Το τετρακίνητο Dacia Duster είναι το αυτοκίνητο που θες για να εξερευνήσεις τα πιο απρόσιτα μέρη και παράλληλα να ταξιδέψεις οικονομικά χάρη στον ικανό diesel κινητήρα του.
Dacia Duster για περιπέτεια χωρίς όρια
Κορυφαίο mainstream SUV εκτός δρόμου
Με ηλεκτρική τετρακίνηση και δυνατότητα κλειδώματος
Με προσιτή τιμή από 22.510 ευρώ
Βελτιωμένο σε εργονομία και τεχνολογία
Πιο άλλο οικογενειακό SUV πιστεύετε ότι μπορεί να το ανταγωνιστεί;
Το Duster από το 2010 που έκανε την εμφάνισή του έχει κερδίσει το δικό του κοινό, αυτό που ψάχνει ένα οικονομικό στην απόκτηση SUV που δεν… φοβάται να λερωθεί και να κινηθεί εκτός δρόμου στα πλέον δύσβατα μονοπάτια. Μάλιστα όπως αποδεικνύουν και οι πωλήσεις το χει καταφέρει και πολύ καλά, όντας τρίτο σε αυτές τις λιανικής.
Θυμίζουμε πως το Duster πρόσφατα ανανεώθηκε στα σημεία αποκτώντας ένα πιο σύγχρονο προφίλ, όπως είδαμε και στη δοκιμή με τον κινητήρα υγραερίου. Στην προκειμένη περίπτωση, το δοκιμάζουμε στην τετρακίνητη εκδοχή του, η οποία προσφέρεται αποκλειστικά με τον 1,5 Blue dCi πετρελαιοκινητήρα των 115 ίππων.
Η τιμή της τετρακίνητης έκδοσης του SUV της Dacia ξεκινάει από τα 22.510 ευρώ και κρίνεται αρκετά ανταγωνιστική για το όλο «πακέτο» που παίρνεις, αφού ναι μεν ο εξοπλισμός της έκδοσης Ambiance είναι μέτριος, ωστόσο μιλάμε για ντίζελ και 4x4. Πάντως αν θέλετε ένα πραγματικά πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού με στοιχεία όπως 8άρα οθόνη αφής, ζάντες αλουμινίου, αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control, προβολείς ομίχλης και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενους καθρέπτες, τότε με 24.370 ευρώ μπορείτε να το αποκτήσετε στην έκδοση Sportive.
Καλοφτιαγμένο και σκληροτράχηλο είναι το εσωτερικό του Duster, με τη νέα οθόνη να βελτιώνει το τεχνολογικό του επίπεδο.
Το Duster εξακολουθεί να προβάλει άμεσα την εκτός δρόμου φιλοσοφία του μέσω της αυξημένης του απόστασης από το έδαφος (210 χλστ.), τους κοντούς του προβόλους και το μυώδες παρουσιαστικό του, το οποίο πλέον απέκτησε ένα πιο φρέσκο αέρα, χάρη στα να φώτα μπρος-πίσω σε σχήμα «Υ» και τη νέα τρισδιάστατη μάσκα με λεπτομέρειες χρωμίου.
Oι χώροι επιβατών μπορούν να φιλοξενήσουν 5 ενήλικους.
Αντίστοιχα και στην καμπίνα έχει διατηρηθεί το σκληροτράχηλο προφίλ με τα σκληρά και ανθεκτικά υλικά, ωστόσο αναβαθμίστηκε το τεχνολογικό του προφίλ, χάρη στη νέα οθόνη αφής (από τη μεσαία έκδοση και πάνω), καθώς και η εργονομία, λόγω των νέων λεπτότερων προσκέφαλων που εξυπηρετούν στην καλύτερη περιμετρική ορατότητα.
Όσον αφορά στους χώρους, το σύστημα τετρακίνησης περιόρισε την χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ από τα 478 λτ. στα 414 λτ.. Κατά τα άλλα, οι χώροι επιβατών είναι ικανοί να φιλοξενήσουν 5 ενήλικους, με κάποιες ελάχιστες παραχωρήσεις ως προς το εσωτερικό πλάτος της πίσω σειράς καθισμάτων. Από την άλλη βέβαια τα 12,6 εκ. για τα γόνατα είναι αρκετά καλό νούμερο.
Οικονομικός και άμεσος ο 1.500άρης diesel κινητήρας του Duster, που «αρπάζει» από χαμηλά και έχει ελαστικότητα.
To Dacia Duster εφοδιάζεται με τον 1.500άρη κινητήρα της Renault ο οποίος διαθέτει σύστημα επιλεκτικού καταλυτικού περιορισμού (SCR), ενώ αποδίδει 114 ίππους με 250 Nm ροπής. Αυτό το μοτέρ είναι σε θέση να κινήσει σβέλτα το μοντέλο, ενώ εντυπωσιάζει με την αμεσότητα και το τράβηγμά του από χαμηλά κάτι που οφείλεται και στην πολύ σφιχτή διάταξη του 6τάχυτου κιβωτίου, με την 1η σχέση να είναι ιδιαίτερα κοντή εξυπηρετώντας σε δύσβατα εκτός δρόμου σημεία (πρακτικά στην πόλη ξεκινάς με 2α) και την 6η να είναι πιο «απλωμένη» ώστε να κινείται άνετα σε ανοιχτό δρόμο και να περιορίζει την κατανάλωση σε ένα ταξίδι. Επιπλέον διατηρεί τον πολιτισμένο χαρακτήρα του, χωρίς να κροταλίζει ιδιαίτερα, παρόλο που στην καμπίνα θα περάσει θόρυβος. Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές για τον χαρακτήρα του (12 δλ. για το 0-100 χλμ.), ενώ η μέση πραγματική κατανάλωση καυσίμου είναι στα 6,7 λτ./100 χλμ..
Στην άσφαλτο η μαλακή ανάρτηση φροντίζει για την άνεση των επιβατών, απορροφώντας τις αναταράξεις από τις ανωμαλίες του δρόμου.
Το Dacia Duster στην 4κίνητη έκδοσή του αποτελεί το κορυφαίο εκτός δρόμου οικογενειακό mainstream SUV. Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (210 χλστ.), οι μικροί πρόβολοι και η άμεση εμπλοκή της αυτόματης τετρακίνησης, με δυνατότητα κλειδώματος και σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης, εγγυώνται την απρόσκοπτη κίνησή του, ακόμη και σε δύσκολα κομμάτια με λάσπη ή δύσβατα εμπόδια. Επιπλέον, η μαλακά ρυθμισμένη ανάρτηση δεν μεταφέρει αυτούσια τις λακκούβες και τα νεροφαγώματα στο εσωτερικό, αλλά αντίθετα τα φιλτράρει αποτελεσματικά.
Αντίστοιχα στην άσφαλτο η μαλακή ανάρτηση φροντίζει για την άνεση των επιβατών, απορροφώντας τις αναταράξεις από τις ανωμαλίες του δρόμου. Βέβαια αυτό το σετάρισμα προκαλεί σχετικά έντονες κλίσεις σε δρόμο με στροφές, ωστόσο το Duster είναι ασφαλές με προοδευτικές αντιδράσεις, με την τετρακίνιση να εμπλέκεται γρήγορα διατηρώντας την πρόσφυση. Το τιμόνι από την πλευρά του είναι σχετικά ελαφρύ και αργό στην πληροφόρηση, ενώ στον αυτοκινητόδρομο είναι σταθερό, αλλά με κάποιους αεροδυναμικούς θορύβους πάνω από τα 120 χλμ./ώρα.
Οι μικροί πρόβολοι και η άμεση εμπλοκή της αυτόματης τετρακίνησης, με δυνατότητα κλειδώματος και σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης, εγγυώνται την απρόσκοπτη κίνησή του σε δύσβατα εδάφη.
+ Απόδοση κινητήρα, κατανάλωση, πρακτικό εσωτερικό, άνεση ανάρτησης, εκτός δρόμου δυνατότητες, τιμή - Λιτός εξοπλισμός βασικής έκδοσης, αίσθηση συστήματος διεύθυνσης
Το Dacia Duster στην τετρακίνητη έκδοσή του αποτελεί ένα ικανότατο εκτός δρόμου και άνετο στην καθημερινότητα όχημα. Μία εξαιρετική και προσιτή λύση για όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο-σύντροφο στην περιπέτεια, που θα τους γεμίζει αυτοπεποίθηση στις δύσκολες εξορμήσεις.