Το Suzuki Swift παρόλο που ανήκει στην κατηγορία των μικρών, διαφέρει πολύ από την υπόλοιπη κλάση του.

Τα νούμερα της ισχύος και της ροπής μπορεί να μην προϊδεάζουν για εντυπωσιακές επιδόσεις, ωστόσο στην πράξη τα καταφέρνει αρκετά καλύτερα, λόγω και του χαμηλού βάρους του.

Παρά την αστική φύση του, η νέα ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη πλατφόρμα «HEARTEC», έχει χαρίσει στο ιαπωνικό μοντέλο αρκετά σπορτίφ οδηγικά χαρακτηριστικά.

Για πρώτη φορά στην κατηγορία είδαμε την εισαγωγή ενός ήπιου υβριδικού συστήματος, βοηθώντας έτσι στη μείωση της κατανάλωσης.

Η καμπίνα του Swift διαθέτει ευχάριστο διάκοσμο με αποκλειστική χρήση σκληρών πλαστικών μέτριας ποιότητας και φινιρίσματος.

Δοκιμή: Suzuki Swift 1,2 Dualjet & 1,2 + Hybrid 90 PS

28.927 Επισκέψεις στο άρθρο (1/9/2018)

Το εναλλακτικό μικρό: Το Suzuki Swift λαμβάνει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, μαζί με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,2 λτ., φέρνοντας έτσι ένα νέο στοιχειό στην κατηγορία των μικρών μοντέλων. Διαβάστε λοιπόν τη δοκιμή με και χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα.

Το Suzuki Swift παρόλο που ανήκει στην κατηγορία των μικρών μοντέλων, εντούτοις διαφέρει πολύ από την υπόλοιπη κλάση του. Αρχικά τα 3.840 χλστ. μήκους το κατατάσσουν στο κάτω άκρο της γκάμας, με διαστάσεις που αγγίζουν αυτές τις μίνι κατηγορίας. 

Επιπλέον για πρώτη φορά στην κατηγορία είδαμε την εισαγωγή ενός ήπιου υβριδικού συστήματος, βοηθώντας έτσι στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. 

Από 11.830 και 15.230 ευρώ
Η βασική έκδοση του Swift χωρίς το υβριδικό σύστημα είναι διαθέσιμη από το πρώτο εξοπλιστικό επίπεδο GL με τιμή από 11.830 ευρώ, το οποίο διαθέτει όλα τα απαραίτητα στοιχεία άνεσης και ασφάλειας.  

Από την άλλη το υβριδικό σύστημα είναι διαθέσιμο μόνο στο κορυφαίο επίπεδο GLX, το οποίο διαθέτει έναν υπερπλήρη εξοπλισμό, στον οποίο συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, adaptive cruise control και οθόνη αφής 7 ιντσών, με την τιμή του να ορίζεται από 15.230 ευρώ.  

Κινητήρας-κιβώτιο: Με έμφαση στην οικονομία
Ο 1.242 κ.εκ. κινητήρας του Swift είναι εστιασμένος προς την οικονομία, κάτι μάλιστα που το πετυχαίνει εξίσου καλά και με, αλλά και χωρίς το ήπιο υβριδικό σύστημα. Η ιαπωνική φίρμα ανακοινώνει κατανάλωση 4,6 και 4,0 λτ./100 χλμ. με την πραγματικότητα να μην έχει τόσο μεγάλη απόκλιση (υπολογίστε περίπου 1-1,5 λτ. παραπάνω). 

Τα νούμερα της ισχύος (90 ίπποι) και της ροπής (120 Nm) μπορεί να μην προϊδεάζουν για εντυπωσιακές επιδόσεις, ωστόσο στην πράξη τα καταφέρνει αρκετά καλύτερα, εκμεταλλευόμενο και το χαμηλό βάρος του αμαξώματος. 

Εσωτερικό-χώροι: Νεανικό, λιτό και για τέσσερεις
Η καμπίνα του ιαπωνικού μικρού διαθέτει ευχάριστο διάκοσμο, ωστόσο η αποκλειστική χρήση σκληρών πλαστικών μέτριας ποιότητας και φινιρίσματος, μετριάζουν τις αρχικές εντυπώσεις. Από την άλλη βέβαια, η συναρμογή είναι αρκετά προσεγμένη, η εργονομία του βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, ενώ υπάρχουν και αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα. 

Από πλευράς χώρων, το περιβάλλον για τέσσερις επιβάτες είναι άνετο, με τον αέρα για τα κεφάλια των επιβατών να είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία, ενώ ο χώρος αποσκευών περιορίζεται στο νούμερο των 265 λτ..

Στο δρόμο: Ευέλικτο και σπορτίφ
Παρά την αστική φύση του νέου Swift (3,1 στροφές του τιμονιού, κύκλος στροφής 9,6 μ. και καλή περιμετρική ορατότητα), η νέα ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη πλατφόρμα «HEARTEC», έχει χαρίσει στο ιαπωνικό μοντέλο αρκετά σπορτίφ οδηγικά χαρακτηριστικά, τα οποία θα ήταν πολύ καλύτερα, εφόσον το τιμόνι έδινε καλύτερη αίσθηση στον οδηγό. Από εκεί και πέρα, η προσπέλαση των ανωμαλιών, θα γίνει αντιληπτή, ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν θα κουράσει τους επιβαίνοντες. 

Η άποψή μας
+ Κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, χώροι επιβατών, εργονομία
- Εκτεταμένη χρήση πλαστικού στην καμπίνα, ηχομόνωση καμπίνας, αίσθηση τιμονιού, χώρος αποσκευών


Ο 1.200άρης ατμοσφαιρικός κινητήρας δένει απόλυτα με την αστική φύση του Suzuki Swift, όντας οικονομικός και αποτελεσματικός στις ενδοαστικές μετακινήσεις. Η έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύστημα, προσφέρει μια έξτρα οικονομία, ωστόσο η τιμή αγοράς του είναι λίγο «αλμυρή». 

Mercedes
test center