Ευέλικτη και ευχάριστη στην οδήγησή της είναι η BMW i3, αλλά πάντα υπάρχει το άγχος της αυτονομίας.
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Ευέλικτη και ευχάριστη στην οδήγησή της είναι η BMW i3, αλλά πάντα υπάρχει το άγχος της αυτονομίας.

Οδική συμπεριφορά

49.906 Επισκέψεις στο άρθρο (10/7/2014)

Στην καθημερινή κίνηση στην πόλη, η BMW i3 παρουσιάζεται ιδιαίτερα ευέλικτη και εύκολη στους ελιγμούς (κύκλος στροφής μόνο 9,9 μ.), παρότι η άνεση από την ανάρτηση δεν είναι το φόρτε της. Εάν κάποιες θελήσει να κινηθεί πιο γρήγορα σε ένα δρόμο με στροφές, η i3 παρά τους στενούς τροχούς στρίβει εμφατικά και με τη βοήθεια του ESP διατηρεί υψηλά τα όρια της, ενώ άκρως αποτελεσματικά είναι και τα φρένα. Οι προσπάθειες για διατήρηση του βάρους χαμηλά (1.195 κιλά) έχουν πιάσει τόπο και η i3 προσφέρει ευχάριστα οδικά χαρακτηριστικά, που τονίζονται και από την αίσθηση του ηλεκτρικού (φυσικά) τιμονιού. Βέβαια, η απουσία του ήχου από τον κινητήρα, η παροχή όλης της ισχύς και της ροπής από χαμηλά, αλλά και το φρενάρισμα που πραγματοποιείται αμέσως μόλις αφεθεί το πεντάλ του γκαζιού και χωρίς καν το πάτημα του φρένου, αλλάζει τις συνήθειες και τον τρόπο οδήγησης του οδηγού του. 
Καθισμένος πιο χαμηλά στο Opel Ampera επιλέγεις “Drive” στο αυτόματο κιβώτιο και αρχίζεις να κινείσαι σε συνθήκες απόλυτης σιγής. Ακόμα και όταν ο θερμικός κινητήρας μπει σε λειτουργία, ο θόρυβος είναι ουσιαστικά ανύπαρκτος, ενώ η εμπλοκή-απεμπλοκή ανεπαίσθητη. Το Ampera δεν κοντράρει την i3 σε απόλυτες επιδόσεις. Στις στροφές, το Ampera δεν κρύβει το βάρος του, αλλά η πρόσφυση είναι υψηλή, το τιμόνι άμεσο (αν και όχι πλούσιο σε πληροφόρηση), η ανάρτηση ελέγχει απόλυτα το αμάξωμα και, σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, αποδεικνύεται υπερασφαλές. Υπάρχουν 4 επιλογές λειτουργίας με κουμπί στην κεντρική κονσόλα και μενού στην οθόνη: Normal, Sport, Hold και Mountain. Η μόνη ουσιαστική διαφορά στη θέση Sport είναι η πιο άμεση απόκριση στο γκάζι. Η επιλογή Hold ενεργοποιεί τον βενζινοκινητήρα για να κρατήσεις τα επίπεδα της μπαταρίας για αργότερα, ενώ η Mountain θα χρησιμοποιήσει τον κινητήρα, για να βοηθήσει τις μπαταρίες να τα βγάλουν πέρα σε μια επικείμενη μεγάλη ανωφέρεια. Από εκεί και πέρα, τα πάντα θυμίζουν ένα συμβατικό αυτοκίνητο με εξαίρεση την αίσθηση των φρένων (με ελαφρύ πάτημα γίνεται ανάκτηση ενέργειας) που είναι κάπως περίεργη και χρειάζεται να τη συνηθίσεις. 

Το ηλεκτρικό smart διατηρεί αυτούσια τα πλεονεκτήματα της απόλυτης ευελιξίας και ευκολίας κίνησης στην πόλη, που χαρακτηρίζει όλες τις γενιές του smart. Είναι ευκολοδήγητο, απολύτως αθόρυβο και χωρίς να παρουσιάζει «κομπιάσματα» και απώλειες ισχύος, μιας και η μέγιστη ροπή του παρέχεται από την πρώτη κιόλας στιγμή που ο οδηγός πατήσει το πεντάλ του γκαζιού. Αν τώρα ο οδηγός θελήσει να κινηθεί εκτός πόλης, το ηλεκτρικό smart αποδεικνύεται σταθερό και με αυξημένη αίσθηση σιγουριάς λόγω και της πιο σφιχτής ρύθμισης της ανάρτησης (για να διαχειριστεί καλύτερα τα έξτρα 150 κιλά του βάρους), ωστόσο η αυτονομία των 100-110 χιλιομέτρων, θέτει όρια κίνησης. Καλά είναι τα φρένα, που σταματούν από τα 100 χλμ./ώρα το smart σε 43,5 μ., ενώ η άνεση κρίνεται μέτρια λόγω της σφιχτής ανάρτησης.

Στις στροφές, το Ampera δεν κρύβει το βάρος του, που είναι αρκετό. Ωστόσο κρατάει και η συμπεριφορά του είναι ασφαλής.

Στις στροφές, το Ampera δεν κρύβει το βάρος του, που είναι αρκετό. Ωστόσο κρατάει και η συμπεριφορά του είναι ασφαλής.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
NISSAN