Οι κινητήρες diesel πρέπει να αντέχουν σε μεγαλύτερες πιέσεις, αφού το καύσιμο αναφλέγεται στο θάλαμο καύσης με μεγαλύτερη συμπίεση και χωρίς τη βοήθεια μπουζί.
2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Οι κινητήρες diesel πρέπει να αντέχουν σε μεγαλύτερες πιέσεις, αφού το καύσιμο αναφλέγεται στο θάλαμο καύσης με μεγαλύτερη συμπίεση και χωρίς τη βοήθεια μπουζί.

Βάρος: Ζυγίζουν περισσότερο οι diesel

55.345 Επισκέψεις στο άρθρο (6/12/2015)

Θα περίμενε κανείς πως η έλλειψη μπουζί σε έναν πετρελαιοκινητήρα θα συνεπαγόταν και μικρότερο, έστω και λίγο, βάρος ή το ίδιο με αυτό ενός βενζινοκινητήρα. Αυτό όμως δεν ισχύει, εξαιτίας ακριβώς αυτής της απουσίας των μπουζί. Και αυτό γιατί οι κινητήρες diesel πρέπει να αντέχουν σε μεγαλύτερες πιέσεις, αφού το καύσιμο αναφλέγεται στο θάλαμο καύσης με μεγαλύτερη συμπίεση και χωρίς τη βοήθεια μπουζί, όπως στους βενζινοκινητήρες. Κάτι που συνεπάγεται αυξημένο βάρος για τη διασφάλιση της κατασκευής ενός πιο ανθεκτικού μπλοκ. 


Συνολικά και εάν προσθέσουμε και τα διάφορα επιπλέον τμήματα ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου (συμπληρωματικό σύστημα προθέρμανσης, επιπλέον ηχομόνωση), η διαφορά με έναν αντίστοιχης ισχύος βενζινοκινητήρα, μπορεί να φτάσει έως και τα 100 κιλά. Ακόμη και το ίδιο το καύσιμο όμως προσθέτει σε βάρος, αφού το πετρέλαιο είναι βαρύτερο. Συγκεκριμένα, τα 60 λίτρα πετρελαίου ζυγίζουν εξαιτίας της πυκνότητας του, 7,8 κιλά περισσότερο από 60 λίτρα βενζίνης. Φυσικά, αυτή η διαφορά βάρους επηρεάζει μια σειρά από παράγοντες (κατανάλωση, εκπομπές ρύπων, ενεργητική ασφάλεια κ.ο.κ.), απαιτώντας τη λήψη μέτρων εξισορρόπησης. Τα τελευταία έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους κατασκευής ενός αυτοκινήτου και συνεπώς της τελικής τιμής του, την οποία θα αναλύσουμε πιο κάτω και είναι πιο ακριβή από αυτή αντίστοιχης βενζινοκίνητης έκδοσης. 

Πάντως θα πρέπει να τονίσουμε πως το τελευταίο διάστημα παρουσιάζονται όλο και μικρότεροι κινητήρες πετρελαίου οι οποίοι είναι 3κύλινδροι, ακόμη και 2κύλινδροι όπως στα 0,8 λτ. (Suzuki-Maruti DDiS 125), μειώνοντας έτσι τη διαφορά στο βάρος ανάμεσα στα δύο ήδη κινητήρων. 

Η διαφορά βάρους επηρεάζει μια σειρά από παράγοντες (κατανάλωση, εκπομπές ρύπων, ενεργητική ασφάλεια κ.ο.κ.), απαιτώντας τη λήψη μέτρων εξισορρόπησης, που έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους κατασκευής.

Αυτός είναι ο μικρότερος πετρελαιοκινητήρας επιβατικού αυτοκινήτου στον κόσμο. Είναι 2κύλινδρος 793 κ.εκ. της Suzuki-Maruti με αλουμινένιο μπλοκ και ζυγίζει 89 κιλά. Για τη σύγκριση, ο 2κύλινδρος βενζινοκίνητος TwinAir  875 κ.εκ. της Fiat ζυγίζει 85 κιλά.

Αυτός είναι ο μικρότερος πετρελαιοκινητήρας επιβατικού αυτοκινήτου στον κόσμο. Είναι 2κύλινδρος 793 κ.εκ. της Suzuki-Maruti με αλουμινένιο μπλοκ και ζυγίζει 89 κιλά. Για τη σύγκριση, ο 2κύλινδρος βενζινοκίνητος TwinAir 875 κ.εκ. της Fiat ζυγίζει 85 κιλά.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

BRIDGESTONE TURANZA 6
moto