Η τετρακίνηση All Mode 4x4i του Qashqai διαθέτει λειτουργία 2WD και δυνατότητα κλειδώματος.

Η τετρακίνηση All Mode 4x4i του Qashqai διαθέτει λειτουργία 2WD και δυνατότητα κλειδώματος.

Μόνιμη τετρακίνηση με σύστημα παραμετροποίησης ανάλογα με τις συνθήκες διαθέτει το Fiat 500X.

Τετρακινήσεις για όλα τα γούστα

38.850 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 1/1/2017

Το 4κίνητο Qashqai φέρει το σύστημα τετρακίνησης All Mode 4x4 i της Nissan. Διαθέτει τρία modes λειτουργίας και ενσωματώνει συστήματα όπως το Active Ride Control, Active Energy Braking και Active Trace Control. Στο 2WD μπορεί να οδηγηθεί αποκλειστικά σαν προσθιοκίνητο. Στo Αuto Mode μέχρι και το 50% της ροπής στέλνεται αυτόματα, όταν οι μπροστινοί τροχοί αρχίσουν να γλιστράνει. Τέλος στο Lock Mode και μέχρι τα 50 χλμ./ώρα η τετρακίνηση «κλειδώνει» 50-50 εμπρός-πίσω για πιο σκληρές, εκτός δρόμου, καταστάσεις. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τις παραπάνω λειτουργίες από ένα διακόπτη που βρίσκεται χαμηλά στο ταμπλό, κάτω από τα φώτα. 

To Fiat 500X διαθέτει μόνιμη τετρακίνηση με επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη. Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της τετρακίνησης του 500Χ, είναι η υιοθέτηση ενός συστήματος αυτόματης αποσύνδεσης/επανασύνδεσης του πίσω άξονα, που μειώνει την απώλεια ενέργειας εξασφαλίζοντας έτσι χαμηλότερη κατανάλωση. Το σύστημα παραμετροποίησης Mood Selector, αντί της «all weather» των απλών εκδόσεων, διαθέτει λειτουργία «Traction», που μεταφέρει πιο γρήγορα τη ροπή στους πίσω τροχούς για τις εκτός δρόμου περιηγήσεις.

Το Isuzu D-Max διαθέτει την πιο βαρβάτη, μηχανική, τετρακίνηση με transfer case, ωστόσο η μετάβαση από την πίσω κίνηση στο 4Χ4 γίνεται με περιστροφικό διακόπτη στην καμπίνα και μάλιστα μέχρι τα 100 χλμ./ώρα. Από τον ίδιο διακόπτη, αλλά σε στάση, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τα «κοντά» για extreme off road καταστάσεις.

Κατανάλωση: Tα λίγα κυβικά ευνοούν το Qashqai
Το Nissan Qashqai είναι το πιο οικονομικό σε κατανάλωση από τα 3 και είναι λογικό, αφού έχει τον μικρότερο σε κυβισμό κινητήρα και είναι το ελαφρύτερο. Στην πράξη, η μέση κατανάλωση είναι κοντά στα 6,9 λτ./100 χλμ., τιμή, που πάντως είναι κάπως «τσιμπημένη» για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Το 2λιτρο Fiat 500X από την άλλη έχει μέση κατανάλωση 8,2 λτ./100 χλμ., που πάντως θεωρείται λογική για τον κυβισμό του, αλλά και την παρουσία μόνιμης τετρακίνησης και αυτόματου κιβωτίου. Καλή για τα δεδομένα των pick-up είναι και η κατανάλωση των 9,4 λτ./100 χλμ., που εμφανίζει το βαρύ και μεγάλου κυβισμού Isuzu D-Max.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 
  • Νικόλαος Τσουκαλάς

    Βαρβάτη τετρακίνηση? Μάλιστα. Όπως λέμε ...δάτος/δάτη για κάποιον/κάποια με ιδιαίτερο έναντι των υπολοίπων χαρακτηριστικό.Αφού το DMAX ΔΕΝ μπορεί να το αγοράσει μη επαγγελματίας (μέσα οι μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες), ποιός να συγκριθεί μαζί του κατά το γνωστό άσμα? ... :-) Ή μήπως θέλετε να βάλουμε στο συγκριτικό και τον dominator της κατηγορίας των light pickup trucks? ... :-)