Με 150 ίππους και 370 Nm ροπής το Opel Ampera έμφανίζει ζωντανές επιδόσεις. Το μεγάλο του ατού είναι η συνολική αυτονομία που ξεπερνά τα 500 χλμ.

Ο ηλεκτροκινητήρας της BMW i3 βρίσκεται ακριβώς πίσω από τις μπαταρίες λιθίου και κάτω από το πορτ-μπαγκάζ. Η απόδοσή του (170 ίπποι ισχύος και 250 Nm ροπής) είναι συνεχής και ιδιαίτερα εκρηκτική.

Η smart ανακοινώνει για το smart fortwo electric drive ανώτερη αυτονομία κίνησης με μια πλήρη φόρτιση 145 χλμ. και μέση κατανάλωση ρεύματος 15,1 kWh/100 χλμ.

Κινητήρες-επιδόσεις: Κάνουν 100 χλμ. με 1 και κάτι ευρώ

47.408 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 10/7/2014

Ο ηλεκτροκινητήρας της i3 είναι βρίσκεται ακριβώς πίσω από τις μπαταρίες λιθίου και κάτω από το πορτ-μπαγκάζ. Η απόδοσή του (170 ίπποι ισχύος και 250 Nm ροπής) είναι συνεχής, ιδιαίτερα εκρηκτική από τα 0 κιόλας χιλιόμετρα, ενώ η όλη λειτουργία του είναι φυσικά αθόρυβη. Η δύναμη στέλνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου μιας σχέσης στον πίσω άξονα και οι επιδόσεις, ιδίως από στάση, είναι εκρηκτικές. Την απαιτούμενη ενέργεια, παρέχουν συνεχώς στον κινητήρα οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 18,8 kWh, που φορτίζουν μέχρι και το 80% της χωρητικότητάς τους, είτε μέσω μιας απλής παροχής ρεύματος (πρίζα) σε 8 ώρες (σε 6 ώρες με την πρίζα τοίχου BMW i Wallbox), είτε μέσω ειδικών ταχυφορτιστών σε κάτω από 30 λεπτά. Ενέργεια παρέχεται στις μπαταρίες και τη στιγμή που οδηγός αφήσει το πόδι του από το πεντάλ του γκαζιού, όταν και το αυτοκίνητο αυτόματα φρενάρει. Η BMW ανακοινώνει μέση αυτονομία 130-160 χλμ. και μέγιστη 190 χλμ., αλλά στη δοκιμή επιτύχαμε με συντηρητική οδήγηση, πρόγραμμα κίνησης ECO Pro+ (ταχύτητες έως 90 χλμ./ώρα) και χωρίς air condition ή καλοριφέρ, περί τα 150 χιλιόμετρα. Αν παρεκτραπείς η μείωση της αυτονομίας είναι αισθητή. Όπως και να έχει η κατανάλωση των 13,2 kWh ανά 100 χλμ. που είδαμε, αντιστοιχεί σε μόνο 1,16 ευρώ (τιμή kWh: 0,07793 ευρώ +13% ΦΠΑ)! Αρα, για ένα πλήρες γέμισμα των μπαταριών του, το i3 απαιτεί μόλις 1,66 ευρώ!

Δεν αγχώνει το σύστημα του Ampera
Tο Ampera κινείται με ηλεκτρισμό μέσω μιας μπαταρίας 16 kWh, που τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα των 150 ίππων και των 370 Nm ροπής. O κινητήρας και η κίνηση είναι μπροστά. Φορτίζεται σε μια οικιακή πρίζα 220-240V σε 4 ώρες. Η αυτονομία φτάνει στα 60- 80 χλμ., αποκλειστικά με ηλεκτρική λειτουργία και μηδενικούς ρύπους, με μία πλήρη φόρτιση. Αν και αρκετά πιο βαρύ από την i3, το Ampera των 1.732 κιλών έχει ζωντανές επιδόσεις, ενώ το καλό είναι πως είσαι απαλλαγμένος από το άγχος μη μείνεις από μπαταρία, χάρη στο θερμικό κινητήρα του 1,4 λτ. με 86 ίππους. Αυτός καταναλώνει μόλις 1,2 λτ./100 χλμ. και έχει εκπομπές CO2 27 γρ./χλμ. Λόγω βάρους η κατανάλωση του Ampera με ηλεκτρική λειτουργία είναι μεγαλύτερη (14,8 kwh/100 χλμ.) Η συνολική αυτονομία ξεπερνά τα 500 χλμ. Το Ampera ξεχωρίζει χάρη στη μονάδα αυτόματης μετάδοσης με ένα πλανητικό σετ, δύο ηλεκτροκινητήρες και τρεις συμπλέκτες. Το πλανητικό σετ εκμεταλλεύεται με τον αποδοτικότερο τρόπο τις στροφές των ηλεκτροκινητήρων δίχως να ξελιγώνονται οι μπαταρίες στις υψηλές ταχύτητες από το ανούσιο στροφάρισμα. Οι δύο συμπλέκτες χρησιμεύουν για να «κλειδώνουν» τη στεφάνη (την κορώνα) ή να τη γεφυρώνουν με την γεννήτρια (o μικρότερος από τους δύο ηλεκτροκινητήρες). Ο τρίτος συμπλέκτης αναλαμβάνει την εμπλοκή του θερμικού κινητήρα με τη γεννήτρια. Ανάλογα με τις απαιτήσεις, υπάρχουν 4 τρόποι λειτουργίας: Hλεκτροκίνηση σε χαμηλές ταχύτητες: Γεννήτρια και θερμικός κινητήρας δε συμμετέχουν. 

Ηλεκτροκίνηση σε υψηλές ταχύτητες: Εμπλέκεται και η γεννήτρια που λειτουργεί ως δεύτερος κινητήρας. Εμπλοκή βενζινοκινητήρα σε χαμηλές ταχύτητες: Όταν η μπαταρία τείνει να αδειάσει, ο θερμικός κινητήρας συνδέεται με τη γεννήτρια μέσω του τρίτου συμπλέκτη. Εμπλοκή βενζινοκινητήρα σε υψηλές ταχύτητες: Σε ακραίες περιπτώσεις, ο βενζινοκινητήρας μπορεί να στείλει ροπή στους τροχούς. Αυτή η λεπτομέρεια καθιστά το Ampera υβριδικό σε σειρά και όχι αμιγώς ηλεκτρικό.


smart fortwo electric drive: 145 χιλιόμετρα αυτονομίας
Η smart ανακοινώνει για το smart fortwo electric drive ανώτερη αυτονομία κίνησης με μια πλήρη φόρτιση 145 χλμ. και μέση κατανάλωση ρεύματος 15,1 kWh/100 χλμ. Τα νούμερα αυτά έρχονται σε συνάρτηση με τον τρόπο οδήγησης του οδηγού, τη χρήση του air condition ή ακόμη και το εάν η κίνηση του αυτοκινήτου έχει συχνά σταματήματα, κάτι που το ωφελεί μιας και ανακτά ενέργεια από την πέδηση. Σε κάθε περίπτωση, εμείς στην πράξη επιτύχαμε με συντηρητική οδήγηση και χωρίς air condition μια μέση κατανάλωση 16,5 kWh/100 χλμ. και αυτονομία περίπου στα 110 χλμ. Στο κομμάτι της οικονομίας βέβαια, το smart electric επιφυλάσσει μια πολύ ευχάριστη έκπληξη στον οδηγό του, μιας και η δική μας μέση κατανάλωση αντιστοιχεί σε μόνο 1,45 ευρώ ανά 100 χλμ. κόστους κίνησης (τιμή kWh: 0,07793 ευρώ + 13% Φ.Π.Α.), ενώ το πλήρες γέμισμα των μπαταριών απαιτεί μόνο 1,54 ευρώ!