Πολύ καλή είναι η συνολική άνεση του αυτοκινήτου, παρότι η ανάρτηση δεν είναι ιδανικά μαλακή.

Πολύ καλή είναι η συνολική άνεση του αυτοκινήτου, παρότι η ανάρτηση δεν είναι ιδανικά μαλακή.

Στο δρόμο

50.993 Επισκέψεις στο άρθρο (23/7/2013)

Οδική συμπεριφορά: Στρίβει-πατάει πιο σίγουρα από ποτέ και είναι αρκούντως άνετη
Η νέα Skoda Octavia είναι ένα από τα νέα μοντέλα του VW Group που βασίζονται πάνω στη νεότερη MQB πλατφόρμα του Ομίλου (νέα VW Golf, Audi A3, SEAT Leon κ.λπ.). Όπως ακριβώς έχει συμβεί και στα υπόλοιπα λοιπόν αυτοκίνητα, η πλατφόρμα αυτή αφενός μεν διακρίνεται για την ιδιότητά της να αυξομειώνει τις διαστάσεις της, αφετέρου δε, έρχεται για να συνεισφέρει στη μείωση του βάρους και να αυξήσει την συνολική ακαμψία.

Ειδικότερα, στην περίπτωση της Octavia το βάρος μειώνεται έως και κατά 102 κιλά σε σχέση με την προηγούμενη, ενώ η ακαμψία του πλαισίου έρχεται βελτιωμένη κατά 25% σε σχέση με την Octavia5. Ένα άλλο σημείο που πρέπει να τονιστεί είναι η ανάρτηση του μοντέλου, η οποία όπως και στα Golf, A3 κ.λπ. φέρει ημιάκαμπτο άξονα πίσω έναντι πολλαπλών συνδέσμων στις πιο ισχυρές εκδόσεις (στην Octavia στην έκδοση 1,8 TSI), με το μπροστινό τμήμα να ακολουθεί τη γνωστή πρακτική των γονάτων ΜακΦέρσον. Μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση της οδικής συμπεριφοράς της νέας Octavia παίζει και η αύξηση των διαστάσεών της και κυρίως, το μακρύτερο μεταξόνιο και το πλάτος των +45 χιλιοστών.


Στην πράξη…
Στο δρόμο η νέα Octavia εκμεταλλεύεται όλα τα παραπάνω, για να παρουσιαστεί ακόμη πιο βελτιωμένη στα οδικά της χαρακτηριστικά σε σχέση με το παρελθόν. Έτσι, στην ευθεία παρουσιάζεται ιδανικά σταθερή και ασφαλής χωρίς να επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους, προσδίδοντας ένα αίσθημα ασφάλειας στον οδηγό. Στις στροφές, το άπλωμα των διαστάσεων αυξάνει την πρόσφυση και δεν αφήνει το εξελιγμένο ESP να παρέμβει, ενώ και η ρύθμιση της ανάρτησης αποτρέπει το αμάξωμα στο να γείρει αισθητά σε πιο πιεσμένους ρυθμούς.

Βελτίωση αισθητή υπάρχει και στο τιμόνι, το οποίο προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, έχει αρκετό βάρος και ικανοποιεί ιδιαίτερα στις στροφές. Τα φρένα τέλος, προσφέρουν συμπαγή αίσθηση κατά το φρενάρισμα και είναι άκρως αποτελεσματικά (100-0 χιλιόμετρα σε 37,6 μέτρα). Από πλευράς άνεσης, η Octavia τα καταφέρνει περίφημα στις περισσότερες των περιπτώσεων απορροφώντας τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, όμως σε εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας έδειξε να «δυσανασχετεί» λίγο περισσότερο από ό,τι περιμέναμε, αν και τα ιδιαίτερα άνετα καθίσματα δεν αφήνουν να μεταφερθούν τυχόν κραδασμοί στους επιβάτες του αυτοκινήτου.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Toyota
test center