Φυσικό αέριο ή Diesel; Εσείς τι θα επιλέγατε;

Φυσικό αέριο ή Diesel; Εσείς τι θα επιλέγατε;

CNG vs Diesel

(26/8/2016)

Ποιο καύσιμο θα επιλέγατε για το αυτοκίνητό σας, diesel ή φυσικό αέριο;

Ο περιορισμός της αγοραστικής μας δύναμης μας έχει αναγκάσει

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

να προσπαθούμε να εξοικονομούμε χρήματα και από τα καύσιμα. Αρχικά η πλειοψηφίατης αγοράς στράφηκε προς το diesel,ειδικά μετά την απελευθέρωσή του στα αστικά κέντρα, ενώ τελευταία αρχίζει καικερδίζει έδαφος και το φυσικό αέριο. Ο λόγος είναι προφανής και ξεκάθαρος.Εξοικονόμηση χρημάτων. Ειδικά από τη στιγμή που ξεπεράστηκαν οι διάφορες«άκυρες» προκαταλήψεις που υπήρχαν σχετικά με τη χρήση του.

Να δούμε όμως με τις σημερινές τιμές των καυσίμων τιοικονομία προκύπτει. Ένα κιλό φυσικού αερίου (το φυσικό αέριο τιμολογείται ανάκιλό και όχι λίτρο) ισοδυναμεί με 1,30 λίτρα πετρελαίου κίνησης. Πρακτικά γιακάθε 1.000 χιλιόμετρα που διανύουμε, θα χρειαστούμε 66 λτ. πετρελαίου και 43κιλά φυσικού αερίου. Χρηματικά αυτό σημαίνει (μέση τιμή Φεβρουαρίου):

·        Πετρέλαιο κίνησης: 68,60 ευρώ

·        Φυσικό αέριο: 38,70 ευρώ

Παράλληλα το φυσικό αέριο συγκριτικά με το diesel εκπέμπει λιγότερουςρύπους CO2 της τάξης του 10-15% και περίπου 80% λιγότερους υδρογονάνθρακεςκαι οξείδια του αζώτου.

Βέβαια αυτά τα δεδομένα αφορούν κίνηση αποκλειστικά μεφυσικό αέριο. Και το αναφέρουμε διότι τα CNG (compressed natural gas) μοντέλατης αγοράς είναι στην ουσία τα βενζινοκίνητα που τους έχει προστεθείεργοστασιακό κιτ φυσικού αερίου. Συνεπώς όταν τελειώσει το φυσικό αέριο τηνκίνηση την αναλαμβάνει η βενζίνη, με αποτέλεσμα να αυξάνονται και οι ρύποι καιη κατανάλωση.

Το αναφέρουμε αυτό διότι το φυσικό αέριο (CNG) δεν υγροποιείταιεύκολα και έτσι πωλείται για χρήση πεπιεσμένο. Βέβαια ως αέριο, καταλαμβάνειπερισσότερο όγκο ανά μονάδα βάρους με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα που τοχρησιμοποιούν να έχουν μικρότερη αυτονομία και να θέλουν ανεφοδιασμό συχνότερα.

Και εδώ είναι το μεγάλο μειονέκτημα του φυσικού αερίου. Αυτήτη στιγμή συνολικά υπάρχουν σαφώς λιγότερα πρατήρια σε όλη την Ελλάδα, τα οποία έχουν την υποδομή και εμπορεύονται φυσικό αέριο, σε σχέση με όλα τα πρατήρια που εμπορεύονται diesel, το οποίο σε συνδυασμό με τη μικρήαυτονομία δημιουργεί δυσκολίες στους κατόχους.

Και επειδή τα πάντα κινούνται γύρω από την οικονομία για τοτέλος αφήσαμε τη διαφορά στο κόστος αγοράς. Όπως είπαμε όλα τα εργοστασιακάμοντέλα φυσικού αερίου (ή τροποποιημένα) είναι κατασκευασμένα πάνω στα βενζινοκίνητα μοντέλα καικοστίζουν δύο χιλιάρικα παραπάνω με αποτέλεσμα η τιμή τους να φτάνει στα ίδιαεπίπεδα με αυτή, των αντίστοιχων diesel μοντέλων.  

Εσείς λοιπόν βλέποντας όλα τα δεδομένα θα προτιμούσατε νααγοράσετε το ίδιο αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου ή με κινητήρα βενζίνης μαζίμε εργοστασιακό κιτ φυσικού αερίου; Τι θα μπορούσε να συμβεί ώστε να σας κάνεινα αλλάξετε άποψη; 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
moto