• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Βενζίνη νέας τεχνολογίας και παλιά αυτοκίνητα: Πως θα γίνει;

Βενζίνη με βιοκαύσιμα: Την αντέχουν τα παλιά;

Διαβάστηκε από 3784 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 14/9/2018
 

Βενζίνη νέας τεχνολογίας και παλιά αυτοκίνητα: Πως θα γίνει κάτι τέτοιο όταν έχουμε τόσο παλιό στόλο στην Ελλάδα;

Πόσο ακόμη θα μας κοστίσει η αδυναμία ανανέωσης του στόλου; Με τα νέα καύσιμα να είναι πλέον απαραίτητα για να μειωθούν οι ρύποι αερίων του θερμοκηπίου, πως θα γίνει να ανανεωθεί ο στόλος για να μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε;
 
Σήμερα η αμόλυβδη βενζίνη περιέχει ως 5% βιοκαύσιμα με στόχο να παράγονται συνολικά (από την παραγωγή στην κατανάλωση) λιγότεροι ρύποι αερίων που συμβάλουν στην αύξηση του φαινομένου του θερμοκηπίου, κυρίως διοξειδίου του άνθρακα CO2.
 
Η Ευρωπαική Ένωση έθεσε το 2016 στόχους τόσο για τις εκπομπές ρύπων από τις χώρες-μέλη, όσο και για τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Και οι δύο αυτοί τομείς απαιτούν αύξηση της χρήσης βιοκαυσίμων από τα αυτοκίνητα. Το νέο καύσιμο Ε10 είναι μια αμόλυβδη βενζίνη με 10% βιοκαύσιμο αντί του 5% της Ε5 που χρησιμοποιούμε σήμερα. Η αύξηση ποσοστού βιοκαυσίμου κάνει τον στόχο αύξησης της χρήσης ανανεώσιμων πηγών πιο προσιτό, ενώ επιτυγχάνει και μείωση 2% στους ρύπους CO2. Ακούγεται λίγο, είναι όμως πολύ.
 
Και ενώ άλλες χώρες της Ευρώπης ετοιμάζονται να λανσάρουν το νέο καύσιμο, στην Ελλάδα έχουμε βασικό πρόβλημα. Το πρόβλημα έγκειται στο ότι Ε10 μπορούν να κάψουν αυτοκίνητα κατασκευής μετά το 2011. Είχε γίνει προδιαγραφή και ήδη από το 2011 όλα τα αυτοκίνητα είναι σχεδιασμένα τόσο για Ε5 όσο και για Ε10. Μόνο που στην Ελλάδα τα αυτοκίνητα μετά το 2011 είναι μειοψηφία. Ο μέσος όρος ηλικίας είναι τα 17 χρόνια, που σημαίνει ότι τα μισά είναι άνω των 17 ετών, τη στιγμή που θέλουμε αυτοκίνητα όχι παλαιότερα από 7.
 
Η βενζίνη Ε10 δημιουργεί προβλήματα στα αυτοκίνητα που δεν έχουν σχεδιαστεί για αυτή, από ένα απλό φράξιμο στο σωληνάκι βενζίνης (γιατί ξεκολλάνε οι επικαθήσεις) μέχρι καμένες φλάντζες κεφαλής και αλλοιώσεις στα μέταλλα και τα πλαστικά, ζημιές αντίστοιχες με αυτές που προκαλούσε η αμόλυβδη στα αυτοκίνητα που ήθελαν μόλυβδο στη βενζίνη.
 
Η λύση θα ήταν να παρέχονται και τα δύο καύσιμα, Ε5 και Ε10 συγχρόνως, όμως είναι βέβαιο πως οι οδηγοί θα εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το Ε5, πρώτον γιατί δίνει λίγο καλύτερη κατανάλωση, 1-2%, και δεύτερον γιατί θα υπάρξουν σίγουρα fake news που θα διαδίδουν αρνητικές φήμες για το νέο καύσιμο.
 
Για την κυβέρνηση, η ανανέωση του στόλου είναι μόνο προς το συμφέρον της αφού εκτός από τους φόρους που θα εισπράξει από τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, θα επιτύχει αύξηση πωλήσεων στα καύσιμα λόγω της ελαφρά αυξημένης κατανάλωσης της Ε10.

Έχει όμως στόχο να αλλάξει την πολιτική της για να ανανεωθεί ο στόλος; Υπάρχει κανείς που αντιλαμβάνεται τις αλλαγές που έρχονται και τα εμπόδια που πρέπει να αρθούν για να γίνουν; Τι λέτε;

 

NONPAPER - ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

  • loukia

    Μήπως λέω να ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;FAKE NEWS και Η ΦΥΣΙΚΗ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;EΝ ΑΡΧΗ Η ΦΥΣΙΚΗ.- Εσείς λέτε στο άρθρο σας για / φράξιμο στο σωληνάκι βενζίνης (γιατί ξεκολλάνε οι επικαθήσεις) μέχρι καμένες φλάντζες κεφαλής και αλλοιώσεις στα μέταλλα και τα πλαστικά/ Όσοι γνωρίζουν από εργαστηριακούς έλεγχους και φυσική, ΟΧΙ ΒΡΙΣΚΩ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥΣ-ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ/ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΝΩ ΧΡΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΜΕΛΕΤΗ ΠΟΥ ΓΟΥΣΤΑΡΩ... ΟΥΤΕ ΓΕΝΙΚΑ ΧΗΜΕΙΑ ΚΡΑΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ... γνωρίζουν τι πάει να πει Ε5 και Ε10... και το ωραίο πιο είναι ενώ η βενζίνη ΠΕΦΤΕΙ ΣΕ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΟΙ ΦΟΡΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΞΗΜΕΝΟΙ ΟΕΟ.- Ας μην γράψω για τις κοινωνικές προεκτάσεις του ότι αντι να σπέρνουν φαγώσιμα πράγματα οι αγρότες θα σπέρνουν ΒΙΟΚΑΥΣΙΜΑ... με ότι συνεπάγεται αυτό...

     
  • Γιώργος Μεταξάς

    Φέτος το καλοκαίρι παρατήρησα ότι στο HRV μου του 2002, μυρίζει καύσιμο γύρω από την τάπα της βενζίνης και σε ζεστές μέρες ανοίγοντας την τάπα εκτονώνεται υπερπίεση. Το κύκλωμα όμως των αναθυμιάσεων προς το δοχείο του ενεργού άνθρακα, φαίνεται να λειτουργεί κανονικά. Σε κάποιο συνεργείο μου ανέφεραν ότι είναι συχνό πρόβλημα το καλοκαίρι με τις βενζίνες που κυκλοφορούν τελευταία. Διαβάζοντας το άρθρο σας, αναρωτιέμαι μήπως η αιτία είναι η προσθήκη βιοκαυσίμου που αυξάνει την τάση των ατμών βενζίνης.