Tuning με 2€ τη βενζίνη; Πάνε καλά ή αφού έχουν να δώσουν, ας καίνε;

Tuning με 2€ τη βενζίνη; Πάνε καλά ή αφού έχουν να δώσουν, ας καίνε;

8.015 Επισκέψεις στο άρθρο (6/11/2022)

Πόσο ισχύει η λογική της βελτίωσης με πρόγραμμα-φίλτρο-εξάτμιση σήμερα; Μήπως οι συνήθειες και οι απαιτήσεις έχουν αλλάξει; Ή μήπως παραμένει μια τέτοια βελτίωση η καλύτερη κίνηση;

Πόσο άλλαξε η βελτίωση σε σχέση με 10-15 χρόνια πριν;

 Όταν το τούρμπο μπήκε στα αυτοκίνητά μας 15 χρόνια πριν, και η ιπποδύναμη έγινε άφθονη, άνοιξε ένα παράθυρο για την βελτίωση με σημαντικά οφέλη. Με λίγα σχετικά χρήματα, η ισχύς «τσιμπούσε» 20-30%, και οι επιδόσεις εκτοξεύονταν. Για τους πιο απαιτητικούς, υπήρχαν επιπλέον στάδια βελτίωσης, που μπορούσαν, και πάλι σχετικά απλά, να διπλασιάσουν την ισχύ και να μετατρέψουν ένα γρήγορο οικογενειακό σε «υπερόπλο».
 
Συχνά τέτοιες βελτιώσεις γίνονταν μόνο με ένα πρόγραμμα στον κινητήρα, που σημαίνει πως παρά τη σημαντική παρέμβαση στη λειτουργία, το μοτέρ δεν το ακουμπούσε χέρι. Και με δεδομένη την δημοφιλία των βελτιώσεων, τόσο η απόδοση όσο και η αξιοπιστία, ήταν εξασφαλισμένα.
 
Συχνά τα προγράμματα αυτά είχαν και παράπλευρα οφέλη στην κατανάλωση, κάτι που οι βελτιωτές μπορούσαν να αλλάξουν, και να περάσουν και την οικονομία σε κατανάλωση που είχε το «απλό» πρόγραμμα, σε επιπλέον απόδοση, χωρίς όφελος, ή και με μικρή αύξηση στην κατανάλωση. Ποιός νοιαζόταν τότε εξάλλου. Για σκέψου, με την ίδια κατανάλωση, πήγαινες από 150 άλογα στα 210. Με τρία-τέσσερα κατοστάρικα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Φυσικά το πράγμα έχει αλλάξει τώρα. Από τη μία τα αυτοκίνητα αυτά που βελτιώθηκαν στο δεύτερο μισό της δεκαετίας του 00, κάποια στιγμή πουλήθηκαν, και πολλοί ιδιοκτήτες τους βρήκαν πως η βελτίωση όχι μόνο δεν αύξησε την τιμή τους, αλλά συχνά έγινε και λόγος να χάσουν αξία. Είτε γιατι οι αγοραστές φοβήθηκαν τις μακροχρόνιες επιπτώσεις στο μοτέρ και τα άλλα μέρη του αυτοκινήτου, είτε γιατί φοβήθηκαν το προφίλ του οδηγού, που θα «έπινε το αίμα» στο αυτοκίνητο όλα αυτά τα χρόνια. Και τον συνδυασμό των δύο.
 
Ίσως αυτό να λειτούργησε ως τροχοπέδη για τους ιδιοκτήτες αυτούς, και το επόμενο αυτοκίνητο δεν το βελτίωσαν, ή δεν έκαναν μετατροπές σε τόσο εκτενή βαθμό. Από την άλλη, τα αυτοκίνητα της τελευταίας δεκαετίας είναι ακόμη πιο πολύπλοκα από τα τούρμπο 20 χρόνια πριν, και η βελτίωση έγινε ακριβότερη, λιγότερο συχνή, και έτσι ίσως να δόθηκε και η ιδέα πως δεν είναι πια αξιόπιστη.
 
Επίσης με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται σε χαμηλούς ρύπους και κατανάλωση, η βελτίωση της απόδοσης με στόχο τις επιδόσεις, πήρε και αυτή δεύτερη θέση. Βέβαια, η βελτίωση, τουλάχιστον σε πρώτο στάδιο, είχε πάντα και οφέλη κατανάλωσης, όμως πιθανώς αυτό να μην είναι σήμερα τόσο διαδεδομένο.
 
Ή μήπως όχι; Είναι η βελτίωση ακόμη επίκαιρη; Εσύ ποιο αυτοκίνητο βελτίωσες και πως; Και τελικά αν η κατανάλωση είναι το νούμερο ένα σήμερα, είναι ένα πρόγραμμα που τη μειώνει, αυξάνοντας ταυτόχρονα και την ισχύ, κακή ιδέα; Ή μήπως όχι; Τι λες;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Ακολουθήστε το autotriti.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις!
Σχολιάστε
SANTAFE
AYGO