Top 5 λόγοι που τα αυτοκίνητα δεν είναι τόσο ενδιαφέροντα στην οδήγηση όσο παλιά. Με πόσους από αυτούς συμφωνείτε;
Πόσο ενδιαφέρον έχει η οδήγηση σήμερα; Μήπως φταίνε και τα αυτοκίνητα σήμερα που την κάνουν βαρετή; Και τελικά γιατί ενώ τα αυτοκίνητα είναι σήμερα τόσο καλύτερα σε σχέση με το παρελθόν, δεν έχει και τόσο ενδιαφέρον να τα οδηγούμε;
#5 Παθητική ασφάλεια, εξοπλισμός και μέγεθος = βάρος
Θέλουμε τα αυτοκίνητα να μας σώζουν στις συγκρούσεις. Τα θέλουμε πιο πλούσια εξοπλισμένα από Rolls Royce μόλις της περασμένης δεκαετίας. Και θέλουμε και όσο πιο πολύ αυτοκίνητο ανά ευρώ που δίνουμε. Και οι κατασκευαστές μας τα δίνουν όλα αυτά. Όμως αυτό έχει άμεσο αντίκτυπο στο βάρος. Ένα μικρομεσαίο σήμερα είναι πάνω από 1500 κιλά, ενώ πριν είκοσι χρόνια ήταν κάτω από χίλια. Αυτή η αύξηση 50% σημαίνει νωθρή και αδιάφορη συμπεριφορά στο δρόμο.
#4 Ρύποι = πνιγμένα μοτέρ
Πως γίνεται να έχεις 200 άλογα σήμερα, αλλά τα 115 του 1980 να είχαν περισσότερο πάθος, πλάκα, συγκίνηση; Γίνεται, γιατί απλά σήμερα τα μοτέρ ρυθμίζονται ώστε να μην παράγουν ρύπους βλαβερούς για την υγεία και το περιβάλλον. Έτσι, για παράδειγμα, σε κάθε αλλαγή ταχύτητας τα μοτέρ πνίγονται για να μην ρυπαίνουν, ενώ παλιά “έδιναν” αμέσως. Έτσι χάνεται το νεύρο και η προθυμία. Ειδικά σε συνδυασμό με το επόμενο.
#3 Τούρμπο μοτέρ = χειρότερη απόκριση γκαζιού
Δεν είναι μόνο το πόση δύναμη και ροπή έχουν τα αυτοκίνητα σήμερα, και έχουν πολύ. Είναι πως την περνούν στο δρόμο και πόσο κάνουν τον οδηγό να συμμετέχει στη διαδικασία. Το τούρμπο δυστυχώς, παρότι περιόρισε την υστέρησή του, έχει εξαφανίσει τελείως τη ρυθμισιμότητα του γκαζιού, κάνοντας το δεξί πεντάλ έναν διακόπτη on/off χωρίς ενδιάμεση θέση. Επίσης έχει πνίξει την ελεύθερη εισαγωγή που παρήγαγε έναν πορωτικό ήχο σε κάθε βαθύ πάτημα του γκαζιού. Τώρα γουστάρουμε με τη σκάστρα, όχι όταν πατάμε, αλλά όταν αφήνουμε το γκάζι. Ειρωνεία;
#2 Υβριδικά, ESP και αυτόματα κιβώτια = λιγότερη εμπλοκή
Σαφώς η οικονομία, η ασφάλεια και η άνεση είναι απολύτως θεμιτά. Όμως τα υβριδικά συστήματα, ελαφρά ή πλήρη, αφαιρούν σίγουρα από την εμπειρία, προσθέτουν βάρος απομακρύνουν από τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Ειδικά τα συστήματα ESP που δεν απενεργοποιούνται ούτε όταν τα αυτοκίνητα είναι σε πίστα, κάνουν μεγάλη ζημιά στην οδήγηση. Και μετά είναι τα αυτόματα. Τα «αφτιά» για αλλαγή ταχύτητας ήταν για τους οδηγούς F1. Για όλους τους άλλους το να παίζεις με τον λεβιέ, ανέβαζε-κατέβαζε δεν συγκρίνεται σε αίσθηση. Κι ας είναι πιο αργά, έχει περισσότερη πλάκα.
#1 Λάστιχα και αναρτήσεις = καλύτερο κράτημα
Εντάξει, η τεχνολογία των ελαστικών είναι πλέον σε άλλο επίπεδο, με τα λάστιχα να κολλάνε ακόμη και στις ελληνικές σαπουνάδες που ονομάζουμε δρόμους. Την ίδια στιγμή όλες οι όμορφες αναρτήσεις, κυρίως του πίσω άξονα, με τους γαλλικούς υστερούντες βραχίονες, και άλλα τέτοια, έχουν γίνει είτε πολλαπλοί σύνδεσμοι, είτε ημιάκαμπτοι. Τα αυτοκίνητα στρίβουν σαν τραίνα, και καλά κάνουν, όμως δεν μπορούν ποτέ να κάνουν κάτι άλλο. Σαφώς αυτό σημαίνει ασφάλεια, αλλά δεν είναι το ίδιο να μπορείς, όταν επιτρέπεται, να κάνεις και κάτι άλλο, να γλιστρήσεις, να μαζέψεις, να οδηγήσεις.
Εσείς τι λέτε; Είναι τα αυτοκίνητα σήμερα λιγότερο ενδιαφέροντα απΆότι στο παρελθόν; Και τι φταίει; Το ότι είναι καλύτερα, ασφαλέστερα και οικονομικότερα δεν το συζητάμε, το θέμα είναι αν σας λείπει το ενδιαφέρον την οδήγηση. Τι λέτε;
Δυστυχώς είναι αλήθεια οτι τα περισσότερα είναι αδιάφορα στην οδήγηση ειδικά κάτι αυτόματα, υβριδικά κτλ. Ευτυχώς όμως ακόμα υπάρχουν μάρκες όπως η Ford η alfa romeo η BMW που κρατάνε γερά το θέμα οδηγοκεντικοτιητας! Οπότε νομίζω είναι θέμα το τι θέλει κάποιος απο ενα αμάξι! Εγώ πάντως δεν αλλάζω με τίποτα την οδηγική ευχαρίστηση!
Έχετε δίκιο σε αυτά που γράφεται ως autotriti πράγματι είναι τα καινουρια ασφαλέστερα αλλά δεν προσφέρουν την ανόθευτη χαρά της οδήγησης που προσφέρουν τα παλιότερα άσε δε που είναι τα καινουρια και ποιο αναξιόπιστα. (Κυρίως του...γκρουπ).Ειλικρινά στις 8 από τις 10 φορές παίρνω το παλιό μου αυτοκίνητό από το καινούριο μου.Συμμετέχω Πολύ ποιο ενεργά στην οδηγηση από ότι στο νέο.Το νέο μόνο όταν είμαστε μέσα με την οικογένεια για κάποια μακρινή διαδρομή για θέμα ασφαλειας.
"Ξενερωτα" δεν τα λες. Μπορεί καποια να ειναι παραφορτωμενα με εξοπλισμό που σε βοηθαει ή ειναι και περιττός , να ειναι βαρυτερα, αλλά συνολικά εχουν γινει πιο αξιόπιστα, ασφαλή , άνετα, πιο "καθαρα" και αυτό με ικανοποιεί. Επίσης αμβλύνθηκε ο εθνικος χαρακτήρας των αυτοκινητων, π.χ. τα γαλλικά τότε ήταν σίγουρα άνετα και τα γερμανικά ήταν πιο ποιοτικά απο άλλα, τα ιταλικά πιο όμορφα ή γρηγορα.
Δυστυχώς είναι αλήθεια οτι τα περισσότερα είναι αδιάφορα στην οδήγηση ειδικά κάτι αυτόματα, υβριδικά κτλ. Ευτυχώς όμως ακόμα υπάρχουν μάρκες όπως η Ford η alfa romeo η BMW που κρατάνε γερά το θέμα οδηγοκεντικοτιητας! Οπότε νομίζω είναι θέμα το τι θέλει κάποιος απο ενα αμάξι! Εγώ πάντως δεν αλλάζω με τίποτα την οδηγική ευχαρίστηση!
Έχετε δίκιο σε αυτά που γράφεται ως autotriti πράγματι είναι τα καινουρια ασφαλέστερα αλλά δεν προσφέρουν την ανόθευτη χαρά της οδήγησης που προσφέρουν τα παλιότερα άσε δε που είναι τα καινουρια και ποιο αναξιόπιστα. (Κυρίως του...γκρουπ).Ειλικρινά στις 8 από τις 10 φορές παίρνω το παλιό μου αυτοκίνητό από το καινούριο μου.Συμμετέχω Πολύ ποιο ενεργά στην οδηγηση από ότι στο νέο.Το νέο μόνο όταν είμαστε μέσα με την οικογένεια για κάποια μακρινή διαδρομή για θέμα ασφαλειας.
Οτι να ναι.ακυρο τελειως
"Ξενερωτα" δεν τα λες. Μπορεί καποια να ειναι παραφορτωμενα με εξοπλισμό που σε βοηθαει ή ειναι και περιττός , να ειναι βαρυτερα, αλλά συνολικά εχουν γινει πιο αξιόπιστα, ασφαλή , άνετα, πιο "καθαρα" και αυτό με ικανοποιεί. Επίσης αμβλύνθηκε ο εθνικος χαρακτήρας των αυτοκινητων, π.χ. τα γαλλικά τότε ήταν σίγουρα άνετα και τα γερμανικά ήταν πιο ποιοτικά απο άλλα, τα ιταλικά πιο όμορφα ή γρηγορα.