Το μηχανικό σύνολο των 1,5 λίτρων με το οποίο εφοδιάζεται το ανανεωμένο Astra είναι σχεδιασμένο inhouse από την ίδια την Opel και διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με την ισχυρότερη, αυτή των 122 ίππων να μπαίνει στο δικό μας μικροσκόπιο εδώ. Ο κινητήρας είναι τρικύλινδρος και αυτό γίνεται αισθητό κυρίως στο ρελαντί αλλά και στο μαρσάρισμα όταν οι στροφές ανέβουν.
Στο μεσαίο κομμάτι του στροφόμετρου και σε όλες τις καθημερινές συνθήκες ή σε ταξίδι δεν πρόκειται να ενοχλήσει. Από πλευράς απόδοσης είναι εμφανές ότι αρχίζει και δυναμώνει πιο καλά εκεί περίπου από τις 1.800 σ.α.λ. και πάνω, παραμένοντας ακμαιότατος μέχρι αρκετά ψηλά. Το κέφι του αυτό αντανακλάται σε ένα εξαιρετικό 0-100 χλμ./ώρα της τάξης των 10 δλ. αλλά και στις επιταχύνσεις εν κινήσει. Κι όλα αυτά τα κάνει ψύχραιμα χωρίς απότομα σκαλοπάτια στη λειτουργία του.
Εκεί που σε κερδίζει αληθινά όμως είναι με την εξοικονόμηση καυσίμου. Η μέση τιμή, με αρκετό «ζόρι» στο γκάζι από πλευράς οδηγού είναι στα 5,8 λτ./100 ενώ ακόμα και σε πιο σβέλτες διαδρομές δύσκολα θα δείτε τιμές πάνω από τα 6,6-6,8 λτ./100 χλμ.. Μεγάλη δουλειά αυτή, διότι δείχνει ότι, οι χαμηλοί ρύποι στους οποίους στοχεύει η Opel (και τους οποίους προφανώς πέτυχε αφού η ένδειξη CO2 στην άδεια κυκλοφορίας είναι μόλις 92 γρ./χλμ.) περιγράφουν σωστά και την κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες.
Προφανώς στα θετικά ανήκει και η συνεργασία με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, το οποίο βρίσκει μια χρυσή τομή ανάμεσα σε μια πιο πυκνή και μια πιο αραιή κατανάλωση, η οποία θα έδινε ίσως (ακόμα) καλύτερες επιδόσεις και (ακόμα) καλύτερη κατανάλωση καυσίμου αντίστοιχα.