• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Μήπως χάσαμε τον χαρακτήρα της σπορ οδήγησης πίσω από την φθηνή συγκίνηση του μπαμ στο 0-100;

Εσάς πόσο σας «τυφλώνει» το τούρμπο;

Διαβάστηκε από 2545 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 22/8/2017

Εσάς πόσο σας «τυφλώνει» το τούρμπο; Μήπως έχουμε γίνει «τουρμπομανείς» και δεν ασχολούμαστε με τα άλλα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου;

 
Αρκεί μια βόλτα με ένα μικρομεσαίο τούρμπο 200 ίππων για να καταλάβεις. Να καταλάβεις πως τα αυτοκίνητα σήμερα με 200 άλογα και 300Nm ροπής είναι πύραυλοι και προσφέρουν συγκλονιστικές επιδόσεις. Μήπως όμως αυτό το «μπαμ» στις επιδόσεις επισκιάζει τα άλλα χαρακτηριστικά και τα αμελούμε;

Ένα μικρομεσαίο τούρμπο σήμερα είναι πιο γρήγορο από όλα τα σούπερκαρ μέχρι και το 1980. Δεν το πιστεύετε; Και όμως, με 0-100 κάτω από 7 δλ. τα τούρμπο μικρομεσαία θα περνούσαν στην ευθεία μία Lamborghini Miura, όλες τις Ferrari μέχρι το 1970, θα έμενε πολύ κοντά στις θρυλικές Countach, ενώ θα «έριχνε» και σε κάποιες 911 μέχρι και το 1990.

Και δεν μιλάμε καν για τις κορυφαίες εκδόσεις των μικρομεσαίων, που ρίχνουν το 0-100 κοντά στα 4 δλ. Όσο δηλαδή το έκανε η θρυλική Ferrari F40!

Όταν λοιπόν έχεις οδηγήσει ένα τέτοιο τούρμπο αυτοκίνητο, που όταν κάνει ρεπρίζ 60-120 κάνει το κοντέρ να ανεβαίνει σαν στροφόμετρο με πρώτη,  αλήθεια είναι πως θολώνεις. Τέτοιες επιδόσεις σε ένα τόσο απλό και προσιτό αυτοκίνητο είναι αδιανόητες. Και δεν είναι καινούργιες. Από τη μέση της περασμένης δεκαετίας που το τούρμπο έγινε κοινός τόπος σε όλες τις μάρκες, αυτά τα «μπαμ» στα φανάρια είναι τόσο διαδεδομένα που κάποιοι ίσως τα θεωρούν και «απλή υπόθεση».

Όμως αυτό το «θόλωμα» του τούρμπο, μήπως κρύβει άλλα χαρακτηριστικά; Βλέπεις τα υπεραυτοκίνητα του παρελθόντος δεν απέκτησαν τον τίτλο «supercar» γιατί ήταν γρήγορα στο 0-100 μόνο. Αλλά γιατί πατούσαν, έστριβαν και έβαζαν τον πήχη πολύ ψηλά σε ότι αφορά τις άλλες επιδόσεις ενός αυτοκινήτου.

Σήμερα με 200 άλογα στον εμπρός άξονα, τα αυτοκίνητα κρατιούνται στο δρόμο χάρη στα ηλεκτρονικά συστήματα. Ευτυχώς δεν «ψαρεύουν», όπως στο παρελθόν όπου πατούσες γκάζι και το αμάξι άλλαζε πορεία, αλλά και πάλι δεν παύουν να είναι οικογενειακά αυτοκίνητα φτιαγμένα με έμφαση στο value for money που απλά έχουν ένα πολύ ισχυρό μοτέρ.

Που το κακό; Πουθενά. Όταν όμως χάνεις το δάσος της σπορ οδήγησης και βλέπεις μόνο το δέντρο του τούρμπο και των πολύ γρήγορων επιδόσεων, μήπως κάτι δεν πάει καλά; Είναι τυχαίο που τα αυτοκίνητα που σχεδιάζονται για συγκινήσεις, όπως το Toyota GT86 ή το Mazda ΜΧ-5 δεν βασίζονται στο «θάμπωμα» του τούρμπο για να πετύχουν;

Τι λέτε λοιπόν; Μήπως έχουμε γίνει «τουρμπομανείς» και δεν ασχολούμαστε με τα άλλα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου; Μήπως μας έχει θαμπώσει τόσο το 0-100 και οι ρεπρίζ που το πως στρίβει, πως μπαίνει και πως βγαίνει ένα αυτοκίνητο δε μας απασχολεί καθόλου; Μήπως χάσαμε τον χαρακτήρα της σπορ οδήγησης πίσω από την φθηνή συγκίνηση του μπαμ στο 0-100; Τι λέτε;

 
  • Nick d

    Δηλαδη τι θελετε να μας πειτε;;Δε στριβουν τα audi rs3& S3 η a43 amg,τα golf gti,τα focus και ολα αυτα τα μικρομεσαια turbo αυτοκινητα;θελετε να τα συγκρινετε με τα supercars του παρελθοντος να δειτε πιο στριβει καλυτερα και με τα ηλεκτρονικα άενερποιημενα;

      7
  • Στάθης

    Εγώ προτιμώ να έχω τη δυνατότητα να κάνω ένα γρήγορο προσπέρασμα και ας αναγκάζομαι να κόβω λίγο ταχύτητα στις στροφές. Εξάλλου ποτέ οι στροφές δεν ήταν το δυνατό μου σημείο, αλλά οι ευθείες. Επομένως είμαι οπαδός του τούρμπο και των υψηλών ιπποδυνάμεων της τάξης των 300-400 ίππων.

      1