Το ηλεκτρικό μικρομεσαίο crossover Citroen e-C4 C-Cross διασταυρώνεται με το ηλεκτρικό μικρό SUV Opel Mokka-e, σε μία διαμάχη με... οικογενειακές καταβολές. Τι επιλέγουμε;
Μικρότερη κατανάλωση και καλύτερη αυτονομία για το e-C4 C-Cross
Μοντέρνο και όμορφο το Mokka e, coupe με crossover στοιχεία το e-C4 C-Cross
Πιο ισχυρός on-board φορτιστής στο e-C4 C-Cross
Μιλάμε για αρκετά πανομοιότυτα τεχνικά αυτοκίνητα, με ίδιο μηχανικό σύνολο. «Κερδίζει» σε κατανάλωση και αυτονομία το e-C4 C-Cross, μοντέρνο και νεανικό το Mokka e. Τι επιλέγεις; Γαλλική ή γερμανική φιλοσοφία;
Σε μία οικογένεια πάντοτε θα υπάρχουν διαφορετικές «φωνές». Στην περίπτωση του Ομίλου Stellantis αναπόφευκτα προκύπτουν συγκρουόμενα συμφέροντα, από την στιγμή που στην ίδια «στέγη» στεγάζονται κορυφαία brands και μάρκες. Για τον λόγο αυτό, αρκετά συχνά θα συναντάμε... εμφυλίους, ακόμη και αν πρόκειται για μοντέλα με ξεχωριστό χαρακτήρα, όπως τα ηλεκτρικά SUV.
Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα αποκτούν σιγά-σιγά ένα σεβαστό μερίδιο στην αγορά, για αυτό και εμείς θα συγκρίνουμε δύο νέες μοντέρνες και περιπετειώδεις προτάσεις, με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Το ηλεκτρικό μικρό SUV Opel Mokka-e τίθεται αντιμέτωπο με το ηλεκτρικό μικρομεσαίο crossover Citroen eC4 C-Cross. Ποιο κερδίζει;
Εξοπλισμός-τιμή: Με μεγαλύτερες οθόνες, 11άρη charger και φθηνότερο το Citroen e-C4 C-Cross
Ξεκινώντας από το κόστος αγοράς, και τα δύο μοντέλα έχουν παραπλήσιες εισαγωγικές τιμές. Ελαφρώς φθηνότερο είναι το e-C4 C-Cross που κοστίζει 28.768 ευρώ, έναντι των 29.020 ευρώ του Mokka-e, με αμφότερες τις τιμές να προκύπτουν μετά από την κρατική επιδότηση. Ο εξοπλισμός είναι πλούσιος από τις βασικές εκδόσεις, με το Citroen να υπερτερεί στον τομέα του infotainment μιας και παρέχει μεγαλύτερων διαστάσεων οθόνη αφής, καθώς και στάνταρ τριφασικό On Board Charger 11 kW στο πακέτο «Feel» (σ.σ. σημαντικό πλεονέκτημα όταν φορτίζεις σε wallbox). Από την άλλη πλευρά, η έκδοση Edition του Mokka περιλαμβάνει στάνταρ ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών (σ.σ ο on-board φορτιστής είναι 7,4 kW και ο 11άρης έχει χρέωση 700€) .
H σχεδίαση του e-C4 C-Cross συνδυάζει πινελιές από τρεις κόσμους.
Αναμφισβήτητα και τα δύο μοντέλα εντυπωσιάζουν με το μοντέρνο design τους, αν και ακολουθούν εκ διαμέτρου αντίθετη λογική. Ξεχωριστή, από την μία πλευρά, είναι η σχεδίαση του e-C4 C-Cross, που συνδυάζει πινελιές από τρεις κόσμους. Πιο συγκεκριμένα, ενσωματώνει σε ιδανικές αναλογίες την crossover προσέγγιση (πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αμαξώματος, αυξημένη απόσταση από το έδαφος στα 156 χλστ.), τις coupe λεπτομέρειες (μοντέρνα κεκλιμένη πίσω οροφή) και την γενναιόδωρη ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες, η οποία θυμίζει άνεση οικογενειακού μικρομεσαίου. Σε σχέση με τον αντίπαλό του, έχει αρκετά μακρύτερο αμάξωμα (μήκος 4,36μ.), για αυτό και εντάσσεται στην ομάδα των μικρομεσαίων crossover.
Το Mokka εγκαινιάζει την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, Opel Vizor.
Από την άλλη πλευρά, το νεότερο ως προς την άφιξή του στην Ελλάδα Mokka-e σηματοδοτεί μία νέα εποχή για την Opel όσον αφορά την σχεδίαση. Πέρα από το ότι είναι ξεκάθαρα πιο compact συγκριτικά με τον προκάτοχό του (-13 εκ. στα 4,15μ.), εγκαινιάζει την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας, Opel Vizor, με τη νέα λεπτή μαύρη μάσκα. Εξίσου εντυπωσιακή η διχρωμία αμαξώματος, αλλά και το σπορτίφ ύφος που προσδίδουν οι τονισμένοι θόλοι και το νεύρο στο καπό.
Ποιοτικά μαλακά και σκληρά υλικά συναντά κανείς στην μοντέρνα καμπίνα του e-C4 C-Cross στην οποία δεσπόζει η 10άρα οθόνη αφής για το σύστημα infotainment.
Ποιότητα καμπίνας που ικανοποιεί συναντάμε σε αμφότερα τα μοντέλα. Η συνύπαρξη ποιοτικών μαλακών και σκληρών υλικών γερής συναρμογής και καλού φινιρίσματος ευχαριστεί σε αφή. Παράλληλα, και το design είναι μία παράμετρος στην οποία δόθηκε μεγάλη προσοχή. Στο εσωτερικό του e-C4 C-Cross, τώρα, ο high-tech προσανατολισμός εκφράζεται με τη στάνταρ μεγάλη οθόνη αφής 10 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 5,5 ιντσών. Πιο μίνιμαλ εντύπωση αποκομίζει κανείς στο Mokka-e όπου υιοθετείται η νέα Pure Panel σχεδίαση. Οι φυσικοί διακόπτες είναι λιγοστοί, ενώ η στραμμένη προς τον οδηγό οθόνη αφής είναι φυσική συνέχεια του ψηφιακού cockpit (αμφότερα στάνταρ 7 ιντσών). Στο μάτι τουλάχιστον το Opel έχει ένα μικρό προβάδισμα.
Πιο μίνιμαλ εντύπωση αποκομίζει κανείς στο εσωτερικό του Mokka-e, όπου υιοθετείται η νέα Pure Panel με οθόνη αφής και πίνακα οργάνων (αμφότερα 7 ιντσών).
Σαφής, πάντως, είναι η υπεροχή του e-C4 C-Cross στο κομμάτι των χώρων. Με εξαίρεση τον «αέρα» για το κεφάλι του οδηγού, το γαλλικό μικρομεσαίο crossover υπερτερεί σε όλους τους τομείς, έχοντας 70 λτ. περισσότερα για τον χώρο αποσκευών συγκριτικά με τα λιγοστά για την κατηγορία του 310 λτ. του Opel Mokka-e. Ταυτόχρονα, υπάρχει πληθώρα αποθηκευτικών στο εσωτερικό με αρκετές μικροθήκες και πρακτικές λύσεις, όπως η βάση και το συρτάρι αποθήκευσης τάμπλετ πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού.
Κοινό είναι το μηχανικό σύνολο, με το e-C4 C-Cross να έχει ένα ηλεκτροκινητήρα σταθερού μαγνήτη απόδοσης 136 ίππων και 260 Nm ροπής.
Ο όμιλος Stellantis εφοδιάζει τα δύο αυτοκίνητα με το ίδιο κινητήριο σύνολο, το οποίο απαρτίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα σταθερού μαγνήτη απόδοσης 136 ίππων και 260 Nm ροπής και από μία μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh. Το ηλεκτρικό μοτέρ λειτουργεί με τρία διαφορετικά προγράμματα (ECO, Normal, Sport) ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες/ορέξεις του οδηγού, ευνοώντας είτε την μεγαλύτερη εμβέλεια, είτε τις καλύτερες επιδόσεις (σ.σ. αυτές είναι όπως θα δείτε στον πίνακα των επιδόσεων σχεδόν ίδιες, για αυτό και δεν τις αναλύουμε). Σε πιο αναλυτικές μετρήσεις όμως, μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας συναντάμε στο Opel Mokka-e το οποίο υστερεί κατΆ επέκταση στο κομμάτι της αυτονομίας, γεγονός που οφείλεται εν μέρει στο τύπο των ελαστικών το οποίο φόραγε κατά τις μετρήσεις του AutoΤρίτη Test Center, αλλά και στην λειτουργία ανάκτησης ενέργειας. Τέλος, μια ακόμη σημαντική διαφορά των μοντέλων έχει να κάνει με τον on –boad φορτιστή τους. Αυτός είναι στο γαλλικό μοντέλο μεγαλύτερος (11 kW) και έτσι το Citroen e-C4 φορτίζει στο wallbox αισθητά γρηγορότερα από το Mokka-e.
Υστερεί σε αυτονομία το Mokka-e καθώς σε εργοστασιακές μετρήσεις έχει μικρότερη κατά 26 χιλιόμετρα ηλεκτρική εμβέλεια.
Τα υδραυλικά στοπ του γαλλικού μικρομεσαίου crossover επιτρέπουν καλύτερες αντιδράσεις και μεγαλύτερη άνεση στο πέρασμα πάνω σε ανωμαλίες στο οδόστρωμα.
Λόγω του ηλεκτρικού τους προφίλ τα δύο μοντέλα είναι ήσυχα και βολικά στις καθημερινές μετακινήσεις. Πιο ευέλικτο από πλευράς διαστάσεων είναι το Mokka-e, με το e-C4 C-Cross του μικρότερου κύκλου στροφής να λύνει το πρόβλημα της περιορισμένης προς τα πίσω ορατότητας με την πίσω κάμερα. Αμφότερα απαιτούν πιο προσεκτικό τρόπο χρήσης, ούτως ώστε να διατηρούν όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ηλεκτρική εμβέλεια. Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, πάλι, το καθένα έχει και τον δικό του προσανατολισμό. Για παράδειγμα, το e-C4 C-Cross ενδείκνυται και για off road περιορισμούς, καθώς ανταποκρίνεται με άνεση στις ανωμαλίες του οδοστρώματος χάρη στα υδραυλικά στοπ. Τουναντίον, το Mokka-e έχει πιο σφιχτή ανάρτηση που προσφέρει κατάτι δυναμικές και άμεσες αντιδράσεις σε υψηλότερες ταχύτητες. Εμείς, λόγω της ηλεκτρικής οντότητάς τους, θα προτιμήσουμε ξεκάθαρα την μαγική άνεση που προσφέρει το Citroen e-C4.
Πιο άμεση και δυναμική συμπεριφορά επιδεικνύει το Opel Mokka-e σε υψηλότερες ταχύτητες χάρη στην πιο σφιχτή του ανάρτηση.
Είναι από τις συγκρίσεις που ο τελικός νικητής βγαίνει εύκολα βάζοντας τα δεδομένα κάτω γιατί το Citroen e-C4 C-Cross προσφέρει με μικρότερο κόστος ένα πληρέστερο πακέτο σε χώρους και πρακτικότητα, οικονομία-αυτονομία και οδηγική άνεση, ενώ το πιο «μαζεμένο» Mokka-e υστερεί στις παραπάνω παραμέτρους, αντιπαραβάλλοντας όμως μία μοντέρνα εμφάνιση.