What is new
- 1,0 ΤCe με 90 άλογα
- Χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
- Καίει 6,5 λτ./100 χλμ.
- Από 19.130 ευρώ
Από τα… ιδρυτικά μέλη της κατηγορίας των κόμπακτ crossover, η πρώτη γενιά του Renault Captur κατάφερε να έχει best-seller ρόλο με 1,5 εκ. πωλήσεις από το 2013 μέχρι και το λανσάρισμα της τρέχουσας 2ης γενιάς. Αυτή σχεδιαστικά μπορεί να μην άλλαξε ριζικά, κατάφερε όμως να γίνει ένα πολύ πιο ολοκληρωμένο μοντέλο με περισσότερη τεχνολογία, αναβαθμισμένη ποιότητα, τονισμένη πρακτικότητα και μεγάλη γκάμα κινητήρων που περιλαμβάνει ακόμα και plug-in υβριδική έκδοση. Σε κάθε περίπτωση στη βάση της γκάμας υπήρχε ο 1,0 TCe με 100 άλογα και 5άρι χειροκίνητο. Με σκοπό ο κινητήρας αυτός να εναρμονιστεί πλήρως με τις τρέχουσες προδιαγραφές Euro 6D-Full, η γαλλική φίρμα προχώρησε σε μια… υπόβάθμιση της ιπποδύναμης με ταυτόχρονη όμως αναβάθμιση της ροπής και του κιβωτίου που έγινε 6τάχυτο. Στην μοντέρνα και κομψή σχεδίαση δεν έχει αλλάξει φυσικά τίποτα, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Captur προσφέρεται σε 11 χρώματα αμαξώματος, 4 χρώματα οροφής και 3 πακέτα εξατομίκευσης της εξωτερικής εμφάνισης, που προσφέρουν τη μοναδική στην κατηγορία, δυνατότητα των 90 δυνατών συνδυασμών, τη στιγμή που άλλοι 18 προσφέρονται για το εσωτερικό.
Έχει γίνει πιο ακριβό;
Με την πρώτη ματιά ναι. Το Captur 1,0 ΤCe με τα 91 άλογα και το 6τάχυτο κιβώτιο δεν είναι διαθέσιμο από τη βασική έκδοση Authentic (η έκδοση των 100 ίππων υπάρχει από 16.830 ευρώ με περιορισμένη διαθεσιμότητα για την οποία θα πρέπει να επικοινωνήσετε με το Εξουσιοδοτημένο Δίκτυο Διανομέων), αλλά από την πιο πλούσια Εxpression. Έτσι η τιμή «από» ορίζεται στα 19.130 ευρώ (+1.450 ευρώ σε σχέση με την αντίστοιχη έκδοση εξοπλισμού και με τον TCe 100 PS Euro6 D-TEMP κινητήρα). Υπάρχει πάντως αναβαθμισμένος εξοπλισμός ασφάλειας με στάνταρ σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, καθώς και πλήρης εξοπλισμός άνεσης με οθόνη αφής 7 ιντσών.
Εντάξει η γνώμη μου είναι πως έχει ξεφύγει με τις τιμές η Renault Captur!!!! Ελεος, μοντέλο του '19 και του '20 κειμενόταν στα 14,700 περίπου, από τα οποία πλέον δεν είναι και εύκολα διαθέσιμα. Τώρα και με την πανδημία και με την παγκόσμια κρίση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ξεφύγει εντελώς!!! Με 19,000 + που πλέον κειμένεται η τιμή του, κάποιος που έχει την οικονομική δυνατότητα και δώσει 1000 με 2000 επιπλέον, παίρνει πολύ δυνατότερο και καλύτερο αυτοκίνητο !!
Με μία λέξη, ξεφτύλα... πάντα ήμουν renault-φιλος αλλά δυστυχώς αυτό είναι απογοήτευση. Στο παλιό captur είχαν κάνει ακριβώς το ίδιο πράγμα! Στην αρχή έφερναν δυνατούς κινητήρες, μετά τους σταμάτησαν και έφερναν μόνο το ΨΟΦΙΟ (το έχω κάνει test drive) χιλιάρι. ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ της ζωής του μοντέλλου, όταν είχαμε ήδη δει πόσο πιο ωραίο θα ήταν το νέο, έφεραν πάλι τη βενζίνη 1.3 με 110 ή 130 άλογα. Χαίρω πολύ... Θα κάνουν το ίδιο και εδώ? επίσης το scenic που για MPV είναι έτη φωτός μπροστά και κυκλοφορεί στην Ευρώπη από το 2016, το έφεραν μόλις στο 2ο εξάμηνο του 2020 στην πλούσια έκδοση που βγαίνει στα 30+ χιλιάρικα. Για να καταλάβω, ο Θεοχαράκης θέλει να κάνει χαρακίρι ή απλά βολεύεται που πουλάει πολλά Nissan και γι αυτό δε θέλει να ρισκάρει να έχει μεγάλη γκάμα renault?
Αντε και εις κατώτερα! Με ακόμη λιγότερα άλογα και ψηλότερη τιμή! Εντάξει έβαλαν 6άρι και μείωσαν τις στροφες μέγιστης ροπής στις 2100 (σιγά τα ωά για τούρμπο κινητήρα). Αν την πήγαιναν κάτω από τις 1700 στροφές, θα είχε διαφορά. Ετσι όπως τιμολόγησαν το χιλιάρι, φαντάζομαι πως θα τιμολογηθεί αντίστοιχα προς τα πάνω και ο 1.3 TCE όταν γίνει πάλι διαθέσιμος ως light hybrid. Τότε όμως θα μπει στα χωράφια των C SUV. Ενα όμορφο αυτοκίνητο έβγαλαν, και τώρα αρμέγουν την αγελάδα.
Άντε βρε του χρόνου 80 και σε λίγο ας καβαλάμε αληθινά άλογα
Στο θέμα του κινητήρα, θα διαφωνήσω με τους συνσχολιαστές. Το ζητούμενο είναι καλύτερα νούμερα εν κινήσει, κάτι που μόνο η ροπή και η απόδοσή της δίνει. Σε αυτό τα καταφέρανε μια χαρά από 1 μόλις λίτρο. Άσε που με ελάχιστο κόστος, προγράμματα υπάρχουνε που κάνουν θαύματα σε κινητήρες τούρμπο, αν ζητάς το κάτι παραπάνω. Στην τελική, το 0-100 είναι άχρηστο σε καθημερινές συνθήκες. Η ένσταση μου και η συμφωνία με τους υπόλοιπους είναι ότι στο ταμείο ουσιαστικά προσφέρουν ένα... καλύτερο τάμπλετ σε σημαντικά υψηλότερη τιμή. Επιταγές μάρκετινκ; Πραγματικά οι καταναλωτές προτιμούν multimedia και digital περιβάλλον πλέον; Μήπως γέρασα και δε τον συνειδητοποίησα ακόμη; Κρίμα γιατί το λοιπό σύνολο είναι αξιολογότατο: εσωτερικοί χώροι, ορατότητα, εργονομία, μεγάλος και πρακτικός χώρος αποσκευών.