Είτε το λατρεύεις είτε το μισείς, το VW Golf είναι ένα σύγχρονο ορόσημο της αυτοκίνησης.

Είστε έτοιμοι για έναν κόσμο χωρίς VW Golf;

19.308 Επισκέψεις στο άρθρο (16/11/2018)

Πως θα είναι ο κόσμος του αυτοκινήτου χωρίς συμβατικά αμάξια; Είστε έτοιμοι για μοντέλα με νέα ονόματα και φιλοσοφία;

Είτε το λατρεύεις είτε το μισείς, το VW Golf είναι ένα σύγχρονο ορόσημο της αυτοκίνησης. Είναι το στάνταρ απέναντι στο οποίο γίνονται συγκρίσεις. Είναι ο καλύτερος εκπρόσωπος του μέσου συμβατικού αυτοκινήτου. Πως θα είναι όμως ο κόσμος χωρίς συμβατικά αυτοκίνητα;

Το Golf δεν είναι απαραίτητα το καλύτερο αυτοκίνητο της κατηγορίας του, αν και έχει υπάρξει πολλές φορές η καλύτερη αγορά, η καλύτερη πρόταση, η καλύτερη λύση, ενώ άλλες φορές ήταν βαρετό, ίδιο, ακριβό, ή και αδιάφορο. Σε μία τόσο μακριά ιστορία, πάνω από 40 χρόνια πλέον, αυτό είναι αναμενόμενο για ένα μοντέλο. Όμως η πάγια σύγκριση όλου του ανταγωνισμού με το Golf είναι σίγουρα δείγμα ότι το μοντέλο αυτό αντικατοπτρίζει τι θεωρούμε ως αυτοκίνητο σήμερα.  

Μόνο που αυτή η εικόνα σύντομα θα αλλάξει. Αν η τάση διάφορων κατασκευαστών είναι δείγμα, τότε η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση θα γίνει με τελείως νέα κριτήρια, νέα αυτοκίνητα και νέα ονόματα. Η Nissan έχει το Leaf ήδη στην δεύτερη γενιά του, ενώ κάλλιστα θα μπορούσε να το λέει Pulsar, Almera ή ότι άλλο όνομα χρησιμοποιεί για τα μικρομεσαία της τα τελευταία χρόνια.

Στην ίδια λογική της ολικής αλλαγής θα μπει και η VW. Το μικρομεσαίο ηλεκτρικό της μοντέλο που ετοιμάζεται για το 2019 δεν θα είναι το Golf. Με τον κωδικό I.D. η VW θα λανσάρει την ηλεκτρική της γκάμα, ξεχωρίζοντάς την από τα συμβατικά και υβριδικά της μοντέλα. Όπως έκανε περίπου η BMW, όπως ετοιμάζεται να κάνει η Mercedes, και όπως, νωρίτερα έκανε η Toyota με το Prius και τα παράγωγά του, την εποχή που μόνο η Toyota έφτιαχνε υβριδικά.

Το νέο μικρομεσαίο I.D. θα έχει τις ίδιες διαστάσεις με το Golf και θα μοιράζεται και αρκετές σχεδιαστικές ιδέες, αν τουλάχιστον κρίνουμε από το πρωτότυπο που έδειξε η VW το φθινόπωρο. Σε πρώτη φάση θα λανσαριστεί ταυτόχρονα αλλά ξεχωριστά από το Golf, όμως καθώς προχωράμε στην ηλεκτροκίνηση, το I.D. θα συνεχίσει, ενώ το Golf θα μείνει πίσω.

Με τόσους κατασκευαστές να έχουν ήδη υποβαθμίσει τη σημασία του μικρομεσαίου τους συμβατικού στη γκάμα τους, όπως η Nissan που βασικά πουλάει το Qashqai, κι ας υπάρχει το Pulsar, ή την Citroen που με το φρεσκάρισμα του Cactus θα σταματήσει το C4, η αλλαγή «φρουράς» θα σημάνει και οριστικό αποχαιρετισμό σε μοντέλα που έγραψαν ιστορία. Όπως το Golf.

Εσείς είστε έτοιμοι για έναν κόσμο χωρίς VW Golf; Είστε έτοιμοι για μοντέλα με νέα ονόματα, φιλοσοφία, νέα χαρακτηριστικά και προτεραιότητες, πιστά σε νέες ιδέες και ιδανικά; Ή θεωρείτε πως καλύτερα θα ήταν η μετάβαση να είναι πιο σταδιακή, πιο ήπια, λιγότερο ριζική, και με τη διατήρηση των ίδιων μοντέλων; Τι λέτε;

Toyota
moto