Οι μέσες εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το 2018.

ΕΕ σε εταιρείες: «Μειώστε τους ρύπους»

1.653 Επισκέψεις στο άρθρο (4/6/2020)

Το «δάχτυλο» στις αυτοκινητοβιομηχανίες κούνησε η Ευρωπαϊκή Ένωση, προειδοποιώντας πως πρέπει να κάνουν πολλά περισσότερα για να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν οριστεί για τη μείωση των ρύπων του διοξειδίου του άνθρακα.

Όπως αποκαλύπτουν διεθνή μέσα ενημέρωσης αιτία για αυτή την κίνηση από την πλευρά της Ε.Ε. στάθηκαν τα αποτελέσματα μίας νέας έρευνας που δείχνει ότι η ρύπανση από διοξείδιο του άνθρακα που προέρχεται από τα αυτοκίνητα, έχει αυξηθεί.
 
Συγκεκριμένα οι μέσες εκπομπές CO2 των νέων αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί στην ΕΕ και το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το 2018, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η αρμόδια περιβαλλοντική υπηρεσία. Οι εκπομπές CO2 το 2018 αυξήθηκαν στα 120,8 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο, αριθμός αυξημένος κατά 2 γραμμάρια από το προηγούμενο έτος.
 
Αυτό σημαίνει πως οι κατασκευάστριες εταιρείες αυτοκινήτων πρέπει να μειώσουν τους ρύπους των οχημάτων τους κατά 27% σε σχέση με τα επίπεδα του 2018 για να επιτύχουν τους αυστηρότερους στόχους που έχει θεσπίσει η ΕΕ και να αποφύγουν ενδεχόμενα πρόστιμα. Θυμίζουμε πως για το 2020 η ΕΕ στοχεύει το όριο των εκπομπών CO2 από τα νέα αυτοκίνητα στα 95γραμ./χλμ.
 
«Οι κατασκευαστές θα πρέπει να βελτιώσουν την απόδοση καυσίμου του στόλου τους και να επιταχύνουν την ανάπτυξη οχημάτων με μηδενικές και χαμηλές εκπομπές ρύπων», δήλωσε την Τετάρτη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα.
 
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ, το 2018, το 60% των καινούργιων αυτοκινήτων ήταν βενζίνη, ενώ τα ντίζελ αντιστοιχούσαν στο 36%. Οι εκπομπές επηρεάστηκαν επίσης από την αλλαγή τις προτιμήσεις των καταναλωτών, με τους αγοραστές να κλίνουν προς τα μεγαλύτερα και βαρύτερα βενζινοκίνητα SUV. Το μερίδιο αγοράς τους αυξήθηκε στο 35% το 2018 από 29%.
 
Τέλος να σημειώσουμε πως οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων αυξήθηκαν το 2018, αλλά αντιπροσώπευαν μόνο το 2% περίπου των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων, σε σύγκριση με το 1,5% του 2017. Η μείωση των εκπομπών από τις μεταφορές είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ΕΕ, η οποία στοχεύει να μηδενίσει το CO2 έως το 2050.

Toyota
moto