• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
3 φωτογραφίες »

Αν το σύστημα κρίνει ότι πας να τρακάρεις, αρχικά σου φωνάζει «Πρόσεχε» και στη συνέχεια αν δεν προλάβεις να φρενάρεις, φρενάρει αυτό αυτόνομα.

Αυτόματο φρενάρισμα: Πως λειτουργεί;

8.998 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/2/2020

Είμαστε αναμφισβήτητα ένα σκαλί πριν την πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μας προετοιμάζουν με πολλά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης στα καινούργια αυτοκίνητα. Ένα από τα πιο σημαντικά εξΆ αυτών, είναι το σύστημα αυτόνομης πέδησης.


Τι είναι τα συστήματα αυτόνομης πέδησης; Φανταστείτε τα σαν ένα συνοδηγό ο οποίος δεν κουράζεται, δεν είναι αφηρημένος, δεν είναι ποτέ πιωμένος και δεν τον απασχολεί τίποτα άλλο πέρα από την ασφάλεια των ανθρώπων και των οχημάτων. Και δεν φτάνει αυτό, αλλά αυτός ο άγρυπνος συνοδηγός, έχει και το πεντάλ του φρένου στην διάθεσή του...

Πως λειτουργούν τα συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος;
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα, στην πράξη, είναι ηλεκτρονικοί υπολογιστές με ρόδες. Πλήθος εγκεφάλων (σε ορισμένες ακραίες περιπτώσεις ένα όχημα μπορεί να έχει πάνω από 80) ελέγχουν όλες τις λειτουργίες ενός οχήματος. Αυτοί οι εγκέφαλοι παίρνουν σήματα από επίσης πλήθος αισθητήρων. Για να δουλέψει ένα σύστημα αυτόνομης πέδησης, στην πιο απλή περίπτωση, χρειαζόμαστε κάποιου είδους αισθητήρα-ραντάρ, ο οποίος αντιλαμβάνεται ότι το αυτοκίνητο είναι σε πορεία σύγκρουσης με πεζό ή όχημα και έναν ακόμα για την πέδηση, που δεν είναι άλλος από τον εγκέφαλο του ABS. 

Αν ο κεντρικός υπολογιστής, με άλλα λόγια ο συνοδηγός που αναφέραμε πιο πάνω, κρίνει ότι πας να τρακάρεις, τότε αρχικά σου φωνάζει «Πρόσεχε» με ένα προειδοποιητικό ήχο (μπιπ) και σχετική κόκκινη ένδειξη στο ταμπλό, και στη συνέχεια αν πάλι δεν προλάβεις να φρενάρεις, τότε φρενάρει αυτό αυτόνομα, σαν να υπήρχε δηλαδή ένα πεντάλ φρένου και στην δική πλευρά του συνοδηγού…

Διαφορές στο hardware
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν βέβαια διάφορες τεχνοτροπίες υλοποίησης των συστημάτων αυτών. Τα πιο απλά εξΆ αυτών διαθέτουν απλά πομποδέκτες ακτινών laser στο υπέρυθρο φάσμα του φωτός (και άρα αόρατες στο ανθρώπινο μάτι) που είναι τοποθετημένοι μπροστά στη μάσκα του αυτοκινήτου, τα δε πιο εξελιγμένα, διαθέτουν αισθητήρες ραντάρ που είναι κοινοί με το ACC (Adaptive Cruise Control), σε συνδυασμό με μία κάμερα κάτω από τον μεσαίο καθρέπτη με αποτέλεσμα πολύ μεγάλη εμβέλεια και ακρίβεια στις αντιδράσεις – υπολογισμούς.

Επόμενη σελίδα

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)