2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Η διαφορά στα έξοδα καυσίμων μεταξύ των οχημάτων που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο και όλα τα υπόλοιπα, είναι τεράστια, εξαιτίας και της καλύτερης ενεργειακής απόδοσης του CNG.
Πόσο κοστίζει;
101.090 Επισκέψεις στο άρθρο
Μετά και τις νέες φορολογίες του 2017 η μέση τιμή στα πρατήρια, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστηκότητας διαμορφώνεται για την απλή αμόλυβδη στο 1,50 ευρώ το λίτρο -φτάνει έως το 1,78 ευρώ σε νησιωτικές περιοχές-, για το πετρέλαιο στο 1,25 ευρώ το λίτρο και για το υγραέριο στα 0,80 λεπτά του ευρώ. Το φυσικό αέριο κίνησης κοστίζει από 0,888 ευρώ ανά κιλό (στην Αθήνα), με χαμηλότερη τιμή τα 0,869 ευρώ/κιλό στο σταθμό της Ανθούσας.
Ουσιαστικά όμως, το φυσικό είναι πολύ πιο οικονομικό και από τους 3 «αντιπάλους» του, αφού τα αυτοκίνητα με CNG καταναλώνουν λιγότερο και σε όρους απόδοσης, ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης ισοδυναμεί ενεργειακά με 1,6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, 1,3 λίτρα πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου.
Για να γίνει ακόμη πιο κατανοητή η τελική διαφορά στην τσέπη του οδηγού, θα πάρουμε για παράδειγμα ένα ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη ή 500 χλμ. απόστασης. To Fiat Panda με τον 0,9 TwinAir Natural Power, έχει π.χ. μέση κατανάλωση 3,1 κιλά ανά 100 χλμ. (σύμφωνα με τα εργοστασιακά νούμερα) και έτσι το κόστος του συγκεκριμένου ταξιδιού είναι περίπου 13,76 ευρώ με τιμή 0,888 ευρώ/κιλό.
Την ίδια ώρα, η μέση κατανάλωση του συμβατικού Fiat Panda TwinAir με χρήση βενζίνης είναι 4,2 λίτρα ανά 100 χλμ. και έτσι, με μέση τιμή τα 1,54 ευρώ ανά λίτρο, το αντίστοιχο κόστος θα έφθανε τα 32,34 ευρώ.
Τέλος και όσον αφορά το κόστος της μετατροπής, αυτό υπολογίζεται σήμερα, κοντά στις 2.000 ευρώ, αλλά αναμένεται να μειωθεί παράλληλα με την αύξηση των μετατροπών.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Ουσιαστικά όμως, το φυσικό είναι πολύ πιο οικονομικό και από τους 3 «αντιπάλους» του, αφού τα αυτοκίνητα με CNG καταναλώνουν λιγότερο και σε όρους απόδοσης, ένα κιλό φυσικό αέριο κίνησης ισοδυναμεί ενεργειακά με 1,6 λίτρα αμόλυβδης βενζίνης, 1,3 λίτρα πετρελαίου και 2 λίτρα υγραερίου.
Για να γίνει ακόμη πιο κατανοητή η τελική διαφορά στην τσέπη του οδηγού, θα πάρουμε για παράδειγμα ένα ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη ή 500 χλμ. απόστασης. To Fiat Panda με τον 0,9 TwinAir Natural Power, έχει π.χ. μέση κατανάλωση 3,1 κιλά ανά 100 χλμ. (σύμφωνα με τα εργοστασιακά νούμερα) και έτσι το κόστος του συγκεκριμένου ταξιδιού είναι περίπου 13,76 ευρώ με τιμή 0,888 ευρώ/κιλό.
Την ίδια ώρα, η μέση κατανάλωση του συμβατικού Fiat Panda TwinAir με χρήση βενζίνης είναι 4,2 λίτρα ανά 100 χλμ. και έτσι, με μέση τιμή τα 1,54 ευρώ ανά λίτρο, το αντίστοιχο κόστος θα έφθανε τα 32,34 ευρώ.
Τέλος και όσον αφορά το κόστος της μετατροπής, αυτό υπολογίζεται σήμερα, κοντά στις 2.000 ευρώ, αλλά αναμένεται να μειωθεί παράλληλα με την αύξηση των μετατροπών.
Με 10 πρατήρια σε όλη τη χώρα και 3 στην επαρχία δεν μπορεί να γίνει σοβαρή συζήτηση...
Σας ευχαριστούμε, καταρχάς, για τις ενημερώσεις σας. Πάντα χρήσιμες ! Η ερώτησή μου έγκειται στο αν τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν φυσικό αέριο (είτε εξαρχής από το εργοστάσιο, είτε από εξουσιοδοτημένο συνεργείο) ΜΠΑΙΝΟΥΝ στο δακτύλιο. Σας ευχαριστώ πολύ. Α.Λ.
Απάντηση: Καλησπέρα σας και ευχαριστούμε. Μπαίνουν κανονικά στον δακτύλιο.