Δοκιμή μεταχειρισμένου: Skoda Octavia diesel με 105 άλογα
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Δοκιμή μεταχειρισμένου: Skoda Octavia diesel με 105 άλογα

11.784 Επισκέψεις στο άρθρο (29/5/2022)

Η Skoda Octavia τρίτης γενιάς με τον 1.600άρη TDI των 105 ίππων προσέφερε τρία βασικά πράγματα σε κάθε οικογενειάρχη: άπλετους χώρους, μικρή για τα δεδομένα της κατηγορίας, κατανάλωση και στιβαρό πάτημα στον δρόμο.

Η Octavia ήταν το μοντέλο εκείνο μέσω του οποίου η μάρκα έδειξε στο πλατύ κοινό τη νέα της εποχή και τη στροφή της προς τα πιο ποιοτικά και πρακτικά αυτοκίνητα πόλης. Η τρίτη γενιά της Octavia τοποθετήθηκε ξεκάθαρα στην μεσαία οικογενειακή κατηγορία, λόγω της παρουσίασης της μικρότερης Rapid στα μικρομεσαία και θεωρείται σήμερα, ένα από τα πιο value for money σεντάν της αγοράς μεταχειρισμένου. Για πάμε να δούμε να δυνατά σημεία του μοντέλου αλλά και σε ποια σημεία αυτό «πονούσε», στην έκδοση με τον 1,6 λίτρων TDI με απόδοση 105 άλογα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Σχεδίαση: Άμεσα αναγνωρίσιμη ως Octavia

Η Octavia τρίτης γενιάς έχει 4,659 χιλιοστά μήκος και μεγάλο πλάτος, δύο πράγματα που την κάνουν αρκετά ογκώδη στο μάτι. Όταν παρουσιάστηκε, διακρινόταν για την κομψότητά της, ωστόσο με βάση τα σημερινά δεδομένα, μπορούμε να πούμε πως το μοντέλο «δείχνει» τα χρόνια του, αφού λείπουν από το αμάξωμα οι κοφτερές γωνίες.

Εσωτερικό: Με αφρώδη υλικά το ταμπλό και άπλετους χώρους

H καμπίνα της Octavia ακολουθεί απλές και λιτές γραμμές, με το περβάζι στο άνω τμήμα και τους μακρόστενους αεραγωγούς να είναι τα δύο πιο ξεχωριστά σχεδιαστικά γνωρίσματα του ταμπλό. Ο πίνακας οργάνων με τα μεγάλα αναλογικά όργανα και την κεντρική ψηφιακή οθόνη πληροφοριών είναι ευανάγνωστος ενώ η συνολική εργονομία  ακολουθεί τα πολύ καλά δεδομένα της Skoda, παρότι υπάρχουν κάποιοι διακόπτες μπροστά ακριβώς από τον επιλογέα ταχυτήτων, που κρύβονται από το οπτικό πεδίο του οδηγού. H Skoda έχει επενδύσει το εσωτερικό της Octavia με όσο το δυνατόν περισσότερα μαλακά στην αφή υλικά, τα οποία είναι αφρώδη και άκρως ποιοτικά. Τα πλαστικά αυτά ντύνουν ένα μεγάλο κομμάτι του ταμπλό μέχρι και στο κάτω μέρος της κονσόλας, ενώ συναντώνται και σε τμήματα του εσωτερικού των θυρών.
Στο κομμάτι των χώρων, στο πίσω κάθισμα τρεις ενήλικοι επιβάτες θα βρουν άνετα θέση, έχοντας στη διάθεσή τους αρκετό χώρο για τους ώμους και άπλετο χώρο για τα γόνατά τους. Στο κομμάτι του πορτ-μπαγκάζ, με 590 λίτρα ο διαθέσιμος όγκος θα ικανοποιήσει πλήρως τις οικογενειακές ανάγκες (568 λίτρα με ρεζέρβα ανάγκης), ενώ με αναδιπλωμένες τις πλάτες των καθισμάτων το νούμερο αυξάνεται στα 1.580 κιλά. Ιδιαίτερα πρακτικό είναι το άνοιγμα της 5ης πόρτας μαζί με το τζάμι, το οποίο δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς εύκολης τοποθέτησης ογκωδών αντικειμένων.

Κινητήρας: Oικονομικός, καλές ρεπρίζ αλλά δεν τραβάει χαμηλά

Ο κινητήρας συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων αραιής κλιμάκωσης, το οποίο φροντίζει ώστε να διατηρούνται χαμηλά οι στροφές του κινητήρα και να μην επηρεάζεται η κατανάλωση. Από την άλλη βέβαια, η αραιή αυτή κλιμάκωση του κιβωτίου έχει επίπτωση στο τράβηγμα του κινητήρα στο χαμηλό φάσμα των στροφών του, εκεί όπου η Octavia 1,6 TDI εμφανίζει μια αισθητή υστέρηση κατά το πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Στο μεσαίο και υψηλό φάσμα περιστροφής βέβαια τα δεδομένα αλλάζουν και η απόκριση είναι σαφώς καλύτερη, κάτι που εμφανίζεται και στο κομμάτι των ρεπρίζ. Για την οικονομία βέβαια του αυτοκινήτου ούτε λόγος να γίνεται, αφού με βάση τα εργοστασιακά νούμερα, η Octavia 1,6 TDI 105 PS απαιτεί μόνο 3,8 λτ. diesel ανά 100 χλμ.. Συνέχεια του άρθρου >>>
Toyota
moto