O 1,5 TSI EVO κινητήρας των 130 ίππων βρίσκει μια χρυσή τομή ανάμεσα σε επιδόσεις βενζίνης και κατανάλωση σχετικά μικρού ντίζελ.

O 1,5 TSI EVO κινητήρας των 130 ίππων βρίσκει μια χρυσή τομή ανάμεσα σε επιδόσεις βενζίνης και κατανάλωση σχετικά μικρού ντίζελ.

Κινητήρας: Φουλ στην τεχνολογία

46.789 Επισκέψεις στο άρθρο (30/5/2018)

Mπορεί ο κυβισμός να είναι ίδιος ανάμεσα στις εκδόσεις Golf των 130 και 150 ίππων και αμφότερα να μοιράζονται και σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων όταν οι συνθήκες (από 1.400 έως 4.000 σ.α.λ. και έως 130 χλμ./ώρα) το επιτρέπουν. Ωστόσο, ο «μικρός» 1,5 ΤSI ίσως είναι πιο έξυπνος. Έχει τουλάχιστον πιο περίτεχνα εφόδια για να είμαστε ακριβείς. Διαθέτει λοιπόν τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας το οποίο αλλάζει την απόδοση της τουρμπίνας στον τρόπο με τον οποίο τροφοδοτεί τον κινητήρα. Αυτό είναι απαραίτητο, διότι ο κινητήρας υιοθετεί κύκλο λειτουργίας Μίλερ. Για να το πούμε απλά: οι βαλβίδες εισαγωγής κλείνουν πιο γρήγορα από ότι συνήθως, όσο το πιστόνι ακόμη κατεβαίνει. Αυτό απλώνει πιο καλά το μείγμα, ρίχνει τις θερμοκρασίες στον κύλινδρο και μειώνει τον κίνδυνο αυτανάφλεξης. Ειδικά η τελευταία βοήθεια, επιτρέπει κάτι πολύ βασικό: την αύξηση της σχέσης συμπίεσης, στο 12,5:1 εν προκειμένω, έναντι 10,5:1 που είναι στον 150άρη κινητήρα. 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Στην πράξη: ο οδηγός αντιλαμβάνεται έναν κινητήρα πλούσιο, με πολύ ευρύ φάσμα απόδοσης της ροπής. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μέγιστη τιμή (200 Nm) είναι μεν μικρότερη από ότι στην έκδοση των 150 ίππων αλλά είναι διαθέσιμη από 100 σ.α.λ. χαμηλότερα (1.400 αντί για 1.500) και διατηρείται έως 500 σ.α.λ. υψηλότερα (4.000 αντί για 3.500). Το δε πέρασμα στη δικύλινδρη λειτουργία σπάνια γίνεται αντιληπτό ακουστικά ή από πλευράς απόδοσης (υπάρχει βέβαια σχετική οπτική ενημέρωση). Η δύναμη λοιπόν είναι μπόλικη, αν και αυτό δε συνεπάγεται σπορ επιδόσεις, αφού το μοντέλο αυτό (το δείχνει και η υπογραφή BlueMotion) έχει πιο νηφάλιους στόχους. 

Το σαζμάν των έξι σχέσεων (υπάρχει και 7άρι DSG) είναι αρκετά μακρύ σε κλιμάκωση χωρίς ωστόσο να υπονομεύει τις επιδόσεις οι οποίες παραμένουν καλές αλλά και με σαφή απόσταση από το μεγάλο αδελφάκι του κινητήρα και ελαφρώς πιο κοντά προς τον επίσης πολύ καλό 1,0 TSI. Εύκολα καταλαβαίνει κανείς ότι στο ταξίδι το κιβώτιο αυτό είναι ιδανικό, αφού ρίχνει την κατανάλωση σε επίπεδα ντίζελ (4,6 λτ./100 χλμ.). Πολύ καλή πάντως και η μέση τιμή (6,4 λτ./100 χλμ.). 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Hyundai
NISSAN