Μάθε (υβριδική) μπαλίτσα αγόρι μου
5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Μάθε (υβριδική) μπαλίτσα αγόρι μου

33.273 Επισκέψεις στο άρθρο (3/12/2020)

Αν και η οδήγηση ενός αυτόνομου υβριδικού δεν διαφέρει ουσιαστικά από αυτή ενός συμβατικού μοντέλου, υπάρχουν 5 κανόνες για να την κάνουν πιο αποδοτική…

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »


1. Τσέκαρε τη ροή ισχύος
Χρήσιμο εργαλείο των αυτόνομων υβριδικών είναι η οθόνη που απεικονίζει γραφικά τη ροή της ενέργειας ανάμεσα στα βασικά τμήματα του συστήματος. Έτσι μπορείς να δεις ανά πάσα στιγμή που οδηγείς ποια είναι η πηγή που προσφέρει ενέργεια στο αυτοκίνητο, αλλά και ποιο μέρος είναι αυτό που λαμβάνει την ενέργεια. Έχει αποδειχτεί ότι ο οδηγός που ενημερώνεται από την οθόνη αυτή αρχίζει και κυνηγά τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας όσο το δυνατόν περισσότερο, βελτιώνοντας την οικονομία. Φυσικά υπάρχει και «αρχείο» το οποίο καταγράφει την κατανάλωση σε μονάδες χρόνου, οπότε βλέπει κανείς σε γράφημα πότε τα πήγε καλά και πότε όχι.

2. Όχι στο Ν
Η μεταφορά του επιλογέα στη θέση «Ν» όταν το αυτοκίνητο είναι σε στάση όχι απλώς δεν πρόκειται να εξυπηρετήσει σε κάτι. Το αντίθετο μάλιστα. Η Toyota αναφέρει ότι σε κυκλοφοριακή συμφόρηση, το πέρασμα στη  «Neutral» διακόπτει την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με αποτέλεσμα την πιο γρήγορη αποφόρτιση της μπαταρίας.  

3. Φρένο σημαίνει ενέργεια
Το φρενάρισμα στα υβριδικά είναι η ώρα όπου μπορούν να κερδηθούν μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Απαιτούνται ήπιες κινήσεις και ομαλό φρενάρισμα μεγάλης διάρκειας έτσι ώστε να φορτίζει γρήγορα η μπαταρία και να μπορεί πιο συχνά το αυτοκίνητο να περνά σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Αντίθετα, η επιθετική οδήγηση με φρενάρισμα τελευταίας στιγμής δεν ευνοεί. Η θέση B στον επιλογέα εντείνει το φρενάρισμα με τον κινητήρα.

4. Σβελτάδα ίσον οικονομία;
Υπάρχει μια φιλοσοφία γύρω από τα υβριδικά η οποία λέει ότι κατά την εκκίνηση από στάση είναι προτιμότερο να επιταχύνεις σβέλτα (όχι όμως βίαια και με το πεντάλ στο δάπεδο) μέχρι τα 45-50 χλμ./ώρα και μετά να αφήσεις το γκάζι και μαζί το όχημα να κυλήσει με τη φόρα που έχει ήδη αναπτύξει. Η κίνηση αυτή μπορεί να είναι πιο αποδοτική από την ομαλή και σταθερή επιτάχυνση. Επίσης το στιγμιαίο άφημα του γκαζιού μετά την επιτάχυνση επιτρέπει και ωθεί το όχημα να περάσει εκείνη τη στιγμή στην ηλεκτρική λειτουργία. Στη συνέχεια πρέπει να είσαι ευγενικός στο εκ νέου πάτημα του γκαζιού ώστε να μη διαταράξεις την παροχή αποκλειστικά ηλεκτρικής ενέργειας για την κίνηση του οχήματος. 

5. Πάρκαρε με άδεια μπαταρία
Είναι προτιμότερο να αδειάσεις τη μπαταρία του υβριδικού όσο πλησιάζει στο σημείο όπου θα μείνει ακίνητο το όχημα για ώρες ή μέρες. Αυτό εξηγείται ως εξής. Προτιμάς να γίνει εκμετάλλευση αυτής της ενέργειας διότι ούτως ή άλλως ένα ποσοστό της θα εξαφανιστεί με τις ώρες, κι ας μην χρησιμοποιείται το όχημα.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
moto