Περάσαμε ένα μήνα μαζί με το ηλεκτρικό VW e-up! και πήραμε τις γνώμες ειδικών και μη. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το ηλεκτρικό μίνι της VW.
6 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Περάσαμε ένα μήνα μαζί με το ηλεκτρικό VW e-up! και πήραμε τις γνώμες ειδικών και μη. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το ηλεκτρικό μίνι της VW.

Test διαρκείας: VW e-up!

65.228 Επισκέψεις στο άρθρο (15/6/2017)

Με δεδομένο ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον, αποφασίσαμε να πάρουμε το μικρότερο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς και να «ζήσουμε» μαζί του για έναν ολόκληρο μήνα.

Το e-up! της Volkswagen είναι ένα μίνι ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σου φτιάχνει τη μέρα. Αυτό τουλάχιστον προκύπτει από την μηνιαία συμβίωση μαζί του η οποία μάλιστα περιελάμβανε και αρκετά ειδικά «τεστ» στα οποία το υποβάλλαμε περνώντας τα όλα με επιτυχία. Για την αξιολόγησή του αλλά και για να εξετάσουμε π­ώς βλέπει «ο απλός» κόσμος την τάση προς τα ηλεκτρικά, το συστήσαμε ως ένα συμβατικό αυτοκίνητο σε κάποιους συνεργάτες μας. Κάποιοι κατάλαβαν περί τίνος πρόκειται από τα μεγάλα αυτοκόλλητα που κοσμούν τα πλαϊνά του, άλλοι πάλι περίμεναν κάνα 5λεπτο για να πάρει «μπρός» και όλοι… δεν ήθελαν να μας το επιστρέψουν. Πριν ασχοληθούμε με εκείνους ας κάνουμε ένα flash back στα βασικότερα γνωρίσματα του ηλεκτρικού μίνι της Volkswagen.

Περάσαμε ένα μήνα μαζί με το ηλεκτρικό VW e-up! και πήραμε τις γνώμες ειδικών και μη. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το ηλεκτρικό μίνι της VW.

Περάσαμε ένα μήνα μαζί με το ηλεκτρικό VW e-up! και πήραμε τις γνώμες ειδικών και μη. Διαβάστε όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το ηλεκτρικό μίνι της VW.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


Ηλεκτροκινητήρας
Η «ψυχή» του ηλεκτρικού συστήματος του e-up! είναι ένας τριφασικός ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη που βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό. Αυτός αποδίδει 82 ίππους από τις 2.000 έως και 12.000 σ.α.λ. με την ροπή να ανέρχεται στα 210 Nm στις 2.800 σ.α.λ. Στην πράξη αυτά τα νούμερα δεν λένε απολύτως τίποτα, αφού ο οδηγός το μόνο που αντιλαμβάνεται είναι το άμεσο τράβηγμα από τις 0 θεωρητικά στροφές (δεν υπάρχει στροφόμετρο) μέχρι και τον περιοριστή ταχύτητας που επεμβαίνει στα 130 χλμ./ώρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το e-up! «τρολάρει» εύκολα μικρές σπορ κατασκευές με τα 80 χλμ./ώρα από στάση να επιτυγχάνονται σε 8,1 δλ. και τα 100 χλμ./ώρα σε 12,4 δλ.

Φορτίζει σε 9 ώρες από οικιακή πρίζα
Σε οικιακή πρίζα, το e-up! «γεμίζει» τις μπαταρίες του σε 9 ώρες, ωστόσο από ταχυφορτιστές που μπορεί ο κάτοχος είτε να βρει σε μεγάλα εμπορικά κέντρα και πάρκινγκ είτε να εγκαταστήσει στο σπίτι του, σε μισή ώρα μπορεί να φορτίσει το 80% των μπαταριών του.

Μπαταρίες
Οι 17 συστοιχίες μπαταριών με 2014 συνολικά κυψέλες του ηλεκτρικού συστήματος του e-up βρίσκονται «ενσωματωμένες» στο δάπεδο του αμαξώματος. Αυτές είναι ιόντων λιθίου και έχουν χωρητικότητα 18,7 kWh, ενώ ζυγίζουν 230 κιλά. Η τοποθέτησή τους στο δάπεδο εκτός του ότι επιτυγχάνει καλύτερη κατανομή του επιπλέον συνολικού του βάρους (1.229 κιλά), δεν μεταβάλλει στο ελάχιστο τους χώρους του μίνι αυτοκινήτου παραμένοντας έτσι πρακτικό όσο και ένα συμβατικό up!.

Τρία προγράμματα οδήγησης
Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του VW e-up! διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης έτσι ώστε να μην σπαταλά ενέργεια όταν δεν χρειάζεται. Στη θέση Normal  που επιλέγεται από τον διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, το e-up! κινείται ελεύθερα χωρίς φραγμούς αλλά φυσικά καταναλώνει περισσότερη ενέργεια. Στην θέση eco και eco plus, μειώνεται η απόδοση του ηλεκτρικού συστήματος, αναστέλλεται η λειτουργία κάποιων ηλεκτρικών περιφερειακών ενώ μειώνεται και η τελική του ταχύτητα. Εννοείται ότι η αυτονομία του μεταβάλλεται ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης αλλά και τον καιρό, με τις μπαταρίες να αποφορτίζονται πιο γρήγορα σε ψυχρό καιρό. 

Αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης
To e-up! εφοδιάζεται με κιβώτιο μιας σχέσης βελτιστοποιημένης τριβής το οποίο έχει τη δυνατότητα να περιστρέφεται στις 10.000 σ.α.λ. Ο επιλογέας του συστήματος είναι παρόμοιος με των κιβωτίων DSG της εταιρείας, όμως ενσωματώνει το σύστημα εξελιγμένης ανάκτησης ενέργειας. Αυτή ενεργοποιείται όταν βάλεις τον επιλογέα στη θέση «B» και διαθέτει 4 προγράμματα ρύθμισης. Στο πρώτο έχεις μια ελαφριά επιβράδυνση σε κάθε άφημα του πεντάλ του γκαζιού ενώ στην τελευταία του θέση, κάθε άφημα ισοδυναμεί με έντονο φρενάρισμα. Σε έντονες κατηφόρες ή και πριν από φωτεινό σηματοδότη, το σύστημα αυτό σου επιτρέπει να κερδίσεις λίγα χιλιόμετρα επιπλέον αυτονομίας.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
test center