• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Απαραίτητη η 100άρα στα αυτοκίνητα της σύγχρονης εποχής ή απλά ένας αστικός μύθος;

Εσύ του βάζεις κατοστάρα;

Διαβάστηκε από 71250 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 23/8/2018
 

Εσύ ξέρεις τι βενζίνη θέλει το αυτοκίνητό σου, και αν θέλει κατοστάρα, του βάζεις;

Μπορεί με τον «πυρετό» του ντίζελ, που κράτησε κάποια χρόνια, να αφήσαμε τη βενζίνη σε δεύτερη μοίρα, όμως η βενζίνη όχι μόνο ζει αλλά και βασιλεύει, και οι κινητήρες νέας γενιάς πετυχαίνουν εκπληκτικές επιδόσεις με ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις και ρύπους. Το τίμημα; Κάποιοι από αυτούς θέλουν 100άρα αμόλυβδη.

Δεν είναι δα και το τέλος του κόσμου. 100άρα αμόλυβδη ήθελαν απλά μοτέρ όπως τα FSI του ομίλου VW πριν από 10 ή δώδεκα χρόνια. Και δεν ήταν και τίποτα κελεπούρια. Ούτε είχαν τίποτε επιδόσεις, ούτε είχαν χαμηλούς ρύπους, ούτε και έκαιγαν λίγο. Αλλά ήθελαν 100άρα.

Οπότε τώρα που τα μοτέρ είναι ρυθμισμένα στην κόψη του ξυραφιού, δεν καίνε τίποτα, δεν ρυπαίνουν όπως τα diesel, και πάνε όπως ποτέ άλλοτε, η 100άρα δεν πρέπει να είναι και φοβερή έκπληξη. Ή είναι; Γιατί σε έρευνα που έγινε στην Μ. Βρετανία μόλις 1 στους 20 αγοραστές βενζίνης ελέγχει αν το αυτοκίνητο που θα αγοράσει απαιτεί 100άρα. Οι άλλοι 19 το ανακαλύπτουν μετά την αγορά.

Και η απαίτηση 100άρας έχει αυξηθεί, πράγμα που φαίνεται και στην κατανάλωση του καυσίμου αυτού. Τα τελευταία 10 χρόνια στην Ε.Ε. η 100άρα ανέβηκε από το 8,2% μεριδίου αγοράς στα καύσιμα, στο 10,2%. Δεν ακούγεται πολύ αλλά μία αύξηση 25% είναι σημαντική.

Και δεν είναι περίεργο. Τα αυτοκίνητα σήμερα όλα ελέγχονται με εγκεφάλους, που ρυθμίζουν αβάνς συνεχώς, έχουν μεταβλητό χρονισμό και βύθιση βαλβίδων, ενώ πολλά λειτουργούν και σε εναλλακτικούς κύκλους που απαιτούν πολύ υψηλές συμπιέσεις, και άρα 100άρα βενζίνη.

Σε αντίθεση με 10 χρόνια πριν, η 100άρα είναι σήμερα απαραίτητη στα αυτοκίνητα που τη ζητούν. Μπορεί η μόδα της 100άρας της περασμένης δεκαετίας να απογοήτευσε πολλούς που την έβαζαν σε αυτοκίνητα που δεν μπορούσαν να επωφεληθούν από αυτή (και μάλιστα είχαν και μείωση απόδοσης) και να δόθηκε η εντύπωση που «δεν κάνει τίποτα». Κάνει όμως στα αυτοκίνητα που την θέλουν.

Εσείς; Έχετε αυτοκίνητο που θέλει 100άρα; Τη βάζετε; Το ξέρατε πριν αγοράσετε το αυτοκίνητο; Ή το μάθατε αργότερα; Και τελικά το ψάχνετε πριν αγοράσετε για το τι βενζίνη θέλει το αυτοκίνητο που θα αγοράσετε;

 

TECH - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • Δημήτρης

    Θα ήταν λοιπόν χρήσιμο ένα άρθρο από το Autotriti για το ποια αυτοκίνητα χρειάζονται 100αρα!

      20
  • Kostis

    @Δημήτρης δίκιο έχεις καλό θα ήταν, αλλά δυστυχώς το περιοδικό δείχνει να αναλώνεται κυρίως σε εύκολα - ανούσια άρθρα απλά για να γεμίζουν οι στήλες.

      6
  • Τριαντάφυλλος

    Το θέμα των οκτανίων με έχει απασχολήσει αρκετά το τελευταίο διάστημα. Έχω ένα Avensis 2008 και βάζοντας βενζίνη σε γνωστή εταιρία κλήθηκα πριν επιλέξω πόσα οκτάνια θα βάζω να αντιμετωπίσω την άκομψη, ομολογώ, επιμονή τους για την 98άρα και την 100άρα βενζίνη. Έχω καταλήξει λοιπόν στα εξής συμπεράσματα: 1) Αυτοί θέλουν να πουλήσουν και καλά κάνουν. Όμως δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα για 100άρα βενζίνη. Όταν ο κατασκευαστής ορίζει ως τύπο βενζίνης την 95άρα, κάτι ξέρει. Και προσωπικά δεν βλέπω κανέναν λόγο να "φορτώνω" με επιπλέον οκτάνια το αυτοκίνητό μου σπαταλώντας χρήματα χωρίς νόημα. 100άρα δεν έχω βάλει και δε σκοπεύω να βάλω ποτέ. Κάποιες φορές επιλέγω μόνο την 98άρα, όταν αυτή είναι σε προσφορά. Και αυτό θα έλεγα για "ψυχολογικούς" λόγους. Γιατι το αυτοκίνητο αρκείται με 95 οκτάνια. Και δε βλέπω τι μπορεί να κάνει η 98άρα ή η 100άρα σε ένα αυτοκίνητο σαν το δικό μου. Σημειώνω και τονίζω εδώ ότι σε κάθε περίπτωση μιλάμε για πραγματικό αριθμό οκτανίων. Γιατί διαφορετικά η κουβέντα πηγαίνει αλλού, εκεί χανόμαστε και απλά αλλάζουμε δια παντός βενζινάζικο. 2) Διαβάζω ότι τα περισσότερα οκτάνια μειώνουν την κατανάλωση, "βγάζουν" επιπλέον χιλιόμετρα και βελτιώνουν τις επιδόσεις. Πρακτικά θα πω ότι δεν έχω παρατηρήσει τίποτα από τα παραπάνω και έχω αρκετές ενστάσεις επί του θέματος. Τουλάχιστον στο δικό μου ΙΧ και όπως το οδηγώ και του συμπεριφέρομαι. 3) Το αυτοκίνητο με τα 95 οκτάνια δεν ρετάρει, δεν διαμαρτύρεται, δεν έχει παρουσιάσει το παραμικρό πρόβλημα. Έχει 160.000 χιλιόμετρα και παραμένει ταξιδιάρικο και απροβλημάτιστο σε όλα του. "Πηγαίνω" με βάση το εγχειρίδιο του κατασκευαστή και όχι τις "επιταγές" άλλων, εξωγενών παραγόντων. Το προσέχω και με προσέχει και εκείνο με το παραπάνω, αφού σε όλα του λειτουργεί σαν ελβετικό ρολόι.

      4
  • Christos

    Το άρθρο δεν με κάλυψε γιατί πρέπει να βάζω κατοστάρα. Και τι έγινε αν ο κινητήρας έχει αυτό η εκείνο θα ήθελα να γραφτεί κάτι για το που βοηθάει ή που βλάπτει η απλή η βενζίνη

      3
  • Theodore.

    Εγώ του βάζω πάντα κατοστάρα μιας και έχω ένα πρόγραμμα Revo που δίνει καμιά εικοσαριά ίππους και βελτίωση ροπής.Και επειδή αυτό αξίζει,πληρώνω την επιλογή μου.

      2
  • Kostas

    Μέχρι πριν 1 χρόνο, ήμουν κάτοχος ενός AUDI A3 1.4 TFSI με 125hp. Έβαζα 100αρα βενζίνη ανά 5 περίπου γεμίσματα και έβλεπα πως με την 100αρα το αυτοκίνητο είχε άλλη συμπεριφορά σε σχέση με την 95αρα και την 98αρα. Είχε καλύτερη απόκριση στο γκάζι και οικονομία καυσίμου (ανάλογα βέβαια και πόσο βαρύ είναι το δεξί πόδι του οδηγού). Πιστέυω πως σε αυτούς τους κινητήρες η 100αρα βοηθάει έστω και ελάχιστα.

      1

ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΑΞΕΣΟΥΑΡ & ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

Ελεύθερο Κείμενο
Κατηγορία/Υποκατηγορία
Μάρκα
Μοντέλο
Χρονολογία
 
Τιμή από
Τιμή έως
Εργοστασιακός Κωδικός