Κινητήρες-επιδόσεις, αυτονομία & φόρτιση
3 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Κινητήρες-επιδόσεις, αυτονομία & φόρτιση

78.376 Επισκέψεις στο άρθρο (3/6/2021)

Κινητήρες-Επιδόσεις: 450 ίπποι για την «απογείωση»…

Η φόρτιση από οικιακή πρίζα προσφέρει κατά μέσο όρο 19 χλμ./ώρα, ενώ η απόδοση του supercharger της Tesla μπορεί να δώσει έως και 923 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση αυτό εξαρτάται από την πληρότητα της μπαταρίας τη συγκεκριμένη στιγμή.

Η φόρτιση από οικιακή πρίζα προσφέρει κατά μέσο όρο 19 χλμ./ώρα, ενώ η απόδοση του supercharger της Tesla μπορεί να δώσει έως και 923 χλμ./ώρα. Σε κάθε περίπτωση αυτό εξαρτάται από την πληρότητα της μπαταρίας τη συγκεκριμένη στιγμή.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Για την κίνηση του Model 3 Long Range αναλαμβάνουν οι 2 ηλεκτροκινητήρες που διαθέτει, με τον έναν να είναι τοποθετημένος εμπρός και τον άλλον πίσω μεταφέροντας αμφότεροι την κίνηση στους εκάστοτε τροχούς. Η συνολική απόδοση ανέρχεται στους 450 ίππους που χαρίζουν εντυπωσιακές επιδόσεις στο βάρους 1.884 κιλών αυτοκίνητο (1.919 με οδηγό). Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 4,8 δλ. όμως ακόμα πιο πειστικές είναι οι ρεπρίζ του με 2,3 και 2,9 δλ. αντίστοιχα για το 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα σύμφωνα με τις μετρήσεις μας. Στην πράξη αυτό μεταφράζεται σε μια συνεχή, εντυπωσιακή επιτάχυνση και ασύλληπτη «κλοτσιά» σε κάθε πίεση του πεντάλ, ενώ αντίθετα με τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτή η αίσθηση δεν φθίνει σύντομα αφού η τελική του ανέρχεται στα 233 χλμ./ώρα. Ουσιαστικά διαθέτει 2 λειτουργίες απόδοσης (την Chill και τη Standard), με τη δεύτερη να είναι υπεύθυνη για τα παραπάνω, ενώ από εκεί και πέρα ο οδηγός δεν έχει να κάνει κάτι άλλο εκτός από το να απολαμβάνει την κορυφαία απόκριση και την απόκοσμη αίσθηση που δημιουργεί η ησυχία που επικρατεί στην όλη διαδικασία.

Aυτονομία-Κατανάλωση: Με 370+ πραγματικά χιλιόμετρα
Όσον αφορά στην αυτονομία του Model 3 και εδώ τα πράγματα είναι λίγο συγκεχυμένα διότι η Tesla δεν προσφέρει εύκολη πρόσβαση στα τεχνικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων της. Η Dual Motor ή Long Range έκδοση ωστόσο διαθέτει μπαταρίες χωρητικότητας 75 kWh και προσφέρει αυτονομία στον κύκλο WLTP για έως 580 χιλιόμετρα ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμη και έκδοση με νέα μπαταρία και αυτονομία που θα φτάνει στα 614 χιλιόμετρα. Παράλληλα λίγο αργότερα χρονικά, οι τωρινές εκδόσεις θα δεχτούν κι αυτές αναβάθμιση με συνέπεια την αύξηση της αυτονομίας τους. Εμείς στην σύντομη επαφή που είχαμε μαζί του καταφέραμε να διανύσουμε από το 98% της μπαταρίας του 370 χιλιόμετρα κυρίως σε εκτός πόλης διαδρομές, χρησιμοποιώντας τη λειτουργία ανάκτησης ενέργειας one pedal (από το μενού στην οθόνη φυσικά) που ουσιαστικά προσφέρει τα μέγιστα σε ανάκτηση χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να πατάει φρένο. Και μπορεί στο πρώτο κομμάτι να μην εντυπωσιάζει με τα χιλιόμετρα που παίρνεις πίσω κατά την επιβράδυνση, στο δεύτερο όμως μετά από συνήθεια δεν θα χρειαστεί να φρενάρεις με τον παραδοσιακό τρόπο, αποφεύγοντας και την επαφή σου με το κακό σε αίσθηση πεντάλ του φρένου. Πρακτικά πάντως και 400 χιλιόμετρα πραγματικής αυτονομίας είναι πιθανά σε μεικτό κύκλο με ελάχιστη προσπάθεια. H κατανάλωσή του τώρα, στην πράξη κυμαίνεται από τα 15,5 έως τα 18,5 kW που είναι εξαιρετικά χαμηλή τιμή αναλογικά με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. 

Φόρτιση: Να δεις τι «σουκο» για μετά…
Το Tesla Model 3 φορτίζει με όλους τους διαθέσιμους -για την ώρα- τρόπους. Αρχικά η λύση ανάγκης σε οικιακή πρίζα «σούκο» μπορεί να του δώσει σε ένα 8ωρο περίπου 150 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ μετά το 80% της πλήρωσης απαιτείται πολλή ώρα για ελάχιστη φόρτιση. Μέσω wallbox η διαδικασία γίνεται πιο αποδοτική, αφού χρειάζεται 7 με 8 ώρες για μια πλήρη φόρτιση, ενώ ακόμα καλύτερα είναι τα πράγματα στους 6 superchargers της εταιρείας που βρίσκονται στο «Golden Ηall» στο Μαρούσι και σύντομα θα επεκταθούν και σε άλλα μέρη της χώρας μας (Πάτρα, Λαμία, Θεσσαλονίκη). Αυτοί έχουν ισχύ 150 kWh και μπορούν να με 15 λεπτά φόρτισης να προσφέρουν 275 χιλιόμετρα αυτονομίας, ενώ μια πλήρης φόρτιση από άδειο δεν ξεπερνάει την 1 ώρα. Και έχει και καλύτερα. 1ον πως αν βάλεις στο GPS την επιλογή για έναν από αυτούς τους φορτιστές, τότε το αυτοκίνητο προετοιμάζει την κατάσταση και τη θερμοκρασία των μπαταριών του για να δεχθεί την «επιθετική» αρχική φόρτιση που προσφέρουν, 2ον πως πρόσβαση σε αυτούς έχουν μόνον αυτοκίνητα της Tesla (σ.σ. διατηρώντας το προνόμιο να φορτίζουν και σε όλους τους διαθέσιμους ταχυφορτιστές, κάτι που δεν ισχύει για όλα τα ηλεκτρικά) και 3ον πως για τους κατόχους Tesla, η φόρτιση στους Superchargers της εταιρείας γίνεται χωρίς πληρωμή προς το παρόν (ενώ ακόμα και όταν αλλάξει αυτό θα είναι με χαμηλότερη τιμή κιλοβατώρας), ενώ τέλος είναι διαθέσιμη σε καθεστώς 24/7. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
4green