• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Απαραίτητη η 100άρα στα αυτοκίνητα της σύγχρονης εποχής ή απλά ένας αστικός μύθος;

Εσύ του βάζεις κατοστάρα;

Διαβάστηκε από 62103 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/3/2018

Εσύ ξέρεις τι βενζίνη θέλει το αυτοκίνητό σου, και αν θέλει κατοστάρα, του βάζεις;

 
Μπορεί με τον «πυρετό» του ντίζελ, που κράτησε κάποια χρόνια, να αφήσαμε τη βενζίνη σε δεύτερη μοίρα, όμως η βενζίνη όχι μόνο ζει αλλά και βασιλεύει, και οι κινητήρες νέας γενιάς πετυχαίνουν εκπληκτικές επιδόσεις με ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις και ρύπους. Το τίμημα; Κάποιοι από αυτούς θέλουν 100άρα αμόλυβδη.

Δεν είναι δα και το τέλος του κόσμου. 100άρα αμόλυβδη ήθελαν απλά μοτέρ όπως τα FSI του ομίλου VW πριν από 10 ή δώδεκα χρόνια. Και δεν ήταν και τίποτα κελεπούρια. Ούτε είχαν τίποτε επιδόσεις, ούτε είχαν χαμηλούς ρύπους, ούτε και έκαιγαν λίγο. Αλλά ήθελαν 100άρα.

Οπότε τώρα που τα μοτέρ είναι ρυθμισμένα στην κόψη του ξυραφιού, δεν καίνε τίποτα, δεν ρυπαίνουν όπως τα diesel, και πάνε όπως ποτέ άλλοτε, η 100άρα δεν πρέπει να είναι και φοβερή έκπληξη. Ή είναι; Γιατί σε έρευνα που έγινε στην Μ. Βρετανία μόλις 1 στους 20 αγοραστές βενζίνης ελέγχει αν το αυτοκίνητο που θα αγοράσει απαιτεί 100άρα. Οι άλλοι 19 το ανακαλύπτουν μετά την αγορά.

Και η απαίτηση 100άρας έχει αυξηθεί, πράγμα που φαίνεται και στην κατανάλωση του καυσίμου αυτού. Τα τελευταία 10 χρόνια στην Ε.Ε. η 100άρα ανέβηκε από το 8,2% μεριδίου αγοράς στα καύσιμα, στο 10,2%. Δεν ακούγεται πολύ αλλά μία αύξηση 25% είναι σημαντική.

Και δεν είναι περίεργο. Τα αυτοκίνητα σήμερα όλα ελέγχονται με εγκεφάλους, που ρυθμίζουν αβάνς συνεχώς, έχουν μεταβλητό χρονισμό και βύθιση βαλβίδων, ενώ πολλά λειτουργούν και σε εναλλακτικούς κύκλους που απαιτούν πολύ υψηλές συμπιέσεις, και άρα 100άρα βενζίνη.

Σε αντίθεση με 10 χρόνια πριν, η 100άρα είναι σήμερα απαραίτητη στα αυτοκίνητα που τη ζητούν. Μπορεί η μόδα της 100άρας της περασμένης δεκαετίας να απογοήτευσε πολλούς που την έβαζαν σε αυτοκίνητα που δεν μπορούσαν να επωφεληθούν από αυτή (και μάλιστα είχαν και μείωση απόδοσης) και να δόθηκε η εντύπωση που «δεν κάνει τίποτα». Κάνει όμως στα αυτοκίνητα που την θέλουν.

Εσείς; Έχετε αυτοκίνητο που θέλει 100άρα; Τη βάζετε; Το ξέρατε πριν αγοράσετε το αυτοκίνητο; Ή το μάθατε αργότερα; Και τελικά το ψάχνετε πριν αγοράσετε για το τι βενζίνη θέλει το αυτοκίνητο που θα αγοράσετε;

 

TECH - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

περισσότερα »

  • Αντώνης Σ.

    Ο Θεός μας έδωσε την ευλογία και μετά από πολλά χρόνια οικονομίας καταφέραμε και πήραμε ένα μεταχειρισμένο Toyota Prius III (1.8). Μέχρι τώρα έχω κάνει 6 γεμίσματα, τα 3 (συνεχόμενα) με Shell VPower (97 οκτάνια) και τα 3 με απλή αμόλυβδη (BP). Αυτό που έχω παρατηρήσει είναι ότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο καίει περίπου 0,5 lt/100 km ΛΙΓΟΤΕΡΟ με την απλή αμόλυβδη! (Συγκεκριμένα με την απλή καίει 5,0 lt/100 km, ενώ με την VPower γύρω στα 5,5 lt/100 km.) Προσωπικά θεωρώ τον κινητήρα του Prius ως έναν από τους πιο εξελιγμένους στον κόσμο. Ως μηχανολόγος δεν καταλαβαίνω τη σκοπιμότητα της χρήσης 100αρας βενζίνης σε μοτέρ ρυθμισμένα για 95. Αν δεν το επιβάλει ο κατασκευαστής δεν πρόκειται να δει κανείς βελτίωση. Επίσης, θεωρώ απαράδεκτο συμβατικά αυτοκίνητα να απαιτούν 100άρα. Αυτό όχι μόνο δεν υποδηλώνει ένα μοτέρ υψηλής τεχνολογίας, αλλά τουναντίον, υποδεικνύει ΕΛΛΕΙΨΗ τεχνογνωσίας, ή στην καλύτερη περίπτωση, πρόχειρο σχεδιασμό. Υ.Γ.: Στο άθρο σας αναφέρετε ότι οι κινητήρες που λειτουργούν σε πολλαπλούς κύκλους έχουν υψηλή συμπίεση και άρα χρειάζονται 100άρα. Δεν ξέρω για τα άλλα μοτέρ, αλλά το Prius όντως έχει ψηλή συμπίεση για βενζινοκινητήρα (αν θυμάμαι καλά γύρω στο 13:1). Ταυτόχρονα, όμως, επειδή λειτουργεί με κύκλο Attkinson, αργεί πάρα πολύ να κλείσει τις βαλβίδες εισαγωγής με αποτέλεσμα η πίεση στο θάλαμο καύσης να είναι πολύ μικρότερη από έναν κινητήρα Otto. Το αποτέλεσμα είναι κορυφαία θερμοδυναμική απόδωση, μικρότερη ιπποδύναμη (από έναν ίδιου κυβισμού συμβατικό κινητήρα), αλλά και το ότι δεν απαιτείται κάποιο ιδιαίτερο καύσιμο για τη λειτουργία του. Συγγνώμη αν σας κούρασα με την πολυλογία μου και για το έντονο του λόγου μου (γράφω γρήγορα στο διάλειμα της δουλειάς). Ευχαριστούμε πολύ για την πολύ ποιοτική δουλειά σας. Είστε μια καθημερινή νότα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και σκέψης. Καλή δύναμη και καλή συνέχεια.

      15
  • Kostas

    Δεν βάζω 100αρα(ούτε στη μηχανή μου) γιατί απλούστατα με την νοθεία που γίνεται δεν ξέρεις αν είναι καθαρή 100αρα. Επίσης, αν το αυτοκίνητο απαιτεί 100αρα είναι τουλάχιστον υψηλοτέρων επιδόσεων από ένα μεσαίο οικογενειακό με συμπίεση που απαιτεί ένα τέτοιο καύσιμο. Σαν συμπέρασμα, αν έχεις τα χρήματα να πάρεις αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων ας ψάξεις να βρεις και την καθαρή 100αρα να το ταΐζεις. Προς το παρόν καίω 4,5 λίτρα πετρέλαιο και με ένα ντεπόζιτο κάνω το Αθήνα - Αλεξανδρούπολη….

     

ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ Υπηρεσίες - Προϊόντα