Elk Test: To CUPRA Formentor στη δοκιμή αποφυγής κινδύνου
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Elk Test: To CUPRA Formentor στη δοκιμή αποφυγής κινδύνου

10.982 Επισκέψεις στο άρθρο (16/4/2023)

Το πιο hot CUPRA, το οικογενειακό SUV Formentor, ρίχνεται στη «μάχη του ταράνδου» από το Test Center του AutoΤρίτη. Πώς τα πήγε στην απαιτητική αυτή δοκιμή αποφυγής κινδύνου, που μόνο το Autotriti πραγματοποιεί στην Ελλάδα;

To CUPRA Formentor στη δοκιμασία του Elk Test

Το CUPRA Formentor, όπως είχαμε δει και στην δοκιμή του, μας είχε εντυπωσιάσει με την οδική του συμπεριφορά και τον δυναμικό τρόπο που έστριβε δίνοντας αίσθηση χάτσμπακ μοντέλου. Το μοναδικό μας παράπονο –αν μπορούμε να το πούμε έτσι- είναι ότι θα θέλαμε περισσότερα άλογα.

Όπως σε όλα τα μοντέλα λοιπόν που έρχονται στα γραφεία μας, έτσι και στο Formentor πραγματοποιήσαμε τη δοκιμή Elk test. Μάλιστα, ολοκληρώσαμε τη διαδικασία με την αρχική έκδοση με τον 1,5 TSI των 150 ίππων σε συνεργασία με το 7άρι DSG κιβώτιο.

72 & 73 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια

Η πρώτη προσπάθεια του Formentor έγινε στα 72 χλμ./ώρα, ταχύτητα που έχουν ως «κάτω όριο» τα μικρομεσαία SUV που έχουμε δοκιμάσει στο elk test. Το ισπανικό SUV λοιπόν ολοκλήρωσε τη διαδικασία με υπερβολική άνεση χωρίς καν να χρειαστεί να επέμβει το ESP. Ήταν σταθερό στην πορεία του και πατούσε με ακρίβεια στις γραμμές που είχαμε χαράξει με το ακριβέστατο τιμόνι.
Ανεβαίνοντας ένα χιλιόμετρο δεν είδαμε κάποια σημαντική διαφορά στην συμπεριφορά του Formentor, ωστόσο εδώ το ESP ενεργοποιήθηκε, πιο πολύ προληπτικά παρά παρεμβατικά, εμφανίζοντας το αμάξωμα μικρή κλίση και μια μικρή υποψία μεταφοράς βάρους.  

77 χλμ./ώρα: Ανεπιτυχής προσπάθεια

Η άνεση με την οποία πέρασε τα 73 χλμ./ώρα μας ώθησε να ανέβουμε αρκετά ψηλά και συγκεκριμένα στα 77 χλμ./ώρα. Σε αυτή την ταχύτητα, το Formentor δεν πέρασε με επιτυχία, καθώς στη δεύτερη αλλαγή πορείας η υπερστροφή ήταν έντονη, με την ουρά να γλιστράει και να πετυχαίνει τις κορίνες. Βέβαια ακόμα κα σε αυτήν την ταχύτητα, το μοντέλο της CUPRA δεν έγερνε, λόγω της σφιχτής ανάρτησης που διατηρούσε την επαφή με το έδαφος, ενώ η ουρά μαζεύεται γρήγορα από τον οδηγό, στοιχείο που δείχνει το σπορτίφ προσανατολισμό του.

74 χλμ./ώρα: Επιτυχής προσπάθεια

Η επόμενη προσπάθεια ήταν στα 75 χλμ./ώρα. Εδώ το Formentor ολοκλήρωσε την προσπάθεια χωρίς να ρίξει κάποια κορίνα, ωστόσο χρειάστηκε μια παραπάνω τιμονιά από τον οδηγό μπαίνοντας στον τρίτο διάδρομο, ώστε η ουρά να ευθυγραμμιστεί με την πορεία, πατώντας ελάχιστα και τη βάση της κορίνας. Συνεπώς θεωρήθηκε αποτυχημένη η προσπάθεια και επιχειρήσαμε στα 74 χλμ./ώρα. Αυτή ήταν και η τελική επίδοση του CUPRA Formentor, βγάζοντας σε όλες τις αλλαγές πορείας ένα ευχάριστο αίσθημα, χάρη στο σφιχτό set-up και το άμεσο τιμόνι. Εξίσου σημαντικό είναι πως το ESP έμπαινε τόσο- όσο, γι’ αυτό άλλωστε και η ταχύτητα εξόδου δεν ήταν σημαντικά μειωμένη από τα 74 χλμ./ώρα της εισόδου. 

Βαθμολογία & αίσθηση οδηγού-επιβαινόντων

Γενική αίσθηση οδηγού: Η συμπεριφορά του Formentor είναι σπορτίφ σε όλη τη διαδικασία, με την ανάρτηση να μην αφήνει φαινόμενα κλίσεων και το τιμόνι να έχει ακρίβεια και σβελτάδα. Η διακριτική παρέμβαση του ESP δίνει στον οδηγό περισσότερη συμμετοχή στα δρώμενα και στην τελική μας άρεσε που δεν μας μπλόκαρε. Σίγουρα με βάση το ταπεραμέντο του μοντέλου  περιμέναμε μεγαλύτερη επίδοση, κάτι που πιθανότατα θα πετύχαινε με ένα πιο παρεμβατικό ESP, το οποίο θα «ευνούχιζε» τον οδηγό. 
 
Γενική αίσθηση επιβαινόντων: Δεν νιώσαμε την παραμικρή αίσθηση ανασφάλειας, ούτε αναπηδήσεις από τον πίσω άξονα. Στη διαδικασία θα εξυπηρετούσε βέβαια να υπήρχαν πίσω χειρολαβές.

Βαθμολογία με άριστα το 10
- Ανάρτηση: 9+
- Τιμόνι: 8+
- Σύστημα ελέγχου ευστάθειας: 9
- Διάσταση Ελαστικών: 245/45 R18
- Τύπος ελαστικών: Pirelli P Zero


Η πρώτη προσπάθεια του Formentor έγινε στα 72 χλμ./ώρα, όπου το ισπανικό SUV ολοκλήρωσε τη διαδικασία με υπερβολική άνεση.

Η πρώτη προσπάθεια του Formentor έγινε στα 72 χλμ./ώρα, όπου το ισπανικό SUV ολοκλήρωσε τη διαδικασία με υπερβολική άνεση.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Hyundai
vw