• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Πόσο βοηθάνε στον ψεκασμό καυσίμου τα χημικά πρόσθετα στα καύσιμα;

Έχουν πια νόημα τα πρόσθετα στα καύσιμα;

Διαβάστηκε από 4312 αναγνώστες - Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/10/2019
 

Μήπως τα πρόσθετα καθαρισμού στα καύσιμα είναι πεταμένα λεφτά; Εσείς τι λέτε;


Τι ακριβώς καθαρίζουν τα πρόσθετα καθαρισμού στα καύσιμα, όταν μιλάμε για κινητήρες με άμεσο ψεκασμό; Μήπως πρόκειται για πεταμένα λεφτά;

Τα καθαριστικά πρόσθετα στους κινητήρες δεν είναι νέα μόδα. Δεν είναι καν σίγουρο αν πρόκειται για μόδα, ή αν τα πρόσθετα αυτά εμφανίστηκαν στα καύσιμα ως απαιτούμενα από τους κατασκευαστές, ή τις νόρμες ρύπων.

Το σίγουρο είναι πως με τις πρώτες νόρμες ρύπων την δεκαετία του 70, αυτά τα πρόσθετα έκαναν την εμφάνισή τους στα καύσιμα. Η λογική ήταν απλή: να καθαρίζουν τις επικαθίσεις στον κινητήρα ώστε αυτός να διατηρείται σε καλή κατάσταση και να λειτουργεί όπως πρέπει. Οι κατασκευαστές φυσικά επικροτούν, αφού παρατείνεται η καλή λειτουργία των αυτοκινήτων τους, και οι νόρμες ρύπων καλύπτονται, αφού η καλή λειτουργία του κινητήρα εξασφαλίζει χαμηλότερες εκπομπές από την εξάτμιση σε όλη τη διάρκεια ζωής του μοτέρ.

Όμως η βάση της λειτουργίας των καθαριστικών είχε κάποια συγκεκριμένα σχεδιαστικά προαπαιτούμενα. Τα καθαριστικά αυτά ακολουθούν το καύσιμο καθώς αυτό ψεκάζεται στον αυλό εισαγωγής και αναμιγνύεται με αέρα. Όπως το μείγμα περνάει γύρω από τη βαλβίδα εισαγωγής, την καθαρίζει από την εξωτερική της πλευρά, και την αφήνει λεία ώστε η ροή του μείγματος να παραμείνει ομαλή.

Αυτό όμως προαπαιτεί το καύσιμο να ψεκάζεται στον αυλό εισαγωγής. Τι γίνεται όμως όταν ψεκάζεται άμεσα; Δηλαδή απ`ευθείας στον θάλαμο καύσης; Βλέπεις η βαλβίδα εισαγωγής πλέον δέχεται σκέτο αέρα. Το καύσιμο ψεκάζεται στον θάλαμο και αναμιγνύεται στον θάλαμο, οπότε δεν έρχεται (σχεδόν) καθόλου σε επαφή με το πίσω μέρος της βαλβίδας. Και άρα δεν μπορεί να την καθαρίσει. Τι ακριβώς κάνει τότε;

Όχι πολλά. Σίγουρα δεν καθαρίζει την βαλβίδα, ή τον αυλό εισαγωγής. Πιθανώς στην πολύ σύντομη ζωή που έχει το καύσιμο άκαυστο στον θάλαμο καύσης, και στο ακόμη συντομότερο διάστημα που η βαλβίδα εισαγωγής παραμένει ανοιχτή, να την καθαρίζει λίγο, και να καθαρίζει και τον ίδιο τον θάλαμο καύσης, αν και αυτός δεν έχει γενικά πρόβλημα επικαθίσεων. 

¶ρα γιατί τα πληρώνουμε αυτά τα πρόσθετα; Μήπως έχουν ξεμείνει απλά ως εργαλείο του μάρκετινγκ για να διαχωρίζουν τη μία μάρκα καυσίμου από την άλλη; Μήπως στην πορεία των χρόνων, ο τρόπος λειτουργίας έδωσε απλά τη θέση του στην ιδέα που έχει η αγορά ότι «κάτι καλό κάνουν» και έτσι απλά πληρώνουμε παραπάνω χωρίς λόγο;

Τι λέτε όμως; Εσείς προτιμάτε τα καύσιμα με καθαριστικά πρόσθετα; Έχετε κινητήρα με άμεσο ψεκασμό; Έχετε σκεφτεί τι ακριβώς προσφέρει στον κινητήρα σας ένα τέτοιο καύσιμο; Και τελικά αξίζει τα λεφτά του;

4 σημάδια που «φωνάζουν» αλλαγή ελαστικών

Προαιρετικές μα value for money

Εξαφάνισε μόνος σου τις γρατζουνιές

«Καπνίζει» το diesel σου; (vid)

Η κίνηση στους δρόμους

8 ρομαντικοί προορισμοί για υπέροχο φθινοπωρινό 3ήμερο !

Πρώτη επαφή: Νέο Toyota Yaris (+videos)

Νέα BMW M3 προ των πυλών

VW ID.3 VS Hyundai Kona electric

Δοκιμή: Citroen C5 Aircross

Νέο Volvo XC40 Recharge

To νέο Audi RS3;

Ακάλυπτο το ΜΙΝΙ John Cooper Works GP

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ: Ποια αυτοκίνητα είναι για κλωτσιές;

Αγορά / Auto Bild: Διαβάστε live 30 δοκιμές

Yellow Pages: Ελαστικά - Τιμές - Προσφορές!

Yellow Pages: Λιπαντικά - Προδιαγραφές!

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ: To καλύτερο επαγγελματικό αυτοκίνητο !

HONDA: Τιμές… «όνειρο ζω, μη με ξυπνάτε»

SEAT: Μοντέλα φυσικού αερίου που καίνε 3,5€/100 χλμ.

RENAULT: Ανακάλυψε το CAPTUR με το νέο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe

FORD: No 1 σε πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων για 3η συνεχόμενη χρονιά. Πηγή ΣΕΑΑ

FORD: Πλήρης έλεγχος για το μεταχειρισμένο που θέλεις

περισσότερα »