροι μέσα, εύκολη ικανοποίηση των καθημερινών αναγκών, μαζεμένο σχήμα για να βολεύει στο παρκάρισμα εντός πόλεων. Το νέο μοντέλο όμως, ανέβηκε στα 4,5 μέτρα ενώ, το μικρότερο μοντέλο, το Q2 είναι στα 4,19 μέτρα και για πολλούς πελάτες θυμίζει πλέον… Polo.

Tώρα, δε μπορεί να ξέρει κανείς αν σε αυτό μπορεί να οφείλεται και η σχετική κάμψη των πωλήσεων του Q3 παγκοσμίως, από τα 205.000 αυτοκίνητα του 2017 στα 167.800 του 2018, φτάνοντας στο σημείο να πέσουν κάτω από τα νούμερα μέχρι και του Α6.

Φαίνεται όμως ότι, υπάρχουν υποψίες. ΓιΆαυτό και οι υπεύθυνοι έχουν καταλήξει σε μια έξτρα λύση: το μυστικό σχέδιο Cityhopper, ένα επί της ουσίας Allroad μοντέλο με βάση το Α3.

Και γιατί όχι δηλαδή; Η Audi έχει θετικότατες εμπειρίες από τα αντίστοιχα light SUV που φτιάχνει με βάση τα Α4 και Α6. Εκεί, περίπου το 20% των πωλήσεων αφορά της ανυψωμένες αυτές εκδόσεις, πάντα με τετρακίνηση και σημαντικά υψηλότερες τιμές από τα νορμάλ στέισον μοντέλα, αν και συχνά έχουν τους πιο μεγάλους κινητήρες και πιο πλούσιο εξοπλισμό.

Αυτό μας δίνει και μια πρώτη γεύση σχετικά με το πώς θα κινηθεί η Audi με το Cityhopper. Σε πρώτο πλάνο είναι βέβαια το ντιζάιν. Ήδη από το νέο Α3 φαίνεται ότι στα μικρομεσαία η Audi, θα κάνει ένα μεγάλο βήμα, με φαρδύτερα φτερά, εκφραστικό πρόσωπο και πολύ σπορτίφ σχεδιασμένο πίσω άκρο. Το νέο μοντέλο φαίνεται ότι, θα δείχνει σε τοπ φόρμα, κάτι που με την επιμέλεια του αρχισχεδιαστή Μαρκ Λίχτε είναι πολύ πιθανό.

Αυτό θα επιδράσει και στο Cityhopper. H ελαφρά ανύψωση θα επιτρέψει το «ντύσιμο» του αμαξώματος σε off-road look με προστατευτικά πλαστικά ολόγυρα. Το συνολικό στιλ θα παίρνει πολλά στοιχεία από το Q4 e-tron.

Kαι παρόλο που, το νέο Audi θα δείχνει ως ένα μεγάλο αυτοκίνητο, το σχήμα του θα είναι ευχάριστα κόμπακτ. Με το μήκος οριακά πάνω από τα 4,3 μέτρα θα μπαίνει ακριβώς ανάμεσα στο Q2 και το Q3 και – με ελάχιστους πόντους διαφορά- θα έρχεται σχεδόν πάνω στο μήκος του πρώτης γενιάς Q3. Ωστόσο το νέο Cityhopper θα βρίσκει τρόπο να παρέχει καλύτερο επίπεδο χώρων. Αιτία εδώ είναι βέβαια το δάπεδο, το οποίο θα είναι το MQB, ενώ το πρώτης γενιά Q3 πατούσε στην παλιά πλατφόρμα PQ35 της VW, από εποχής Golf πέμπτης γενιάς κλπ..

Και στα μηχανικά μέρη όμως. Το νέο Α3 θα έχει στάνταρ δίκτυο 48 Volt, ενώ περιμένουμε κινητήρες 1,5 και 2,0 λίτρων από 130 έως 250 ίππους. Και έκδοση φυσικού αερίου προβλέπεται αλλά και διπλό σύστημα κατάλυσης των καυσαερίων για τους ντίζελ (πάλι στα 1,6 και 2,0 λίτρα με 120 έως 230 ίππους). Και ποιος ξέρει; Ίσως δούμε και το Cityhopper σε έκδοση S με αρκετά πάνω από 300 ίππους.

Πρόοδος υπάρχει βέβαια και στο μέτωπο των ψηφιακών μέσων. Όπως και το αδελφό μοντέλο, το VW Golf, θα χρησιμοποιεί όλα τα νεότερα στον τομέα του Infotainment, μαζί με πολύ γρήγορη επικοινωνία, ψηφιακά όργανα και οθόνες αφής αντί κλασσικών ενδείξεων και διακοπτών αντίστοιχα. Το νέο Audi θα είναι μόνιμα συνδεδεμένο στο ίντερνετ και θα μπορεί μελλοντικά να κατεβάζει και ανανεώσεις από εκεί για τα διάφορά συστήματά του – αντί να πρέπει αυτή η δουλειά να γίνει στο συνεργείο.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές, στόχος της Audi είναι να τοποθετήσει το Cityhopper ακριβώς ανάμεσα σε Q2 και Q3.

Να τονίσουμε επίσης ότι, το Cityhopper θα αποκτήσει μικρότερο αδερφό, το Citycarver, με βάση το Α1. ¶ρα, ίσως τα μεγέθη να μην πηγαίνουν διαρκώς προς τα πάνω.  

Η άποψή μας
Ας είμαστε ειλικρινείς: ποιος οδηγός SUV έχει σκοπό να κινηθεί σε εκτός δρόμου διαδρομές. Σχεδόν κανένας. Έτσι, το Cityhopper, με ψηλή θέση οδήγησης, τετρακίνηση και περιπετειώδες look, μοιάζει υπερεπαρκές. Αναμένεται μια πολύ συναρπαστική επέκταση των allroad μοντέλων της Audi.

Mercedes
test center