• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Αυτοί είναι οι 3 πιο ευάλωτοι στο δρόμο

Διαβάστηκε από 1079 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 12/6/2019
 

Πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές αποτελούν το 70% όσων έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν σοβαρά στους δρόμους των πόλεων. Δείτε ποιες χώρες έχουν τις πιο «ματωμένους δρόμους» στην Ευρώπη.

Η Οδική Ασφάλεια στις αστικές περιοχές πρέπει να είναι η βασική προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη την επόμενη δεκαετία, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), ενεργό Μέλος του οποίου αποτελεί το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς».

Το ETSC έδωσε στη δημοσιότητα μία νέα έκθεση, σύμφωνα με τα στοιχεία της οποίας οι χρήστες της οδού που χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους εντός κατοικημένων περιοχών μειώθηκαν κατά το ήμισυ (σε ποσοστό) από ό,τι μειώθηκαν στις υπόλοιπες περιοχές, την περίοδο 2010-2017. Οι πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσικλετιστές αποτελούν το 70% όσων έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν σοβαρά στις αστικές οδούς.

Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι πόλεις είναι η επιβολή ορίων ταχύτητας που να είναι ασφαλή. Στις χώρες που παρακολουθούν τα επίπεδα συμμόρφωσης των ορίων ταχύτητας στις αστικές περιοχές, μεταξύ 35% και 75% της ταχύτητας των οχημάτων σε συνθήκες ομαλής κυκλοφορίας είναι άνω του ορίου ταχύτητας 50 χλμ/ώρα.

Η κυρία Βασιλική Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» επισημαίνει ότι «στα αστικά κέντρα, όπου παρατηρείται η μεγαλύτερη συγκέντρωση του πληθυσμού της Ελλάδας, οι χρήστες του οδικού δικτύου είναι εκτεθειμένοι στους σοβαρούς κινδύνους που ελλοχεύουν από τις υψηλές ταχύτητες των οχημάτων και την απόσπαση της προσοχής των οδηγών. Ακόμη, στη χώρα μας το 43% των θανάτων σε αστικές περιοχές είναι δικυκλιστές. Γι΄αυτόν  ακριβώς το λόγο, έχουμε επικεντρώσει τις εκπαιδευτικές και ενημερωτικές μας δράσεις στις τοπικές κοινωνίες με έμφαση στα σημαντικά αίτια πρόκλησης των τροχαίων συμβάντων και στόχο πάντα την πρόληψη».
 
 
Η έκθεση επισημαίνει τις μεγάλες διαφορές στα επίπεδα οδικής ασφάλειας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η θνησιμότητα στους δρόμους είναι μεγαλύτερη στη Ρουμανία με 105 νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκους αστικών περιοχών, τετραπλάσια από το μέσο όρο της ΕΕ. Υπάρχουν όμως και αρκετές χώρες που είναι πρωτοπόρες. Περίπου 9 άνθρωποι ανά εκατομμύριο κατοίκων αστικών περιοχών στη Σουηδία έχασαν τη ζωή τους σε αστικές οδούς, 11 στο Ηνωμένο Βασίλειο, 13 στην Ολλανδία και 14 στην Ιρλανδία και Ισπανία.
 
Σε σχέση με τις πρόσφατες εξελίξεις, Λετονία, Ελλάδα, Πορτογαλία και Πολωνία είναι οι χώρες της ΕΕ που είχαν τη μεγαλύτερη βελτίωση στη μείωση των νεκρών σε αστικές οδούς μεταξύ το 2010 και το 2017.
 
Οι συγγραφείς της Έκθεσης επίσης αναφέρουν ότι οι αλλαγές στις συνήθειες κινητικότητας μπορεί να επιφέρουν σημαντικές βελτιώσεις στην αστική κινητικότητα και την οδική ασφάλεια στις αστικές περιοχές στο μέλλον. Ο περιορισμένος χώρος στις αστικές περιοχές πρέπει να αξιοποιείται όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά ώστε να διευκολύνεται η αυξημένη κινητικότητα χωρίς όμως να εκτίθεται ο χρήστης σε κίνδυνο.
 
Η υιοθέτηση των ηλεκτρονικών πατινιών (e-scooters) και άλλων μορφών κινητικότητας ενδεχομένως να απαιτεί νέο εθνικό νομοθετικό πλαίσιο ή νέους κανονισμούς σε επίπεδο Δημοτικής Αρχής, τροποποιήσεις στην υπάρχουσα υποδομή και εκπαιδευτικές και ενημερωτικές δράσεις, αντίστοιχες με τις προσαρμογές και τις δράσεις που ήταν αναγκαίες για την οδική ασφάλεια όταν παρουσιάστηκε αύξηση στις μετακινήσεις με ποδήλατο. Σύμφωνα με την Έκθεση, η έλλειψη στοιχείων και προδιαγραφών εμποδίζει σήμερα την πρόοδο σε αυτόν τον τομέα.
 
Η Έκθεση περιέχει πάνω από 20 σημαντικές προτάσεις για δράσεις σε επίπεδο πόλης, χώρας και ΕΕ, και μπορούν να αναζητηθούν στον ιστότοπο: www.etsc.eu/pinflash37
  1. Ο αριθμός των νεκρών από τροχαία συμβάντα σε αστικές οδούς παρουσίασε μέση ετήσια μείωση 2,2%, μεταξύ των ετών 2010 και 2017, συγκρινόμενη με 3,9% στις οδούς εκτός πόλεων, δηλαδή μία διαφορά 1,7 εκατοστιαίες μονάδες κατά μέσο όρο.
  2. Ποσοστό χρηστών της οδού που έχασαν τη ζωή τους σε αστικές οδούς: πεζοί = 39%,  μοτοσυκλετιστές = 19%, ποδηλατιστές = 12%.  Σοβαρά τραυματίες σε αστικές οδούς: πεζοί = 25%, μοτοσυκλετιστές = 22%. ποδηλατιστές = 23%

4 tips για χρώμα σαν καινούργιο!

Πως αποθηκεύονται τα ελαστικά;

13 + 1 βλάβες που θα σε στείλουν συνεργείο!

«Πολεμικά» Karma Revero GT με 536 άλογα

Η κίνηση στους δρόμους

Νέο teaser για το επερχόμενο Ford Puma crossover (+vid)

Dacia Duster VS Opel Astra VS SEAT Arona

Tο Suzuki Ignis facelift;

Δοκιμή: Nissan Micra 1,0 λτ. turbo με 100 PS

VW Transporter εν ονόματι του νόμου

Αποκλειστικό: Νέο Volvo V40

Η ευρωπαϊκή «εκστρατεία» της McLaren GT

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: No1 δίκτυο μεταχειρισμένων αυτ/των.

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

NISSAN: Micra με νέο 1.000άρι turbo από 12.690€

CITROEN: Reverse Sales με προνομιακή χρηματοδότηση και 5ετή εγγύηση

PEUGEOT: 208 & SUV 2008 Signature με το μεγαλύτερο όφελος!

MITSUBISHI: 0-100 Όλα τα επιβατικά μοντέλα με 0% επιτόκιο & 100€/μήνα

περισσότερα »