Tο γνωστό μας 6τάχυτο EAT6 αυτόματο κιβώτιο αντικαταστάθηκε από το νέο 8τάχυτο EAT8.

Καμία αλλαγή στην οδική συμπεριφορά, που συνδυάζει αριστοτεχνικά την άνεση και το κορυφαίο κράτημα. Με το αυτόματο κιβώτιο η απαλλαγή από το άγχος στην κίνηση είναι δεδομένη.

Μοντέρνα, άκρως ποιοτική στα όρια του premium και high-tech η καμπίνα του 308, που είναι σχεδιασμένη σε minimal λογική. Οι χώροι το αντίθετο.

Έργο τέχνης ο επιλογέας του νέου 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, το οποίο λειτουργεί και με paddles στο τιμόνι. Εδώ είναι και το κουμπί για την Sport ή Eco λειτουργία του αυτοκινήτου.

Δοκιμή: Αυτόματο Peugeot 308 με 130 PS

17.689 Επισκέψεις στο άρθρο (13/10/2018)

Έριξε 8άρες: Το Peugeot 308 απέκτησε νέο αυτόματο κιβώτιο με 8 σχέσεις το οποίο στην πράξη αφήνει άριστες εντυπώσεις όντας μάλιστα και ελάχιστα πιο οικονομικό σε κατανάλωση από το 6τάχυτο, που αντικατέστησε.

What is new
- 8άρι αυτόματο κιβώτιο
- Καίει 7,0 λτ./100 χλμ.
- Από 20.700 ευρώ

Το Peugeot 308 είναι πλέον ένα από τα top μοντέλα της μικρομεσαίας κατηγορίας όντας ολοκληρωμένο και τεχνολογικά προηγμένο. Πρόσφατα μάλιστα αντικατέστησε το 6τάχυτο EAT6 αυτόματο κιβώτιο με το νέο 8τάχυτο EAT8, το οποίο είναι διαθέσιμο και στην βενζινοκίνητη έκδοση 1,2 PureTech 130 PS, που δοκιμάσαμε. Στην πράξη το νέο κιβώτιο είναι ουσιαστικά αψεγάδιαστο, ειδικά στην αυτόματη λειτουργία όπου οι εναλλαγές των σχέσεων γίνονται με μεταξένιο τρόπο και η προσαρμογή στις οδηγικές απαιτήσεις είναι άμεση. Ως… σειριακό (υπάρχουν και στάνταρ paddles στο τιμόνι) οι πιο ψαγμένοι οδηγοί δε θα ενθουσιαστούν με το ότι γίνεται kickdown (αυτόματο κατέβασμα σχέσεων με το απότομο πάτημα του γκαζιού), στα θετικά από την άλλη θα λατρέψουν την σπορ χροιά του ήχου στην καμπίνα, την απόκριση και την αλλαγή στη λειτουργία του κιβωτίου με το πάτημα του σχετικού κουμπιού. 

Εμφανίζει χαμηλότερη κατανάλωση
Σε σχέση με το EAT6 και τον ίδιο κινητήρα, που είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα, οι επιδόσεις είναι ζωντανές και ουσιαστικά ίδιες (1-2 δέκατα υπέρ του EAT6 δεν μπορούν να ληφθούν υπΆ όψιν). Ωστόσο η κατανάλωση είναι ελαφρά μειωμένη μιας και το νέο κιβώτιο επιλέγει αυτόματα νεκρά για μειωμένες τριβές όταν ο οδηγός αφήνει το πόδι από το γκάζι. Έτσι από τα 7,2 λτ./100 χλμ. η μέση κατανάλωση έπεσε στα 7,0 λτ./100 χλμ., όπως και οι εκπομπές CO2 από 119 στα 112 γρ./χλμ. Η τιμή για το 308 1,2 PureTech 130 PS με το EAT8 κιβώτιο είναι 21.700 ευρώ (20.700 ευρώ με προωθητική ενέργεια) στην έκδοση Active και 25.200 ευρώ (24.000 ευρώ με προωθητική ενέργεια) στην πλούσια έκδοση Allure.

Εσωτερικό: Ποιοτικό και χωρίς πολλά κουμπιά
Στο εσωτερικό του ανανεωμένου Peugeot 308, το πρώτο πράγμα που σου κάνει αίσθηση είναι η απουσία των κουμπιών στην κεντρική κονσόλα και ο πίνακας οργάνων ο οποίος είναι τοποθετημένος ψηλά, σαν να θέλει να κλέψει τη θέση του Head Up Display. Ενδεικτικά, δεν υπάρχουν χειριστήρια για τον κλιματισμό ή το ηχοσύστημα και όλα ελέγχονται μέσα από την οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα, η οποία είναι μεν χρηστικά δομημένη, όμως θα την θέλαμε λίγο πιο γρήγορη μιας και όλα γίνονται μέσα από αυτή. Επίσης, στο κομμάτι εργονομία, θα θέλαμε πιο μεγάλη και βαθιά την ποτηροθήκη πίσω από το επιλογέα ταχυτήτων και μια κρυφή ή πιο βαθιά θήκη στην κεντρική κονσόλα. Ο πίνακας οργάνων, από την άλλη, δίνει μία high-tech νότα, το στροφόμετρο (δεξιά) -η βελόνα του οποίου ανεβαίνει αντίθετα με τους δείκτες του ρολογιού- είναι κάτι το διαφορετικό και ευχάριστο, ενώ ως κερασάκι στην τούρτα έρχεται το μικρό σε διάμετρο τιμόνι. Τέλος, η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή στο εσωτερικό αγγίζουν το άριστο, κάτι που προσθέτει επιπλέον πόντους στη συνολική εικόνα του γαλλικού μικρομεσαίου.

Στο δρόμο: Με γαλλική ανατροφή
Η οδική συμπεριφορά του Peugeot 308 1,2 PureTech και η λειτουργία της ανάρτησης η οποία απορροφά υπερ-αποτελεσματικά τις ανωμαλίες -χωρίς όμως να είναι πλαδαρή, είναι το στοιχείο που σε κερδίζει αμέσως μόλις βρεθείς πίσω από το τιμόνι του γαλλικού μοντέλου. Πιο συγκεκριμένα, η ανάρτηση έχει το σύνηθες set-up της κατηγορίας (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά, ημιάκαμπτος άξονας πίσω), όμως είναι κουρδισμένη έτσι ώστε οι πίσω επιβάτες να μην παραπονιούνται όταν πέφτεις σε λακκούβες και εσύ να αισθάνεσαι σίγουρος όταν ανεβάσεις οδηγικούς ρυθμούς. Έτσι, το μπροστινό μέρος μπαίνει με σιγουριά στις κλειστές στροφές, ενώ το πίσω μέρος ακολουθεί, σύμφωνα δηλαδή με τα πρότυπα της… γαλλικής σχολής. Βέβαια, στην όλη θετική αίσθηση του μοντέλου συμβάλλει και το σύστημα διεύθυνσης, το οποίο έχει σωστό βάρος, είναι καλό σε πληροφόρηση, ενώ το μικρής διαμέτρου τιμόνι βολεύει τόσο σε γρήγορους ρυθμούς, όσο και κατά τους επιτόπιους ελιγμούς μέσα στην πόλη. Στον αυτοκινητόδρομο, από την άλλη, το 308 πατάει γερά και είναι ευθύβολο, ενώ οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι περιορισμένοι.

Η άποψή μας
Το νέο αυτόματο EAT8 κιβώτιο κολακεύει τόσο τον 1,2 PureTech κινητήρα με τον οποίο συνεργάζεται άριστα, όσο και το 308 στο σύνολό του, το οποίο αποτελεί μια από τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας.

Mercedes
test center