Η βελτίωση των περιφερειακών μερών ενός αυτοκινήτου απαιτεί και επαναπρογραμματισμό του εγκεφάλου του.

Τι είναι το πρόγραμμα

47.880 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 4/2/2016

Κάθε αυτοκίνητο έχει εργοστασιακό set up εγκεφάλου, έτσι ώστε όλες οι παράμετροι να ελέγχονται και να ρυθμίζονται αυτόματα, ώστε να αποδίδει τα μέγιστα και να εξασφαλιστεί η σωστή καύση του. Αν εμείς έχουμε προχωρήσει στη βελτίωση των περιφερειακών του (π.χ. φίλτρο και εξάτμιση), ο εγκέφαλος δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την αύξηση του αέρα εισαγωγής, παρέχοντάς του και το ανάλογο καύσιμο, αφού ο λόγος αέρα-καυσίμου έχει αλλάξει. Έτσι, εκτός του ότι το αυτοκίνητο δε θα αποδίδει τα αναμενόμενα (μπορεί και να χάσει σε απόδοση), ενδέχεται να παρουσιάσει και πρόβλημα προανάφλεξης (φτωχό μείγμα). Χρειάζεται, δηλαδή, να αλλάξει το πρόγραμμα του κινητήρα.

Πόσα είδη βελτίωσης εγκεφάλου υπάρχουν;
Τα είδη βελτίωσης του εγκεφάλου είναι τρία και επιλέγονται ανάλογα με τα κριτήρια βελτίωσης που έχει θέσει ο κάτοχος του αυτοκινήτου.
Έτσι, εκείνοι που απλά θέλουν να βελτιώσουν την απόδοσή του με δεδομένο κάποιες περιφερειακές βελτιώσεις, θα χρειαστούν «τσιπάρισμα» (επαναπρογραμματισμός), το οποίο θ αλλάξει τις συντεταγμένες του προγράμματος.
Από κει και ύστερα, ανάλογα με τη βελτίωση και αν η ανάγκη μας είναι αρκετή αύξηση της ιπποδύναμης, τότε ένας παράλληλος εγκέφαλος ή κάποιο πρόγραμμα που θα τοποθετηθεί πάνω από το υπάρχον, είναι η λύση. 

 
  • Kostis

    Αδυνατώ να πιστέψω ότι ένα πρόγραμμα μπορεί να επιτύχει ταυτόχρονα αύξηση επιδόσεων και μείωση κατανάλωσης. Αν ήταν έτσι απλά θα το έκανε και ο κατασκευαστής (και θα διαφήμιζε καλύτερες επιδόσεις και μικρότερη κατανάλωση).

      17
  • Makis

    Και όμως έτσι είναι.. Έχω ένα golf 4 1800 turbo με 150 hp από την μάνα του.. Το έκανα 210 hp με πρόγραμμα.. Χαμηλά και μέσα στην πόλη καίει 30 %λιγότερο βενζίνη είδα διαφορά βέβαια στα γκάζια εννοείται ότι καίει πάρα πάνω!

      3