Η αυτονομία του το νέου Audi e-Tron ξεπερνά τα 320 χλμ.

Είναι αρκετή η πραγματική αυτονομία των ηλεκτρικών;

3.910 Επισκέψεις στο άρθρο (9/9/2019)

Οι κατασκευαστές λένε τα δικά τους, όμως είναι οι πραγματικές αυτονομίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αρκετές για να μην οδηγείς με την ψυχή στο στόμα;


Από όλους τους λόγους που τα ηλεκτρικά μοντέλα βρίσκουν αντίσταση στην αγορά, ο πρώτος είναι η αυτονομία. Από τη μία οι αγοραστές «καμένοι» από τις καταναλώσεις των συμβατικών που στα χαρτιά έκαιγαν αέρα και στην πράξη ήθελαν βυτιοφόρο δίπλα τους, είναι μάλλον δύσπιστοι.

Από την άλλη, η εμπειρία από ηλεκτροκινητήρες που έχουμε οι περισσότεροι είναι από κάτι ηλεκτρικά σκουπάκια μπαταρίας, που μετά από λίγη χρήση «πέθαιναν» και τρέχαμε να προλάβουμε να ρουφήξουν τα ψίχουλα πριν «ξεψυχήσουν» με τις τελευταίες στροφές του μοτέρ σε αργή κίνηση.

Οπότε το να φοβάσαι ότι από τη μία ο κατασκευαστής λέει 300 και έχεις πραγματικά 150, και από την άλλη τα τελευταία 50 να είναι σε αργές στροφές, είναι μάλλον λογικό. Δεν είναι όμως αλήθεια. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν και καλές πραγματικές αυτονομίες, αλλά και λειτουργούν μέχρι να αδειάσουν όπως και όταν ήταν φορτισμένα.

Οι μεγαλύτερες πραγματικές αυτονομίες έχουν μετρηθεί στα ηλεκτρικά Hyundai Kona και Kia e-Niro, που ξεπέρασαν τα 400 χιλιόμετρα πριν χρειαστούν φόρτιση. Από κοντά η Jaguar I-Pace, ενώ μια ανάσα πιο κάτω, στα 370 χλμ βρίσκονται τα διάφορα μοντέλα της Tesla με τη μεγάλη μπαταρία.

Πιο χαμηλά στα 320 χλμ. βρίσκεται το νέο Audi e-Tron ενώ η BMW i3 ξεπερνά τα 265 χλμ. αυτονομίας. Σε αυτή την κατηγορία βρίσκονται τα μικρότερα, από πλευράς μπαταρίας Kona αλλά και το Renault Zoe, μοντέλα με πιο αστικό προορισμό στη χρήση οπότε και οι κατασκευαστές πιστεύουν πως με μία φόρτιση οι περισσότεροι οδηγοί τους θα βγάζουν όλη την εβδομάδα πήγαινε-έλα σπίτι-δουλειά-σπίτι.

Εσάς όμως σας ικανοποιούν οι αυτονομίες αυτές; Σας βγάζουν από την ανησυχία ότι θα μείνετε στη μέση του δρόμου; Και τελικά αφού συγκρίνονται με την αυτονομία ενός συμβατικού, μήπως είναι ώρα να αφήσουμε την αυτονομία στην άκρη και να δούμε τι άλλο μας δημιουργεί πρόβλημα να τα αποδεχτούμε; Τι λέτε;

SPRING SEAT
NISSAN