• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές
9 φωτογραφίες »

Η αρχιτεκτονική E-GMP, η οποία μπορεί να αναδιαμορφωθεί ώστε να ταιριάζει και σε μικρά, μικρομεσαία και μεσαία αυτοκίνητα και SUV.

E-GMP: Η νέα πλατφόρμα ηλεκτρικών της Hyundai

1.650 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 2/12/2020

Τη νέα του αρθρωτή πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποκάλυψε επίσημα ο Όμιλος Hyundai, δίνοντας στη δημοσιότητα τα χαρακτηριστικά που θα συνοδεύουν την αρχιτεκτονική που έλαβε την ονομασία E-GMP. 500 χιλιόμετρα αυτονομία και έως 600 ίππους υπόσχεται η μάρκα.

ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ: Βρες ΕΔΩ τιμές, νέα μοντέλα, κόστος χρήσης & όλα όσα πρέπει να ξέρεις


Μέχρι το 2025 ο Όμιλος Hyundai αναμένεται να προσφέρει 23 ξεχωριστά ηλεκτρικά οχήματα. Κάποια από αυτά θα είναι βασισμένα στη νέα πλατφόρμα E-GMP την οποία αποκάλυψε ο κορεατικός Όμιλος και φυσικά εκτός από τα αυτοκίνητα με το λογότυπο Hyundai αναμένεται να χρησιμοποιηθεί και από μοντέλα της Kia και της Genesis.
 
Η αρχιτεκτονική E-GMP, η οποία μπορεί να αναδιαμορφωθεί ώστε να ταιριάζει σε μικρά, μικρομεσαία και μεσαία μοντέλα και SUV θα προσφέρει αυτονομία κίνησης έως και 500 χιλιόμετρα, επιτρέποντας επίσης στα ηλεκτρικά οχήματα να φτάνουν από στάση τα 100 χλμ./ώρα σε περίπου 3,5 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα τα 260 χλμ./ώρα. Η συνολική χωρητικότητα της μπαταρίας δεν είναι επιβεβαιωμένη, αλλά η Hyundai υποσχέθηκε ισχύ έως και 600 ίππους.    
 
Βοήθεια της πλατφόρμας E-GMP να επιτύχει τους φαινομενικά διαφορετικούς στόχους απόδοσης για το πλήθος οχημάτων που θα στηρίξει, θα είναι ένα αρθρωτό σύστημα μπαταρίας, με μεμονωμένα κελιά να τοποθετούνται στη βάση της πλατφόρμας, το οποίο μπορεί να επεκταθεί για να φιλοξενήσει διαφορετικά μεγέθη οχημάτων αλλά και τύπους αμαξωμάτων. Το σύστημα μπαταρίας τροφοδοτεί ένα ηλεκτρικό μοτέρ που θα βρίσκεται τοποθετημένο στο πίσω μέρος, ενώ κάποια μοντέλα θα είναι εξοπλισμένα και με δεύτερο κινητήρα στον μπροστά άξονα για να επιτυγχάνεται τετρακίνηση.
 
Δεδομένου ότι δεν υπάρχει άξονας μετάδοσης κίνησης η πλατφόρμα αφήνει χώρο για ένα επίπεδο εσωτερικό δάπεδο, βελτιώνοντας το χώρο για τα πόδια των επιβατών και την ευελιξία των καθισμάτων για διάφορες χρήσεις. Αναφορικά με τη φόρτιση, η E-GMP υποστηρίζει φόρτιση 240, 400 και 800 βολτ. Στην πρώτη επιλογή η ισχύς πάει κατευθείαν στην μπαταρία, ενώ στις άλλες δύο περνάει πρώτα από τον μετατροπέα. Στη γρήγορη φόρτιση η Hyundai λέει πως το 80% της μπαταρίας θα γεμίζει σε 18 λεπτά.
 
Η πλατφόρμα E-GMP θα εμφανιστεί για πρώτη φορά το 2021 μέσω του Hyundai Ioniq 5, αλλά όπως προαναφέραμε αμέσως μετά αναμένεται να τη δούμε και σε μοντέλα της Kia αλλά και της Genesis. Μάλιστα η E-GMP θα είναι η πλατφόρμα που θα βασίσει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της premium μάρκας.