• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Βενζίνη νέας τεχνολογίας και παλιά αυτοκίνητα: Πως θα γίνει;

Βενζίνη με βιοκαύσιμα: Την αντέχουν τα παλιά;

Διαβάστηκε από 8262 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 13/2/2019
 

Βενζίνη νέας τεχνολογίας και παλιά αυτοκίνητα: Πως θα γίνει κάτι τέτοιο όταν έχουμε τόσο παλιό στόλο στην Ελλάδα;

Πόσο ακόμη θα μας κοστίσει η αδυναμία ανανέωσης του στόλου; Με τα νέα καύσιμα να είναι πλέον απαραίτητα για να μειωθούν οι ρύποι αερίων του θερμοκηπίου, πως θα γίνει να ανανεωθεί ο στόλος για να μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε;
 
Σήμερα η αμόλυβδη βενζίνη περιέχει ως 5% βιοκαύσιμα με στόχο να παράγονται συνολικά (από την παραγωγή στην κατανάλωση) λιγότεροι ρύποι αερίων που συμβάλουν στην αύξηση του φαινομένου του θερμοκηπίου, κυρίως διοξειδίου του άνθρακα CO2.
 
Η Ευρωπαική Ένωση έθεσε το 2016 στόχους τόσο για τις εκπομπές ρύπων από τις χώρες-μέλη, όσο και για τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Και οι δύο αυτοί τομείς απαιτούν αύξηση της χρήσης βιοκαυσίμων από τα αυτοκίνητα. Το νέο καύσιμο Ε10 είναι μια αμόλυβδη βενζίνη με 10% βιοκαύσιμο αντί του 5% της Ε5 που χρησιμοποιούμε σήμερα. Η αύξηση ποσοστού βιοκαυσίμου κάνει τον στόχο αύξησης της χρήσης ανανεώσιμων πηγών πιο προσιτό, ενώ επιτυγχάνει και μείωση 2% στους ρύπους CO2. Ακούγεται λίγο, είναι όμως πολύ.
 
Και ενώ άλλες χώρες της Ευρώπης ετοιμάζονται να λανσάρουν το νέο καύσιμο, στην Ελλάδα έχουμε βασικό πρόβλημα. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι Ε10 μπορούν να κάψουν αυτοκίνητα κατασκευής μετά το 2011. Είχε γίνει προδιαγραφή και ήδη από το 2011 όλα τα αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα τόσο για Ε5 όσο και για Ε10. Μόνο που στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα μετά το 2011 είναι μειοψηφία. Ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 17 χρόνια, που σημαίνει ότι τα μισά είναι άνω των 17 ετών, τη στιγμή που θέλουμε αυτοκίνητα όχι παλαιότερα από 7.
 
Η βενζίνη Ε10 δημιουργεί προβλήματα στα αυτοκίνητα που δεν έχουν σχεδιαστεί για αυτή, από ένα απλό φράξιμο στο σωληνάκι βενζίνης (γιατί ξεκολλάνε οι επικαθήσεις) μέχρι καμένες φλάντζες κεφαλής και αλλοιώσεις στα μέταλλα και τα πλαστικά, ζημιές αντίστοιχες με αυτές που προκαλούσε η αμόλυβδη στα αυτοκίνητα που ήθελαν μόλυβδο στη βενζίνη.
 
Η λύση θα ήταν να παρέχονται και τα δύο καύσιμα, Ε5 και Ε10 συγχρόνως, όμως είναι βέβαιο πως οι οδηγοί θα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το Ε5, πρώτον γιατί δίνει λίγο καλύτερη κατανάλωση, 1-2%, και δεύτερον γιατί θα υπάρξουν σίγουρα fake news που θα διαδίδουν αρνητικές φήμες για το νέο καύσιμο.
 
Για την κυβέρνηση, η ανανέωση του στόλου είναι μόνο προς το συμφέρον της αφού εκτός από τους φόρους που θα εισπράξει από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, θα επιτύχει αύξηση πωλήσεων στα καύσιμα λόγω της ελαφρά αυξημένης κατανάλωσης της Ε10.

Έχει όμως στόχο να αλλάξει την πολιτική της για να ανανεωθεί ο στόλος; Υπάρχει κανείς που αντιλαμβάνεται τις αλλαγές που έρχονται και τα εμπόδια που πρέπει να αρθούν για να γίνουν; Τι λέτε;

Νέο concept της Mercedes

Η SEAT μείωσε τα απόβλητά της κατά 34%

Car Wrapping & αλλάζεις χρώμα όποτε θες

Πως θα φορτώσεις σωστά το αυτοκίνητο σου;

Η κίνηση στους δρόμους

Αξίζει ο κινητήρας μία 2η ευκαιρία;

Nέες εικόνες της Skoda Superb facelift;

Η νέα Toyota Corolla Hybrid απέναντι στo Auris Hybrid

Δοκιμή: Peugeot 508 GT Line

Nέο teaser για τη Skoda Superb facelift (+vid)

TRD «καλούδια» για τη νέα Toyota Supra

Mε μηχανικό κιβώτιο το 76% των νέων MX-5

SEAT: Service Πλήρες από κάθε άποψη πακέτο

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: No1 δίκτυο μεταχειρισμένων αυτ/των.

Αγορά / Auto Bild: Δείτε εδώ ποια μοντέλα αποτελούν έξυπνες αγορές!!

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

CITROEN: Ανοιξιάτικες εκπτώσεις έως 20 Μαΐου

NISSAN: Micra με νέο 1.000άρι turbo από 12.690€

MITSUBISHI: 0-100 Όλα τα επιβατικά μοντέλα με 0% επιτόκιο & 100€/μήνα

SEAT: Eπίλεξε το δικό σου Αrona από 15.245€

ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ: 500€ έκπτωση έως 30 Ιουνίου.

περισσότερα »