O 1.600άρης diesel κινητήρας απόδοσης 112 ίππων κρύβεται κάτω από το καπό του Avensis.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

O 1.600άρης diesel κινητήρας απόδοσης 112 ίππων κρύβεται κάτω από το καπό του Avensis.

Κινητήρες: Ισχυρότερο το Insignia, οικονομικότερο το Avensis

(6/1/2017)

Το γεγονός ότι τα μοντέλα της σύγκρισης διαθέτουν μικρού κυβισμού, diesel κινητήρες καθιστούν την σύγκριση στο κομμάτι των επιδόσεων και της κατανάλωσης ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Το Toyota Avensis εξοπλίζεται με έναν 1.600άρη diesel κινητήρα απόδοσης 112 ίππων και το Opel Insignia με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα CDTI απόδοσης 136 ίππων. Ας δούμε όμως πιο αναλυτικά τα στοιχεία.

Μπορεί ο 1.600άρης diesel του Opel Insignia να έχει λιγότερα κυβικά έναντι του 2λιτρου προκατόχου, ωστόσο η δύναμη είναι περίπου ίδια (136 με 140 PS) και η διαθέσιμη ροπή αρκετή (320 Nm) για να κινήσει με εξαιρετική άνεση το βαρύ σκαρί του Insignia. Κάπως έτσι, στο πεδίο των μετρήσεών μας το Insignia 1,6 CDTI «έγραψε» χρόνο 10,5 δλ. στο 0-100 χλμ./ώρα, ενώ στις ρεπρίζ 60-100 χλμ./ώρα με 4η και 80-120 χλμ./ώρα με 5η, οι χρόνοι ήταν αντίστοιχα 7,3 και 10,4 δλ., δίνοντάς του σαφές προβάδισμα έναντι του ανταγωνισμού. Από πλευράς λειτουργίας, το μοτέρ και στο Insignia δικαιώνει τη φήμη του, έχοντας χαμηλό θόρυβο και κραδασμούς που δεν φθάνουν στην καμπίνα και γενικά, δεν θυμίζουν την οδήγηση ενός diesel μοντέλου. Στο πεδίο της κατανάλωσης, η μέση τιμής της δοκιμής μας κυμάνθηκε στα καλά 5,9 λτ./100 χλμ., παρότι το αυξημένο βάρος των 1.613 κιλών και η ισχύς του κινητήρα τον αποτρέπει από το να επιτύχει κάτι καλύτερο. 

Η παρουσία ενός 1.600άρη diesel κινητήρα για πρώτη φορά στη γκάμα του, είναι και η πιο σημαντική είδηση στο νέο Avensis. Πρόκειται για μοτέρ φυσικά Euro 6, με turbo και άμεσο ψεκασμό common rail, το οποίο έρχεται ως προϊόν συνεργασίας της Toyota με τη BMW. Η ονομαστική του απόδοση είναι 112 ίπποι στις 4.000 σ.α.λ. και η ροπή του φθάνει τα 270 Nm μεταξύ 1.750 και 2.250 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο μακριάς κλιμάκωσης, που στόχο έχει να προσφέρει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χωρίς να «πνίξει» τις επιδόσεις. Στην πράξη, ο συνδυασμός ικανοποιεί απόλυτα με την εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του, την απουσία θορύβου λόγω και της σημαντικά βελτιωμένης ηχομόνωσης της καμπίνας, αλλά και τους ανεπαίσθητους κραδασμούς στο εσωτερικό. Από πλευράς απόδοσης, ο κινητήρας είναι ελαστικός, με πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά και ικανοποιητική απόκριση στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Οι επιδόσεις κρίνονται επίσης καλές, παρότι λόγω της μακριάς κλιμάκωσης του κιβωτίου και ιδίως της overdrive 6ης, οι ρεπρίζ δεν είναι από τις πιο γρήγορες της κατηγορίας. Στο πεδίο της κατανάλωσης από την άλλη, το Avensis τα καταφέρνει πολύ καλά αφού μια μέση τιμή κοντά στα 6,0 λτ./100 χλμ. είναι πεύκολο να επιτευχθεί στην πράξη. Στις μετρήσεις μας στην εθνική, το αυτοκίνητο εμφάνισε επίσης μια πολύ καλή επίδοση, με κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. να επιτυγχάνεται στα 133 χλμ./ώρα.

Ο ισχυρός 1.600άρης diesel κινητήρας με 136 ίππους κρύβεται κάτω από το καπό του Opel Insignia.

Ο ισχυρός 1.600άρης diesel κινητήρας με 136 ίππους κρύβεται κάτω από το καπό του Opel Insignia.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto